Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 september 2009, 20:36
Apachenl's schermafbeelding
Apachenl Apachenl is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Digitale tv
DTV: IRC Fox
Standaard Nu: Ziggo DTV/XS4all en KPN. Later: Ziggo?

Momenteel kijken wij digitale tv (alle pakketten) van Ziggo, bellen we met KPN via de ouderwetse ISDN lijn en hebben we internet van Xs4all (Xs4all Only).

Voor deze 3 diensten gezamenlijk betalen we ongeveer EUR 125 euro per maand.

We overwegen om over te stappen naar Ziggo Alles-in-1 Extra (EUR 64,95 per maand).

We twijfelen. Reden is de negatieve naam van Ziggo betreffende klantenservice en stabiliteit in de verbindingen. Momenteel hebben we een zeer stabiele internet verbinding (in 8 jaar tijd nooit uitval gehad) en telefoon verbinding. De digitale aansluiting van Ziggo heeft soms kuren.

Reden van eventueel overstappen op Ziggo Alles-in-1 Extra is met name de maandelijkse prijs en natuurlijk ook de snelheid van internet.

Kunnen jullie ons raad geven wat te doen? Is Ziggo echt zo slecht of zijn dit incidenten? Overstappen of toch maar houden wat we hebben?

Dank!
Oud 2 september 2009, 21:42
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Standaard

Ik heb sinds een aantal jaar (sinds het hier bestaat) internet, TV en telefoon van @Home (nu ziggo). Ik heb bijna nooit problemen met de verbinding.

Maar er zijn ongetwijfeld ook mensen die wel problemen hebben....

Daar staat tegenover dat er op elke provider wel wat op aan te merken is.

Jullie bellen via ISDN: Dat betekend wel dat je een andere telefoon moet kopen. (een anologe)

Het is geheel jullie beslissing. Het voordeel is wel dat je een maandcontract aangaat. Bevalt het niet, kun je weer gemakkelijk en snel terug.

pvd
Oud 2 september 2009, 21:58
Ardana's schermafbeelding
Ardana Ardana is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ via Ubee EVW3200
DTV: Humax iHDR5200c
Standaard

Mijn ervaring is dat de storingen die optreden spelen rond grote aanpassingen in het netwerk, zoals recent tbv DOCSIS3. Een internet storing is dan vaak opgelost met een modem reset. De snelheid is 99 van de 100x wat ik mag verwachten. Telefonie heeft er in het verleden wel eens uitgelegen (paar uur) maar gaat de laatste tijd goed en is voor ons minder belangrijk (hebben ook mobiel).
Televisie heb ik eigenlijk nooit problemen mee. (behalve dan de bekende problemen met de 5050c).

Als regel ben ik tevreden met Ziggo.

't Hangt een beetje af wat je 't belangrijkst vind. ISDN is ondertussen wel een beetje uitgekristaliseerd (dat is een understatement), dus daar zal je inderdaad niet veel problemen mee hebben.
De kabel markt is voorlopig nog wel in beweging (DOCSIS upgrade, interactieve TV, nieuwe aanbieders...) dus je zult af en toe problemen kunnen verwachten denk ik.
BOFH excuse #92:

Stale file handle (next time use Tupperware(tm)!)

Oud 2 september 2009, 22:07
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apachenl Bekijk bericht
(in 8 jaar tijd nooit uitval gehad)
heeft xs4all/kpn niet in het begin van dit jaar of vorig jaar een grote landelijke storing gehad ?
Citaat:
De digitale aansluiting van Ziggo heeft soms kuren
wat voor kuren ?
met digitale TV is het bekend dat de bekabeling gewoon goed moet zijn,
goed afgeschermde kabels,
goede connectors,
geen elcheapo antenne versterkers of verkeerd geplaatst.
etc etc.

maar terug komend op je vraag.
heb al een paar jaar multikabel/ziggo
en zelfs al de docsis3 modem.
heb ook wat problemen gehad maar dat was vaak nadat er in de straat wat gedaan was al wel of niet door ziggo.
of zelfs bliksem inslag.
maar over het algemeen loopt het goed,
aanmelden van me docsis3 modem was een fluitje van een cent in 10 minuten gedaan.
maar het nadeel van zo'n forum als dit is dat mensen alleen hier komen om te klagen,
mensen die geen problemen hebben zal je hier zelden zien.

maar zoals pvd vertelde je kan per maand opzeggen.

Oud 3 september 2009, 00:48
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Standaard

Even een reactie van iemand die de nodige problemen heeft gehad met het docsis3 modem

Eigenlijk had ik altijd een probleemloze internetverbinding en voor zover ik na kan gaan doet de telefoon het altijd.
Toen mijn docsis3 modem niet te activeren bleek was ik dan ook als de dood om in het Ziggo helpdeskcircus terecht te komen.
Zelfs dat bleek mee te vallen, wel wat wachttijden maar na een aantal dagen proberen was de helpdesk ook wel overtuigd dat er een monteur gestuurd moest worden.
Modem vervangen en sindsdien werkt alles net als voorheen vlekkeloos.

Moraal van het verhaal, je kan eens pech hebben (is bij XS4All en KPN hetzelfde) maar ik ben desondanks tevreden met All in One.
Oud 4 september 2009, 08:52
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvd Bekijk bericht
Jullie bellen via ISDN: Dat betekend wel dat je een andere telefoon moet kopen. (een anologe)
pvd
Niet altijd waar. Bij ISDN is in het verleden altijd een huiscentrale meegeleverd (Quatrofox) en deze heeft aansluitingen voor analoge toestellen. Het is dan helemaal niet noodzakelijk om andere toestellen te kopen.
Oud 4 september 2009, 08:56
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

Citaat:
Momenteel kijken wij digitale tv (alle pakketten) van Ziggo, bellen we met KPN via de ouderwetse ISDN lijn en hebben we internet van Xs4all (Xs4all Only).

Voor deze 3 diensten gezamenlijk betalen we ongeveer EUR 125 euro per maand.

We overwegen om over te stappen naar Ziggo Alles-in-1 Extra (EUR 64,95 per maand).

We twijfelen. Reden is de negatieve naam van Ziggo betreffende klantenservice en stabiliteit in de verbindingen. Momenteel hebben we een zeer stabiele internet verbinding (in 8 jaar tijd nooit uitval gehad) en telefoon verbinding. De digitale aansluiting van Ziggo heeft soms kuren.

Reden van eventueel overstappen op Ziggo Alles-in-1 Extra is met name de maandelijkse prijs en natuurlijk ook de snelheid van internet.

Kunnen jullie ons raad geven wat te doen? Is Ziggo echt zo slecht of zijn dit incidenten? Overstappen of toch maar houden wat we hebben?

Dank!
2,5 jaar geleden de overstap gemaakt van KPN/Xs4All only naar Ziggo en later "alles in 1 extra". Geen moment spijt van gehad. De migratie is vlot en soepel verlopen, verbindingen altijd ok. Ook komst van Docsis 3 modem zonder problemen.
Verkijk je niet op dit forum. Hier zul je hoofdzakelijk alleen de klagers aantreffen (niet negatief bedoeld). Over het algemeen laten mensen zonder problemen dit forum links liggen of weten niet van het bestaan.

Laatst gewijzigd door copymaster; 5 september 2009 om 11:49
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten