Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 september 2009, 08:45
Frenkerd's schermafbeelding
Frenkerd Frenkerd is offline
Junior Member

Standaard Overstap gemaakt van KPN naar Ziggo-alles-in-1-plus

Zo'n 3 weken geleden heb ik namens mijn ouders de overstap gepland naar Ziggo-alles-in-1. Ik heb daarbij gekozen voor de "plus" versie. Op het moment hebben wij nog een abonnement op zowel telefonie als ADSL bij KPN. TV kijken deden we wel al via Ziggo.

Met de telefoniste heb ik afgesproken dat we gebruik wilde maken van de overstapservice. Ziggo zou zorg dragen voor het opzeggen van alles wat wij bij KPN hebben lopen (ADSL en telefoon, maar ook nog bijv een oud firewall abonnementje). Hier hoeven wij niks voor te doen, alles zou vanzelf opgezegd worden. Binnen een week zouden wij een brief ontvangen van zowel Ziggo als van KPN met een bevestiging van ons nieuwe abonnement van Ziggo en een bevestiging van opzegging van KPN. De brief van Ziggo kwam op 11 augustus, de brief van KPN bleef tot heden uit.

Vandaar dat ik mij gister maar tot de klantenservice heb gericht, met de vraag of de opzegging van KPN wel volgens planning loopt. Vooral omdat uit de bevestigingsbrief niet blijkt dat Ziggo dit wel gaan opzeggen. Wel staat er een alinea over het nummerbehoud, maar nergens wordt expliciet vermeld dat wij hebben afgesproken dat Ziggo zowel ons internet als telefoon abonnement zouden opzeggen. Daarnaast is ook nooit om een klantnummer van KPN gevraagd toen ik het geheel telefonisch bestelde.

Het gesprek was helaas niet heel duidelijk. Als ik het goed begrepen heb, kwam het erop neer dat Ziggo pas per 12 september de abonnementen bij KPN zouden gaan opzeggen, omdat vanaf dat moment ons abonnement bij Ziggo in gaat.

Nu maak ik mij dus zorgen of het allemaal wel goed gaat. Deze zorgen worden mede versterkt door het bericht van een collega die precies hetzelfde als ik ondernomen heb, met als enig verschil dat bij hem tussen bestelling en levering maar een week zat. Deze collega heeft zojuist een boete van KPN ontvangen van 255 euro voor contractbreuk.

Ons abonnement bij KPN is al ontzettend oud, na telefonisch contact met KPN is mij bevestigd dat het pakket per maand opzegbaar is door de nieuwe wetgeving. Wat ik gehoopt had was toen ik in augustus het pakket bestelde bij Ziggo dat men het direct zou opzeggen, waarbij ik verwachtte dat de opzegging dan per 1 september zou gelden en de opzegtermijn tot 1 oktober zou duren. Ik had dus rekening gehouden met een halve maand overlap om eventuele problemen te ontwijken.
Nu ben ik dus allereerst bang dat de opzegging pas per 1 november effectief wordt, maar daarnaast zit ik niet te wachten op boetes voor contractbreuk. Dan wordt het wel een erg dure opzegging.
Wat is nu mijn vraag aan jullie? Wie heeft er ervaring met de gehele procedure en kan mij uitleggen dat ik ergens iets verkeerd gedaan heb, of kan mij gerust stellen? Eventueel ga ik dan hele handel annuleren en regel ik het geheel beter.
Oud 3 september 2009, 08:54
pcvroon's schermafbeelding
pcvroon pcvroon is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra
DTV: cisco hd recorder/samsung dcb-b270r
Standaard

Van telfort naar ziggo ging vlekkeloos.
Een boete kan je alleen krijgen bij contract breuk dus als je nieuwe provider het over neemt na een maand moet het goed zijn.
Oud 4 september 2009, 10:33
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pcvroon Bekijk bericht
Van telfort naar ziggo ging vlekkeloos.
Een boete kan je alleen krijgen bij contract breuk dus als je nieuwe provider het over neemt na een maand moet het goed zijn.
Bedankt voor je reactie. Meer ervaringen? En iemand die nu kan zeggen tot wanneer KPN dan nog kosten zal rekenen?
Oud 5 september 2009, 18:33
HUMAX5050's schermafbeelding
HUMAX5050 HUMAX5050 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: humax5050
Standaard

Sinds 28-07-2009 ook alles in 1 plus. Aangemeld op 14-07-2009 met de mededeling voor behoud van het telefoonnummer. Kregen een week later bricht van KPN met de opzegging van de telefoonlijn en het overzetten van het telefoonnummer op 28-07-2009. Internet was van XS4all en daar heb naar gebeld en is ook telefonisch afgehandeld. Op gezegd per 15-07-2009 en liep door tot 14-08-2009. Je betaald vooruit dus geen dubbele kosten alleen een stukje overlap. Telefoon liep helemaal naadloos over en 22-09-2009 krijg ik de laatste rekening met de hoogte van de teruggaaf.
Groet HUMAX5050
Oud 6 september 2009, 19:06
geeske's schermafbeelding
geeske geeske is offline
Member

Standaard overstap

Geen problemen gehad ik ben overgestapt van Online naar Ziggo alles was netjes geregelt,had op tijd alles binnen en de monteur kwam ook op de afgesproken datum en tijd,alleen Online heeft nog wel 22€ van mijn rekening gehaald terwijl ze daar geen recht meer ophadden,netjes een exuus brief gehad en maar afwachten of ze het deze maand terugstorten,moet wel zeggen dat de verbinding met online beter was dan met ziggo,telefoon valt steeds weg en internet ook,ik heb enkele uren per week helemaal geen verbinding.
Geeske
Oud 10 september 2009, 13:34
Junior Member

Standaard

Bedankt voor de reacties, ik was er tevreden mee. Totdat ik zojuist eindelijk antwoord kreeg van de ziggo Helpdesk waar ik de vraag per mail ook nog eens gedeponeerd had:

Citaat:
U heeft een vraag gesteld over Overstap service.

Overstap service gaat alleen via www.ziggo.nl door u zelf in te voeren, dit kan niet telefonisch.U bestelling is met telefoonnummer behoud ingevoerd, wordt per 12 september geporteeerd,na installatie monteur.Voor u overige diensten adsl en bel bundels willen wij u vragen zelf een opzegging te doen.
Jullie vertelden mij dat bij jullie wel alles opgezegd werd toch? Hebben jullie online opgezegd? Wat kan ik nu het beste doen, zelf maar gaan opzeggen? Maar dan gaat de opzegtermijn dus alsnog pas nu lopen.

Kan iemand hier misschien het een en ander duidelijk maken, alles spreekt elkaar tegen en ik zou ook niet meer weten wie ik dan moet geloven.
Oud 10 september 2009, 20:26
geeske's schermafbeelding
geeske geeske is offline
Member

Standaard overstappen

Hoi
Ik heb telefonisch contact gehad.
gr meta
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten