Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 oktober 2009, 09:48
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
@Rowdy,

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vroeg me gewoon af waarom er eigenlijk 4 soorten lijstjes zijn:
- Het zenderoverzicht zoals te vinden is onder de 'OK'-toets.
- Het lijstje zenders dat je verborgen hebt.
- De aangepaste EPG-lijst.
- De door jezelf samengestelde Favorieten-lijst.
Ja, dat is allemaal wat veel he?
Zoals ik ook in een ander topic zei, je ziet helaas overduidelijk dat Philips haar best heeft gedaan een zeer mooie, handige, basis-firmware op te zetten. Zenderinstallatie, kleuren, geluid, allemaal prima geregeld.
Toen riep er iemand op het kantoor 'Maar er zit ook een DVB-C tuner is, we moeten iets doen met EPG's, favorieten lijstjes enzo!'. En toen hebben ze dat nog een snel erbij gegooid. Ja, het ziet er natuurlijk mooi uit in dezelfde stijl zoals al bedacht, maar ze zijn helaas vergeten het te laten testen door normale gebruikers. Daarom is het een 'door programmeurs, voor programmeurs' product geworden. Wij hier op het forum zijn allemaal handig genoeg om inderdaad die 4 lijstjes braaf te maken. Maar eigenlijk is het enorm onlogisch. Ook dat je bijv. geen programma ziet in de EPG (PIP) of dat je niet handig naar de volgende/vorige dag kunt gaan is vervelend. En zo zijn er meer van dit soort kleinigheidjes. Sommige decoders hebben wat dit betreft een veel betere interface. Ook Philips decoders, volgens mij. Aan de andere kant is dit een hele nieuwe serie tv's met een hele nieuwe firmware en is dit de 1.0 versie van die firmware. Ik hoop van harte ooit op een echte 2.0 update waarin al dit soort dingen aangepakt worden.
Aan de andere kant, het is ook al wel mooi en redelijk compleet en er is wel goed mee te werken (op de known issues na) dus als dat zometeen wel opgelost is, dan is dat al heel fijn natuurlijk.
Oud 7 oktober 2009, 09:59
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

@Rowdy,
Nu maar hopen dat iemand van Philips meeleest.
(Ik heb ook geen idee hoe ik dit soort dingen bij Philips onder de aandacht kan brengen).
Oud 7 oktober 2009, 17:11
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
@Rowdy,
Nu maar hopen dat iemand van Philips meeleest. .
Yep, via klantenservice van Philips die al een keer meegegeven, maar ja, zucht, dan krijg je weer een algemeen antwoord die slaat op de algemene situatie met Ziggo omdat de medewerker achter de email niet weeet wat hij er mee aan moet.
Oud 7 oktober 2009, 20:14
stuiknaad's schermafbeelding
stuiknaad stuiknaad is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus
DTV: CAM CI+ Neotion
Standaard EPG 42pfl9664

ik ben in het bezit van een 42pfl9664h/12 en gebruik hem nog in combinatie met een Humax sd decoder. Voor de update had kon gewoon via NetTV de Guide opstarten en die werkte gewoon onafhankelijk van mijn digitale decoder.
Echter nu na de laatste update nummer 000.026.058.005 (eind september 2009) werkt mijn Guide niet meer via NetTV.

Hoe kan dat??? En als dadelijk de Ziggo CAM CI+ module er in steek (na certificatie) werkt die guide dan ook niet???

Dus heb ik met Philips gechat vanochtend en daar werd ik ook niet echt wijzer van (2x):
Welkom bij Philips Chat, u chat met Cristian. Hoe kan ik u helpen?
Cristian: Goedemorgen
Bezoeker: hallo ik heb een vrag over mijn pfl9664/h12
Bezoeker: sinds de laatste update van 25-9-2009 (meest recente) werkt mijn EPG niet meer. hij start op echter hij vindt geen progammas en gidsen en hij blijft steken op steeds dezelfde tijd
Cristian: Mag ik vragen welk model u precis heeft?
Bezoeker: de 42pfl9664h/12
Cristian: En wanneer heeft u de laatste update gedaan?
Bezoeker: vorige week en dat is de update 000.026.058.005 en gebruik deze gids alleen voor analoge tv
Cristian: Ok, EPG is alleen voor digitale tv namelijk en dit kan niet gebruikt worden voor analoge tv.
Bezoeker: oh, dat kon voorheen wel???
Cristian: Normaal gesproken niet want dat gaat namelijk via uw digitale decoder en word verstuurd door de digitale aanbieder.
Bezoeker: dus als ziggo Philips heeft gecertificeert en ik schaf zo'n DVB CI+ CAM aan dan gaat hij weer werken
Cristian: Daar is nog geen informatie over op dit moment.
Cristian: Met een externe decoder in ieder geval wel.
Bezoeker: dat snap ik......de EPG heeft gewerkt voorheen via NETTV (denk ik) want de gids gaat ook zoeken op het internet....u heeft mij niet overtuigt dat het alleen via digitale tv kan.
Cristian: EPG en Nettv hebben niets met elkaar te maken en EPG kan niet via internet geupdate worden dit gaat alleen via uw digitale aanbieder (decoder)
Bezoeker: ok, dank u voor de info.....
Cristian: Bedoeld u misschien Guide+? want dat gaat wel via analoge tv.
Bezoeker: Ik bedoel de "guide" indien ik op mijn afstandbediening op de knop links boven de grote ronde knop duw. Misschien heet dat Guide ipv EPG
Cristian: En dat doet u met de afstandsbediening van uw tv?
Bezoeker: ja
Bezoeker: er staat ook "guide" (zie ik nu) op de afstandbediening
Bezoeker: de knop links onder het huisje
Cristian: Ik ga even kijken.
Bezoeker: dank u
Cristian: Ik heb even in de handleiding gekeken en daar staat inderdaad dat de 'guide' knop voor de EPG is en alleen voor digitale zenders.
Bezoeker: en is dat sinds kort??? want voorheen deed hij het wel analoog en ik ben nu bang dat als ik dadelijk (na certificering van Ziggo) de EPG wil gebruiken een probleem heb
Cristian: Normaal gesproken werkt deze functie altijd als u digitale tv heeft dus dat verwacht ik niet.
Bezoeker: ok dank u voor de info
Cristian: Graag gedaan en een fijne dag.

en de 2e keer:

Welkom bij Philips Chat, u chat met Cristian. Hoe kan ik u helpen?
Cristian: Goedemorgen.
Bezoeker: ik had net uw collega aan de lijn en die vertelde mij dat de Guide (op de afstandbediening) van mijn 42pfl9664H/12 met de allerlaatste software update niet werkt bij analoge tv.....dat is niet waar want ik zie in mijn handleiding onder 1.4.4. dat dit een service is van NET tv dus hij hoort het te doen. Sinds de laatste update werkt de guide niet meer. ik krijg een blanco scherm, de tijd staat stil en de tv blijft maar zoeken op het net en kan niets vinden
Bezoeker: ps u was dit zie ik nu pas
Cristian: Ik had u niet gezegd dat de Guide niet werkt met analoge tv sinds de laatste update maar ik had u verteld dat de EPG sowiezo niet werkt met analoge tv en alleen is voor digitale tv.
Bezoeker: ok, we zijn weer synchroom......maar mijn probleem is niet opgelost. het lijkt wel alsof de site op nettv die voor de guide zorgt niet meer bestaat
Cristian: U heeft analoge tv dus EPG zal voor u niet werken zoals ik net al vertelde.
Cristian: Wat u in de handleiding over Nettv heeft gelezen is alleen voor als er in de toekomst internettv (interactieve tv) gaat komen. Maar dat is nu nog niet het geval.
Bezoeker: ik zie inderdaad op 2.2.6 staan (alleen voor digitale kanalen).....maar dan snap ik die link met NETTV niet en dat ik voorheen het wel werken had. of ging dit via mijn externe STB als die aan staat
Cristian: De EPG gaat ALTIJD via uw digitale decoder.
Bezoeker: maar is dat dan de epg van mijn decoder alleen of werkt dan ook de guide van de tv
Cristian: De EPG gaat via uw decoder. het enige wat de knop 'guide' op de afstandsbediening doet is de informatie laten zien die hij van de decoder binnenkrijgt.
Bezoeker: helder....dus mijn opmerking dat de guide van tv vroeger het wel deed kan dus wel, echter hij kreeg die informatie van mijn Humax externe digitale tv decoder
Cristian: Als u een digitale decoder had wel ja. Alleen u vertelde mij in het vorige gesprek dat u EPG had met uw analoge zenders.
Bezoeker: sorry, dat klopt....ik probeerde miojn informatie beperkt te houden. Dus een nieuwe installatie van een digiatle ontvanger in mijn tv kan misschien een oplossing zijn
Cristian: Als u een decoder aansluit op de tv en u heeft ook een digitaal abbonnement dan moet u ookEPG kunnen krijgen inderdaad.
Bezoeker: helder, ik ga vanavond ff van alles proberen
Cristian: Heeft u verder nog vragen?
Bezoeker: nee
Cristian: Dan wens ik u nog een fijne dag verder.
Bezoeker: tot ziens

Ben ik gek of Philips?????
Oud 7 oktober 2009, 20:23
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Standaard

Lang verhaal, niet alles gelezen.
Kern is, dat je via het configuratie menu kan kiezen hoe hij zijn informatie moet krijgen, van de zender of automatisch.

Bij analoog en automatisch kijkt hij of er internet verbinding is, zo ja, dan haalt hij de tvgids info op via NETTV. zo niet, dan probeert hij info via de zender te krijgen, is deze er niet dan, zie je niets.

Bij digitaal, dan gaat hij volgens mij ook bij automatisch volledig over op de EPG info van de zender. Als je op Guide drukt, ga dan naar options om meer EPG instellingen te bekijken, zoals het instellen van de gewenste zender.

Kortom, de TVGids via NetTV is leuk, maar werkt volgens mij niet in combinatie met gesintalleerde DVB-C kanalen op de TV en dat is precies het verschil tussen je oude en nieuwe situatie.
Oud 7 oktober 2009, 20:42
Junior Member

Standaard

maar vanwege het feit dat door die update de guide via nettv niet meer werkt ben ik bang dat hij dadelijk ook niet werkt met cam ci+.

zijn er mensen die ook op een keer meer de guide kunnen gebruiken via net tv. en werkt hij bij de 42pfl9664h12 wel in combi met de cam ci+
Oud 7 oktober 2009, 21:06
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Wat bij mij ook niet meer werkt sinds de laatste update is het verbinden via de ethernetaansluiting met een Media Connector zoals die wordt geleverd door mijn Windows Home Server. Tot voor kort kon ik foto's en MP3's van de Home Server moeiteloos laten weergegeven/afspelen op mijn 8404, mar nu daat dat niet meer. Op de 8404 staat een melding dat tie aan het zoeken is naar een media PC en dat hij dat ook achter de schermen blijft doen. Het resultaat van al dat gezoek is en blijft jammer genoeg nul, nul. Er dat werkte toch zo mooi
Oud 8 oktober 2009, 14:12
Minkie's schermafbeelding
Minkie Minkie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one Extra
DTV: 37PFL9604H12 CI+ cam
Standaard stuiknaad maar vanwege het feit dat door die update de guide via nettv niet meer we

Na laatste firmware update had ik ook het probleem dat de NetTV guide niet meer werkte.
Na veel klungelen, uiteindelijk de zenders opnieuw laten installeren (antenne/analoog) en zie daar de NetTV guide was weer terug.

Afgelopen dinsdag een CI+ module geinstalleerd, dus van analoog naar digitaal/kabel.
Dit ging moeiteloos en alle zenders op de juiste plaatse, echter de progamma gids komt nu van de zenders/kabel af en is beperkt (nu nog) tot 50 zenders.
De layout is anders, maar in tegenstelling tot de NetTV guide is deze wel snel zichtbaar.

Laatst gewijzigd door Minkie; 8 oktober 2009 om 15:28
Oud 8 oktober 2009, 16:25
Junior Member

Standaard beste Minkie, over dat Net TV guide

Minkie,

wat heb je dan gedaan om die guide via NetTV weer aan de praat te krijgen, ik wil graag weten wat jij onder geklungel verstaat???
Oud 8 oktober 2009, 16:29
erik76's schermafbeelding
erik76 erik76 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus
DTV: 37pfl9604 met SMit CI+ cam
Standaard Programma informatie via kabel en internet

Ik heb een 37pfl9604 met ci+ cam in combinatie met meest recente firmware 000.026.058.005

Wanneer ik afgestemd ben op een zender en programma informatie opvraag middels de 'info' knop op de afstandbediening verschijnt direct de aanvullende info voor het huidige programma. Deze informatie lijkt dus via de kabel te worden ontvangen wat ik ook in mijn instellingen menu heb vastgelegd. Echter wanneer ik in de EPG aanvullende informatie van een programma opvraag verschijnt de knipperende balk onder in beeld en wordt na een poosje wachten aanvullende informatie getoond. Dit lijkt hij dan weer van internet te halen, wat erg traag is terwijl de info op de kabel voorhanden is.

Zit er iets fout in mijn instellingen of is dit een nog onopgeloste bug in de firmware? De lay-out van de EPG vind ik overigens net als vele anderen niet gebruiksvriendelijk. Een tijdbalk zou handiger zijn.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten