Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 september 2009, 16:17
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

OK, ben echt helemaal klaar met dat ding. Nu twee keer gecrashed in een uur, waarvan de laatste zojuist gewoon tijdens live TV kijken.

Mijn handen jeuken nu echt om zsm dat ding er uit te gooien en een Humax te kopen. Kijken of er op Marktplaats nog iemand gek genoeg is om een Cisco te kopen.
Oud 20 september 2009, 16:20
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
OK, ben echt helemaal klaar met dat ding. Nu twee keer gecrashed in een uur, waarvan de laatste zojuist gewoon tijdens live TV kijken.

Mijn handen jeuken nu echt om zsm dat ding er uit te gooien en een Humax te kopen. Kijken of er op Marktplaats nog iemand gek genoeg is om een Cisco te kopen.
Ik zou hem niet zo snel op Marktplaats zetten, als de koper hetzelfde probleem heeft komt hij weer bij jou terug...ben je er nog niet vanaf . Nogmaals, met de juiste firmware erop weet ik zeker dat wij allemaal heel erg tevreden zullen zijn.
Oud 20 september 2009, 17:26
ronbrax's schermafbeelding
ronbrax ronbrax is offline
Member

Ziggo Internet: geen ziggo internet
DTV: Humax 5050c en Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Er is geen originele fabrieksoftware. Cisco levert alleen de drivers, OpenTV maakt een speciale versie voor Ziggo, Irdeto maakt een speciale glue laag en een Nederlandse leverancier van OpenTV applicaties levert de Iguide. De gehele Iguide is gebouwd op basis van Ziggo specificaties en dat geldt ook voor het operator specifieke deel van OpenTV. Kortom er bestaat geen originele fabriekssoftware.

Zou het niet mogelijk zijn om een zogenaamde custom firmware te maken zoals je ook bijv. op spelcomputers (psp, wii) hebt te maken voor deze Cisco?
Zou leuk zijn als één of ander techneut zich erin verdiept, zou ie een hoop geld mee kunnen verdienen.
Oud 20 september 2009, 17:54
veerlj's schermafbeelding
veerlj veerlj is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z1 ,Hd tv ,totaal pakket
DTV: Samsung HD ontvanger ,cisco nr 3 , humax 5050
Standaard service van ziggo?.???????

Ronvm :" over de service van ziggo in het algemeen ben ik buitengewoon te spreken " . Laat eens kijken . Eerst verkopen ze een heleboel cisco's met verkeerde niet de updaten firmware . Dat ontkennen ze bij de klantenservice ten voeten uit . Na een hoop gezeur komt er een omruilactie en sturen ze " snel " de retour sticker .Duurde zeker 4 weken maar door de service van kitaro had ik al een nieuwe cisco voor dat ik de retour sticker in huis had . Nu zitten we na een " jaar" nog steeds met een product wat niet voldoet . Zeg nou zelf , steeds de stekker eruit moeten trekken is niet normaal , ook steeds moeten resetten naar de fabrieksinstellingen . Ik geloof inderdaad dat er zo'n groot probleem is met die cisco's dat ziggo dit niet kan oplossen . Bij de eerste samsung decoders waren er ook problemen .Ik had er bij de hd ontvanger van samsung een tijdklok voor staan die steeds s'nachts de boel een minuutje uit en weer aan zette .Dan maakte het geheugen leeg wat vol liep met data van epg etc . De cisco echter, door ziggo verkocht is na een lange tijd nog steeds niet probleem vrij . En die service vindt ik echt
Oud 20 september 2009, 18:29
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veerlj Bekijk bericht
[knip]Bij de eerste Samsung decoders waren er ook problemen. Ik had er bij de hd ontvanger van Samsung een tijdklok voor staan die steeds 's nachts de boel een minuutje uit en weer aan zette .Dan maakte het geheugen leeg wat vol liep met data van E.P.G. etc . De cisco echter, door Ziggo verkocht is na een lange tijd nog steeds niet probleem vrij . En die service vindt ik echt[/knip]
Ik spreek uiteraard alleen maar voor mijzelf als ik het over de service heb, ik had het wel over de rest van de diensten die gewoon goed zijn en dat ze bij deze dienst (Cisco/V.O.D.) er behoorlijke steken laten vallen. Ik zit nog geen jaar met deze ontvanger en volgens mij heb je dus aan de testperiode meegedaan, want de Cisco draait toch nog geen jaar voor iedereen op het netwerk, of vergis ik me nou? Maar hoe dan ook pleite ik ook voor meer open communicatie naar de eindgebruiker toe. Dat is waar Ziggo als eerste een enorm gat laat vallen. Er zou een rubriek moeten komen waarin (toekomstige) gebruikers over het wel en wee van deze dienst geïnformeerd worden. Ook nieuwe V.O.D. abonnees krijgen met deze allende te maken en dat is iets wat ik nog steeds niet begrijp. Zorg eerst dat de problemen tot de verleden tijd horen en ga dan verder met het aantrekken van nieuwe klanten voor deze dienst.
Oud 20 september 2009, 19:03
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronvm Bekijk bericht
de Cisco draait toch nog geen jaar voor iedereen op het netwerk, of vergis ik me nou?
De cisco is al langer dan een jaar te koop. Ik heb hem al 14 maanden. (zonder vod/itv overigens)
VOD en iTV zijn nog niet zo lang te bestellen.
Oud 20 september 2009, 19:20
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
De cisco is al langer dan een jaar te koop. Ik heb hem al 14 maanden. (zonder vod/itv overigens)
Als ik het goed heb is de Cisco sinds juli 2008 verkrijgbaar voor Ziggo/Casema klanten. Daarvoor is er dus al sinds mei 2007 gewerkt aan de ontwikkeling van de ontvanger en de benodigde netwerk en server systemen. Na de "klanten test" in Ziggo/Casema gebied is de Cisco sinds april 2009 verkrijgbaar voor het gehele Ziggo kabelgebied.
Oud 20 september 2009, 20:08
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Ik heb de Cisco nu ook 14 maanden. En het frustrerende is dat hij het 13 maanden vrijwel zonder crashes gedaan heeft maar hij sinds de laatste Smartguide release nu twee tot drie keer per dag crashed.

En nee, in mijn setup is helemaal niets gewijzigd.
Oud 21 september 2009, 14:54
jongetje's schermafbeelding
jongetje jongetje is offline
Senior Member

DTV: Cisco 8455 & 8485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xahmol Bekijk bericht
Ik heb de Cisco nu ook 14 maanden. En het frustrerende is dat hij het 13 maanden vrijwel zonder crashes gedaan heeft maar hij sinds de laatste Smartguide release nu twee tot drie keer per dag crashed.

En nee, in mijn setup is helemaal niets gewijzigd.
Er zijn veel meer mensen die sinds deze upgrade last van hebben. Craches, opeens stoppen (of helemaal niet werken van) uitzending gemist/on demand etc.

Wat mij betreft krijgen we de vorige versie terug, dat werkte tenminste prima.
Oud 21 september 2009, 15:03
snarf007's schermafbeelding
snarf007 snarf007 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus | TV-Extra | UBEE |
DTV: Cisco 8485DVB | Cisco 8455DVB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht
Het gaat hier alleen om het menu zelf, helaas niet om de snelheid. Ik hoop zelf ook dat een groot aantal issues worden verholpen in de komende firmware update .
Ik weet wel dat er vooral naar de snelheid gekeken wordt.
Infje, gaat men ook werken aan de stabiliteit, 2 opnames tegelijk en evt. usb/utp wenzen van de gebruikers?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten