Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 september 2009, 08:50
Infje's schermafbeelding
Infje Infje is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Standaard Release notes SmartGuide 1.12.1.253

Bij deze een samenvatting van de opgeloste issues en wijzigingen in de komende smartguide update.
De nieuwe update is vanaf dinsdag 8 September* beschikbaar voor Ziggo klanten.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Release notes Cisco 8455DVB
SmartGuide : 1.12.1.253
Opgeloste issues:
- Incorrecte boodschap in geval van het bestellen van een film/Serie met een ongeregistreerde smartcard.
- Live TV miniguide/banner soms zichtbaar in radio modus.
- Predefined favorieten lijst niet helemaal zichtbaar in de miniguide/banner.
- Pincode pop-up voor leeftijdsblokkering wordt niet getoond in uitzonderlijke gevallen.
- Zoekresultaten niet selecteerbaar nadat één resultaat is geselecteerd en daarna wordt terug gegaan naar de zoekresultaten. .
- Incorrecte E58 boodschap wordt weergegeven i.p.v. E48.
- Verschil in EPG metadata tussen weergave in de EPG en de volledige synopsis weergave.

Overige wijzigingen:
- Scroll pijlen toegevoegd bij volledige weergave van EPG synopsis indien tekst te veel is voor 1 pagina.
- Tekstwijziging bij VOD pagina’s o.b.v. abonnement indien smartcard geen rechten heeft, “Abonneren” i.p.v. “Kopen”.
- Toegevoegd 2 nieuwe pagina’s in Ooit Gemist.
- Verwijderd RTL gemist pagina uit Net Gemist.
- Blauwe knop toegevoegd in VOD pagina’s voor directe toegang bestelstatus.

*onder voorbehoud
Oud 3 september 2009, 09:33
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

ik mis alleen de woorden sneller en handiger in de aanpassingen. :'(
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 3 september 2009, 09:44
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Dank.

Maar (toch even vervelend zijn) ook nog een nieuwe firmware op komst? Dit omdat er bepaalde kinderziektes (HDMI handshake met name) en opties (twee opnames tegelijk) nog steeds niet aangepakt zijn?
Oud 3 september 2009, 11:51
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Summiere aanpassing.. Worden gebruikers ook hierbij betrokken? De eindgebruiker moet er uiteindelijk mee werken.

Dan mis ik toch echt een stukje over de ondertiteling, deze is blokkerig en dat vind ik lelijk. Via de Humax (SD) is deze veel mooier.
Oud 3 september 2009, 12:10
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Ook mis ik inderdaad het af en toe bevriezen, het geluid wat na overschakeling van DolbyD naar 'standaard audio' stil blijft en uiteraard het 'handshake probleem' en inderdaad de (teletekst) ondertiteling. Dat is toch wel heel erg belangrijk.
Zelf vind ik dat wij wel degelijk inspraak moeten hebben omdat wij er niet alleen mee moeten werken maar het ook ons apparaat is die volgens Ziggo gecertificeerd is voor hun netwerk.
Wat ik ook merk is dat het laatst gebruikte radiostation niet onthouden wordt wanneer je van tv weer terugschakelt naar radio.
Het zou dus heel erg fijn zijn als wij ook inspraak hebben in de komende update. Misschien kan ik hem dan weer aansluiten om hem te gebruiken.
Nu een Humax iRHD5000c gekocht (weer € 199,= extra uitgegeven om maar probleemloos te kunnen kijken/luisteren) en in gebruik genomen, de Cisco staat brodeloos in de kast en kost elke maand geld en de Humax heeft nergens problemen mee, die doet het gewoon perfect. Maar toch is de Cisco vele malen beter (met de juiste firmware). Helaas kunnen we dit zelf niet aanpassen.
Oud 3 september 2009, 12:48
Infje's schermafbeelding
Infje Infje is offline
Ziggo VOD Helpdesk

Standaard

Uiteraard geef ik regelmatig de wensen door naar mijn collega's. Zojuist een kleine update gehad.

Er wordt op dit moment vooral gewerkt aan de performance van het menu (incl het on demand gedeelte). Deze zal een stuk vlotter moeten gaan werken. Zodra dit is voltooid wordt er aan overige punten gewerkt.
Oud 3 september 2009, 12:59
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht
Uiteraard geef ik regelmatig de wensen door naar mijn collega's. Zojuist een kleine update gehad.

Er wordt op dit moment vooral gewerkt aan de performance van het menu (incl het on demand gedeelte). Deze zal een stuk vlotter moeten gaan werken. Zodra dit is voltooid wordt er aan overige punten gewerkt.
Ik heb meerdere meldingen voorbij zien komen de laatste tijd over de Cisco, maar deze meldingen worden niet meegenomen in de Release. Wat op zich erg jammer is.

Mensen klagen over freeze van het beeld en geluid wat slecht is. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de ondertiteling (bijvoorbeeld: travel channel) erg blokkerig is en zo zijn er wel meer dingen, maar uiteindelijk zijn deze niet te zien in de Release.

Overigens gebruikt niet iedereen de VOD dienst op de Cisco (zie mij), op zich ook jammer dat er nu meer gekeken wordt naar de VOD dienst dan de reguliere opties van de Cisco.
Oud 3 september 2009, 13:31
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xitami1980 Bekijk bericht
<knipperdeknip>
Overigens gebruikt niet iedereen de VOD dienst op de Cisco (zie mij), op zich ook jammer dat er nu meer gekeken wordt naar de VOD dienst dan de reguliere opties van de Cisco.
Nou is het apparaat daarvoor ook primair op de markt gezet hierzo, dus daar begrijp ik de prioriteit van Ziggo wel. Feit is natuurlijk dat de basale functionaliteit die je van een Ziggo certified decoder en pvr mag verwachten ook zou moeten werken. De teletekst ondertiteling is daarbij natuurlijk een heel duidelijk voorbeeld. Als Ziggo welk een andere standaard decoder als Ziggo gecertificeerd in de markt had gezet met ditzelfde manco, dan had niemand geaccepteerd. Door het feit dat je geen keuze hebt als je VOD wilt, of als early-adopter de Cisco hebt aangeschaft toen deze als enige pvr mogelijkheden bood, kwam/komt Ziggo wat makkelijker weg met het feit dat het apparaat nog steeds gebreken vertoont die je van een dergelijk apparaat niet zou mogen verwachten.

De recent daarbij gekomen problemen met de weergave van de HD varianten van Ned 1 t/m 3 ontnemen mij steeds meer het plezier die ik van het apparaat had verwacht.

Verbetering van de VOD menus qua indeling en snelheid is wat mij betreft zeker prioriteit nummer 1 maar dat geldt evenzeer voor bovengenoemde gebreken. Ik hoop dan ook dat Ziggo in staat is om deze keer wat sneller met een volgende smartguide update te komen, desnoods met een verkort testtraject en inschakeling van de vele testgebruikers op dit forum, alsmede met een firmware update om de problemen met hdmi handshakes, wegvallend geluid bij zappen van een dolby signaal etc aan te pakken. Ook de al geruime tijd geleden genoemde nieuwe middleware versie die het opnemen van 2 kanalen mogelijk zou moeten maken zou mij zeer verblijden en velen met mij vermoed ik.
Oud 3 september 2009, 13:38
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Ik snap ook werkelijk niet waarom het apparaat niet 'standaard' is gehouden zodat wanneer je de originele gebruiksaanwijzing leest, weet wat het apparaat kan en doet. Nee er moest aan gesleuteld worden en (vergeef mij m'n boute uitspraak) door niet alleen maar kundige mensen. Ik snap werkelijk ook niet dat als er zoveel klachten zijn er [a]-niet op gereageerd wordt en [b]-er niks aan gedaan wordt. Als je de materie niet meester bent, begin er dan niet aan en heel veel zie je de reclame op tv steeds weer voorbijkomen waarin nieuwe abonnees voor de Cisco aangetrokken worden. Dan krijg je toch steeds meer teleurgestelde klanten erbij? Zorg nou eerst dat hij helemaal goed werkt en trek dan klanten aan voor deze dienst. Ik begrijp dit werkelijk niet. Waarom moet alles nou zo lang duren? Kan iemand mij dat nou eens uitleggen
Oud 4 september 2009, 13:38
KoenH's schermafbeelding
KoenH KoenH is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infje Bekijk bericht

Dan zou ik graag het volgende toe willen voegen:

- Sneller maken vd menus
- Duidelijker overzicht van Net gemist ipv het doorscrollen in de lijst. Een overzicht ala PVR opnames zou zeer wenselijk zijn
- Datum van de programma's bij Net Gemist direct zichtbaar. Nu moet je eerst de Info vh programma opvragen en dan pas zie je hoe of wat. Niet handig als je zoekt op NOS Journaal en je ziet er 30 vd afgelopen week
- Mogelijkheid om een PVR opname iedere dag op te nemen en steeds de vorige te overschrijven, zodat je niet na een week met een volle HD zit, maar wel de laatste aflevering kunt bekijken later op de avond.

Andere, overzichterlijke menustructuur is zeeeeeeer wenselijk. Ben dus ook erg benieuwd naar de aanpassingen die je noemt! Sneller is een oplossing, maar de indeling ook, zodat je gemakkelijker kunt zoeken. Ik noem bijv het PVR menu als voorbeeld: meerder programma's direct te zien, incl info + datum + tijd + lengte in 1 regel.

Hopelijk wordt er iets mee gedaan Niet geschoten is iig.....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten