Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 september 2009, 14:08
Maradona10's schermafbeelding
Maradona10 Maradona10 is offline
Member

DTV: Humax 5050c | Humax 9200c
Standaard

Nogmaals hartelijk dank voor jullie uitgebreide reacties.

Ik kan dus gewoon mijn bittorent client laten cappen via de Linksys. Alleen ik download alles via de usenet/torrent client van mijn NAS (Synology 209+). Weet niet of dat verschil maakt.

Wat betrefd het alarm, het is niet zo belangrijk dat ik er een extra KPN lijn bij wil blijven gebruiken. Het is 'just in case'. En als er een storing v/h netwerk is of stroomuitval schreeuw ik wel wat harder.
Oud 3 september 2009, 14:09
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht

een of twee lijnen beide via het Ziggo modem veranderen niets aan de situatie. Het zijn dan ook niet echt twee lijnen maar slechts een extra nummer om op gebeld te worden en een verhoging van het maximaal gelijktijdig te voeren uitgaande gesprekken. Bij storing of stroomuitval zit je evengoed zonder beide "lijnen".

Klopt helemaal, een analoge kpn lijn zoals je hierboven ook schreef is verweg de betrouwbaarste oplossing wanneer je voor zekerheid gaat.
voordeel is gewoon dat een analoge kpn lijn geen spanning in huis nodig heeft.

Aan de andere kant, mijn ziggo modem heeft een uptime van 100% tot nu toe. Ook met het oude docis2 modem had ik zeker 99% uptime...

de aris 702b heeft wel een uitvoering waar een accu in kan, zodat deze spanningsuitval in huis kan opvangen. Weet alleen niet als Ziggo deze ook leverd. (misschieen is daar de keuze alarminstallaie ook wel voor)
Oud 3 september 2009, 14:10
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Nogmaals hartelijk dank voor jullie uitgebreide reacties.

Ik kan dus gewoon mijn bittorent client laten cappen via de Linksys. Alleen ik download alles via de usenet/torrent client van mijn NAS (Synology 209+). Weet niet of dat verschil maakt.

Wat betrefd het alarm, het is niet zo belangrijk dat ik er een extra KPN lijn bij wil blijven gebruiken. Het is 'just in case'. En als er een storing v/h netwerk is of stroomuitval schreeuw ik wel wat harder.
Nou, eigenlijk geef je zelf al het antwoord.....
Kan me voorstellen dat een bedrijf e.o een levensbedreigende situatie andere eisen steld.
Oud 3 september 2009, 14:21
Maradona10's schermafbeelding
Maradona10 Maradona10 is offline
Member

DTV: Humax 5050c | Humax 9200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Nou, eigenlijk geef je zelf al het antwoord.....
Kan me voorstellen dat een bedrijf e.o een levensbedreigende situatie andere eisen steld.
Ja weet ik. Het is misschien ook niet zo slim, maar ik ga er 'gewoon' maar vanuit dat mij niks overkomt. Laat het natuurlijk niet in handen van Ziggo.
Oud 3 september 2009, 14:27
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Klopt helemaal, een analoge kpn lijn zoals je hierboven ook schreef is verweg de betrouwbaarste oplossing wanneer je voor zekerheid gaat.

Aan de andere kant, mijn ziggo modem heeft een uptime van 100% tot nu toe. Ook met het oude docis2 modem had ik zeker 99% uptime...

de aris 702b heeft wel een uitvoering waar een accu in kan, zodat deze spanningsuitval in huis kan opvangen. Weet alleen niet als Ziggo deze ook leverd. (misschieen is daar de keuze alarminstallaie ook wel voor)
Durf het niet te zeggen. Denk dat de keuze meer leidt tot een waarschuwingsbrief zodat je ze niet aansprakelijk kunt stellen. Kun je eventueel met een klein upsje ook zelf opvangen. Zowel batterij en ups vangen uiteraard alleen stroomstoringen binnen het huis op. Zodra de straat op zwart staat, heeft de wijkkast ook een probleem en werkt het al snel niet meer. Maar als de ts het met een beetje harder roepen en een mobieltje af kan maakt het ook niet zoveel uit.
Oud 3 september 2009, 14:28
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Ja weet ik. Het is misschien ook niet zo slim, maar ik ga er 'gewoon' maar vanuit dat mij niks overkomt. Laat het natuurlijk niet in handen van Ziggo.
Tsja, die beoordeling laat ik vooral aan jouzelf over......
Oud 8 september 2009, 20:37
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Klopt, de oude analoge KPN lijn bied een zogenaamde life-line. Echter wel met die nuance, dat het geheel alleen nog werkt als de spanning uitvalt als de aangesloten apparatuur enkel gevoed kan worden vanuit het KPN net. Voor dect toestellen, of een alarmsysteem zonder UPS houd het dus ook op als de netspanning uitvalt.

Citaat:
Ook al is dit zo, als de netspanning uitvalt, is de kans groot dat de wijkkasten ook zonder spanning zitten en dan valt de verbinding alsnog uit.

En de meeste consumenten apparatuur heeft geen UPS ingebouwd, bij uitval netspanning zal die apparatuur dan ook niet meer werken.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten