Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 september 2009, 11:58
Maradona10's schermafbeelding
Maradona10 Maradona10 is offline
Member
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Locatie: Maastricht / @home
DTV: Humax 5050c | Humax 9200c
Berichten: 76
Standaard Bandbreedte alles-in-1 extra

Hallo,

Ik wil dit pakket gaan aanvragen, alleen twijfel ik nog over het volgende.

Hoe zit het met de verdeling van de bandbreedte als ik bijv. download met hoge snelheid via Eweka (nieuwsgroepen) en ik een HD zender ben aan het kijken (Film1 HD). Werkt telefonie dan ook nog goed, geen storingen in HD beeld etc? Of werkt dat onafhankelijk van elkaar?

Kon het nergens vinden.
  #2  
Oud 3 september 2009, 12:04
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Berichten: 1.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Hallo,

Ik wil dit pakket gaan aanvragen, alleen twijfel ik nog over het volgende.

Hoe zit het met de verdeling van de bandbreedte als ik bijv. download met hoge snelheid via Eweka (nieuwsgroepen) en ik een HD zender ben aan het kijken (Film1 HD). Werkt telefonie dan ook nog goed, geen storingen in HD beeld etc? Of werkt dat onafhankelijk van elkaar?

Kon het nergens vinden.
TV kijken en Internet staan los van elkaar. Film kijken naast het downloaden beinvloed elkaar dus niet. Telefonie en internet is een ander verhaal. In principe zou dat goed moeten gaan maar afhankelijk van het soort verkeer kan dat eventueel problemen geven (bittorrent is een beruchte). Met een goede router die QoS ondersteunt kun je in ieder geval het internet verkeer dusdanig shapen dat verschillende verkeersstromen elkaar niet in de weg zitten. De feitelijke telefonie wordt binnen het modem al afgevangen dus daar heb je geen invloed op.
__________________
_____________________ www.8h.nl ______________
  #3  
Oud 3 september 2009, 12:42
Maradona10's schermafbeelding
Maradona10 Maradona10 is offline
Member
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Locatie: Maastricht / @home
DTV: Humax 5050c | Humax 9200c
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrDroopy Bekijk bericht
TV kijken en Internet staan los van elkaar. Film kijken naast het downloaden beinvloed elkaar dus niet. Telefonie en internet is een ander verhaal. In principe zou dat goed moeten gaan maar afhankelijk van het soort verkeer kan dat eventueel problemen geven (bittorrent is een beruchte). Met een goede router die QoS ondersteunt kun je in ieder geval het internet verkeer dusdanig shapen dat verschillende verkeersstromen elkaar niet in de weg zitten. De feitelijke telefonie wordt binnen het modem al afgevangen dus daar heb je geen invloed op.
Ik heb een Linksys WRT610 daar kan ik alleen de QoS upstream en de LAN poorten mee beperken geloof ik. Hoeveel Mb/s heeft telefonie nodig dan?
  #4  
Oud 3 september 2009, 12:56
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Locatie: Groningen/@Ziggo Noord/Oost
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Berichten: 2.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Ik heb een Linksys WRT610 daar kan ik alleen de QoS upstream en de LAN poorten mee beperken geloof ik. Hoeveel Mb/s heeft telefonie nodig dan?
nagenoeg niets... maar dit is ook iets wat in het modem wordt afgevangen. Je router beperken heeft dan ook geen zin.
Ik heb een Alles in 1 extra abonnement, wanneer ik aan het downloaden ben vanaf een newsever met 5.7mb/s heb ik totaal geen problemen om ook nog te bellen en/of gebeld te worden
Wat wel belangrijk is is dat je het modem direct aansluit op het AOP in je woningen. Ga je eerst met splitters aan de gang en je verplaatsten bijvoorbeeld een tv (en trekt de coax kabel er uit) dan verbreekt je internetverbinding ook.
Dus... wanneer jij je aan de handleiding houd is er niet aan de hand.
  #5  
Oud 3 september 2009, 13:08
Maradona10's schermafbeelding
Maradona10 Maradona10 is offline
Member
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Locatie: Maastricht / @home
DTV: Humax 5050c | Humax 9200c
Berichten: 76
Standaard

Ok, bedankt.

[Off-topic] Nog heel ff een andere vraag. Ik heb zorgalarmering. Ik weet dat het wordt afgeraden om die op het modem te zetten. Maar het is wel mogelijk he? En moet ik dan bij het bestellen "ja" aanvinken bij 'alarminstallatie'?
  #6  
Oud 3 september 2009, 13:33
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Locatie: Groningen/@Ziggo Noord/Oost
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Berichten: 2.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Ok, bedankt.

[Off-topic] Nog heel ff een andere vraag. Ik heb zorgalarmering. Ik weet dat het wordt afgeraden om die op het modem te zetten. Maar het is wel mogelijk he? En moet ik dan bij het bestellen "ja" aanvinken bij 'alarminstallatie'?

yup, is het een actief systeem? of werkt het met een dailer?
  #7  
Oud 3 september 2009, 13:37
Maradona10's schermafbeelding
Maradona10 Maradona10 is offline
Member
 
Geregistreerd: 5 juni 2008
Locatie: Maastricht / @home
DTV: Humax 5050c | Humax 9200c
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
yup, is het een actief systeem? of werkt het met een dailer?
Ik heb zo'n knopje waar ik op moet duwen en dan gaat het alarmsysteem naar de centrale bellen.

Dit zijn mijn QoS instellingen wat ik kan aanpassen. Geen idee of ik er iets mee kan, jij?

  #8  
Oud 3 september 2009, 13:46
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 28 april 2008
Locatie: Groningen/@Ziggo Noord/Oost
Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Berichten: 2.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maradona10 Bekijk bericht
Ik heb zo'n knopje waar ik op moet duwen en dan gaat het alarmsysteem naar de centrale bellen.

Dit zijn mijn QoS instellingen wat ik kan aanpassen. Geen idee of ik er iets mee kan, jij?
Daar de telefoonie niet door je router gaat hoef je hier ook niets in aan te passen. Wat je evt zou kunnen doen is je internet verbinding afkappen.
Stel.... Je hebt een internetabonnement van 50mb, en je steld je router in dat hij maximaal 45 mag gebruiken om te verdelen in het netwerk.
De overige 5Mbit is ruimvoldoende en meer dan genoeg om je spraak voldoende bandbreedte geven. (dit is een optie wanneer je een telefoonlijn hebt die continu (of zeer regelmatig) inbelverbinding maakt op de alarm/zorg centrale.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om een 2e lijn mee te bestellen.
Dan heb je 1 lijn voor telefoongespreken en de andere lijn gebruik je voor de alarm/zorg dienst.

Hoe je de bandbreedte knijpt op een linksys wrt610 weet ik niet, heb zelf geen ervaring met dit model linksys router.
  #9  
Oud 3 september 2009, 13:48
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Berichten: 1.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
yup, is het een actief systeem? of werkt het met een dailer?
Uitgaande van een dialer zou ik persoonlijk geen risico nemen. Wanneer je je huidige bestaande kpn lijn laat omzetten naar een budgetlijn (en deze dan exclusief voor de alarmering gebruikt) dan vallen de kosten voor deze lijn in ieder geval terug naar minder dan een tientje per maand. Nog steeds een aanzienlijk bedrag per jaar, maar voor een extra stuk zekerheid een gezonde keuze.

Telefonie via Ziggo is in ieder geval niet beschikbaar bij stroomstoringen in en buiten het huis, bij onderhoud aan het Ziggo netwerk in jouw regio en bij storingen aan de apparatuur. Een klassieke telefoonlijn heeft een beschikbaarheid van nagenoeg 100%.

Bij de telefonie van Ziggo gaat het zoals gezegd niet zozeer om de bandbreedte die je gebruikt, maar om de soort en vorm van het verkeer. Een usenet verbinding neemt veel bandbreedte in, maar vraagt relatief weinig van het modem. Een bittorrent client daarentegen kan router en of modem eenvoudig op de knieen dwingen. De kans dat daarbij je telefonieverbinding niet of niet meer volledig werkt, is reeel aanwezig. Met de juiste router in combinatie met goed geconfigureerde pc's en QoS kun je dit redelijk goed opvangen, maar een exclusieve telefoonlijn blijft wat mij betreft de eerste keuze.
__________________
_____________________ www.8h.nl ______________
  #10  
Oud 3 september 2009, 13:56
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Berichten: 1.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Daar de telefoonie niet door je router gaat hoef je hier ook niets in aan te passen. Wat je evt zou kunnen doen is je internet verbinding afkappen.
Stel.... Je hebt een internetabonnement van 50mb, en je steld je router in dat hij maximaal 45 mag gebruiken om te verdelen in het netwerk.
De overige 5Mbit is ruimvoldoende en meer dan genoeg om je spraak voldoende bandbreedte geven. (dit is een optie wanneer je een telefoonlijn hebt die continu (of zeer regelmatig) inbelverbinding maakt op de alarm/zorg centrale.
Dat gaat slechts beperkt helpen, aangezien het niet zo werkt. De bandbreedte tussen het modem en het Ziggo netwerk is sowieso groter dan je abonnement. Het internet verkeer wordt gecapped op de bandbreedte horende bij je abonnement. Het telefonieverkeer gaat daar gewoon naast. Wanneer het netwerk zodanig vol zit dat je niet je maximale snelheid zou kunnen halen, dan zal nog steeds telefonie met hogere prioriteit verzonden worden. Problemen zitten in het overbelast raken van het modem en niet in (het ontbreken van) bandbreedte. Op het laatste heeft het overigens wel invloed. Het modem zal minder snel overbelast raken wanneer je de download naar beneden dwingt. Het is wel een redelijk botte bijl-methode

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een 2e lijn mee te bestellen.
Dan heb je 1 lijn voor telefoongespreken en de andere lijn gebruik je voor de alarm/zorg dienst.
een of twee lijnen beide via het Ziggo modem veranderen niets aan de situatie. Het zijn dan ook niet echt twee lijnen maar slechts een extra nummer om op gebeld te worden en een verhoging van het maximaal gelijktijdig te voeren uitgaande gesprekken. Bij storing of stroomuitval zit je evengoed zonder beide "lijnen".
__________________
_____________________ www.8h.nl ______________
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl