Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 oktober 2009, 17:21
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Ter info:
Dat knipperende/looplicht balkje zie ik soms ook terwijl ik geen Net TV heb.
Oud 8 oktober 2009, 18:24
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Ter info:
Dat knipperende/looplicht balkje zie ik soms ook terwijl ik geen Net TV heb.
Ik heb bij EPG ook dit verschijnsel. Mijn analyse tot nu toe:
- blijkbaar wordt het looplicht balkje standaard gebruikt bij informatie ophalen, wat de bron van de informatie ook is.
- blijkbaar is niet alle EPG informatie direct beschikbaar in het geheugen van de TV.
Oud 8 oktober 2009, 19:31
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark69 Bekijk bericht
Ik heb bij EPG ook dit verschijnsel. Mijn analyse tot nu toe:
- blijkbaar wordt het looplicht balkje standaard gebruikt bij informatie ophalen, wat de bron van de informatie ook is.
- blijkbaar is niet alle EPG informatie direct beschikbaar in het geheugen van de TV.
De TV cachet inderdaad de EPG informatie niet.
Het huidige programma + info daarover is direct beschikbaar in het Ziggo signaal. Als je echter info wilt hebben over een ander programma, dan moet dat 'opgezocht' worden in het totale signaal aan informatie.
Vergelijk het een beetje met teletekst. Pagina 100 is er direct (als het goed is), op andere pagina's moet je (zonder cache) altijd wachten. Hoewel de techniek natuurlijk heel anders is, is het met de EPG vergelijkbaar qua zoeken/wachten.
Dit staat ook op de openstaande issues lijst en is ook een van de vereisten van de Ziggo certificering, want het is echt onacceptabel lang hoelang je soms moet wachten, vooral ook als je van meerdere programma's even snel wilt zien waar het precies over gaat.
Oud 8 oktober 2009, 22:07
Minkie's schermafbeelding
Minkie Minkie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one Extra
DTV: 37PFL9604H12 CI+ cam
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuiknaad Bekijk bericht
Minkie,

wat heb je dan gedaan om die guide via NetTV weer aan de praat te krijgen, ik wil graag weten wat jij onder geklungel verstaat???
@ Stuiknaad

Met geklungel bedoelde ik het steeds proberen via configuratie de NetTV aan de gang te krijgen, nadat deze blank bleef alsgevolg van de laatste door philips beschibaar gestelde firmware update die ik geinstalleerd had.

Opeens kreeg ik een helder moment en realiseerde ik mij dat de laatste firmware ook oplossingen moest geven aan zender posities/lokaties voor het gebruik van de CI+ cam module.

Vandaar dat ik de zenders opnieuw geinstalleerd heb opdat de zender lokatie links met NetTV opnieuw gemaakt worden. Het resultaat was dat ik de NetTv guide weer terug (hersteld) had.

Ter info: Ik had de TV toen nog alleen aan de antenne (DVB-T). Inmiddels heb ik de beruchte CI+ cam module geinstalleerd en de program guide keuze in het configuratie scherm op die van de zender gezet i.p.v. automatisch.
Effect is dat de NetTV guide (lees: internet guide) niet meer gebruikt wordt maar nu de guide (EPG) die met de zenders mee gezonden wordt in beeld krijg. Deze zie er karig uit, geen zender icoontje e.d.. Maar daar staat tegenover dat deze vele malen sneller laad dat de NetTV guide.

Met vriendelijke groet Minkie
Oud 8 oktober 2009, 22:43
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Gisteren werd mij door Philips verteld dat de Internet EPG server niet meer wordt aangeboden. Er kan dus alleen nog gebruik gemaakt worden van de 'broadcast' EPG. Dit reden is mij niet bekend.
Oud 8 oktober 2009, 23:08
Minkie's schermafbeelding
Minkie Minkie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one Extra
DTV: 37PFL9604H12 CI+ cam
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Gisteren werd mij door Philips verteld dat de Internet EPG server niet meer wordt aangeboden. Er kan dus alleen nog gebruik gemaakt worden van de 'broadcast' EPG. Dit reden is mij niet bekend.

Dit is sneu voor alle mensen die alleen analoog kijken. Je begint je af te vragen wat ze daar in Eindhoven aan het doen zijn.

P.S. Anoniem, ik volg dit forum sinds ik in juli een Philips 37PFL9694H12 om rden van CI+ aangeschaft heb.

Ik wl jou langs deze weg bedanken voor de integere manier waarmee je ons, ondanks soms bijzonder schofferende opmerkingen , onverstoorbaar blijft informeren over zinvolle zaken en dat ook nogeens in privee tijd.

Nogmaals anoniem mijn Dank

Oud 8 oktober 2009, 23:19
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minkie Bekijk bericht
Dit is sneu voor alle mensen die alleen analoog kijken. Je begint je af te vragen wat ze daar in Eindhoven aan het doen zijn.

P.S. Anoniem, ik volg dit forum sinds ik in juli een Philips 37PFL9694H12 om rden van CI+ aangeschaft heb.

Ik wl jou langs deze weg bedanken voor de integere manier waarmee je ons, ondanks soms bijzonder schofferende opmerkingen , onverstoorbaar blijft informeren over zinvolle zaken en dat ook nogeens in privee tijd.

Dank voor je positieve reactie, het is overigens niet altijd even makkelijk om 'onverstoorbaar' door te blijven gaan, maar het gaat de laatste tijd gelukkig weer wat beter.
Oud 9 oktober 2009, 07:56
stuiknaad's schermafbeelding
stuiknaad stuiknaad is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus
DTV: CAM CI+ Neotion
Standaard klopt!!!

Citaat:
Na laatste firmware update had ik ook het probleem dat de NetTV guide niet meer werkte.
Na veel klungelen, uiteindelijk de zenders opnieuw laten installeren (antenne/analoog) en zie daar de NetTV guide was weer terug.

Afgelopen dinsdag een CI+ module geinstalleerd, dus van analoog naar digitaal/kabel.
Dit ging moeiteloos en alle zenders op de juiste plaatse, echter de progamma gids komt nu van de zenders/kabel af en is beperkt (nu nog) tot 50 zenders.
De layout is anders, maar in tegenstelling tot de NetTV guide is deze wel snel zichtbaar.

dank je wel Minkie, wat je zegt heb ik gedaan....en het werkt weer
Oud 9 oktober 2009, 11:04
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:

Ik denk dat het ze teveel werk kostte om de bron-EPG van internet steeds in hetzelfde formaat te houden.
Aan de andere kant: als de normale EPG goed werkt, is die ook zichtbaar voor analoge kijkers zonder CAM (in Ziggo gebied iig). Je kunt dan weliswaar niet op een programma klikken of op 'info' drukken bij een analoge zender, dat is wel jammer. Aan de andere kant: áls je zo'n dure, mooie TV koopt, met CI+ slot en er is een CAM module, dan (denkt Philips) wil je ook digitaal kijken en besteed je ook die extra 80 euro wel aan een CAM.
Dus ik denk ook dat het aantal mensen dat hier echt enorm last van krijgt, wel mee zal vallen.
Aan de andere kant is het natuurlijk niet netjes bestaande functies op te heffen en moet de kabel-EPG ook eens onder handen worden genomen want die kan mooier/beter
Oud 9 oktober 2009, 11:06
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Dank voor je positieve reactie, het is overigens niet altijd even makkelijk om 'onverstoorbaar' door te blijven gaan, maar het gaat de laatste tijd gelukkig weer wat beter.
Zoals ik ook al vaker aan heb gegeven, ik ben ook heel blij met jouw input!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten