Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 september 2009, 13:57
richard.aarts's schermafbeelding
richard.aarts richard.aarts is offline
Member
 
Geregistreerd: 9 juni 2008
Locatie: Reuver
Berichten: 78
Standaard sitecom wl-306 problemen

sinds ca. 1/2 jaar heb ik de sitecom wl-306
nu de laatste tijd valt mijn verbinding geregeld weg, draadloos en bedraad.
dan doe ik het onderstaande:


1: Reset het modem, stekker er uit en er in doen. (30 Sec wachten)
2: Haal de spanning van de router
3: Reset het modem
4: Start de router weer


en dan werkt het weer, maar na een poosje weer hetzelfde probleem.
inmiddels heb ik op de site van sitecom al eens de firmware geupdate, maar ook zonder succes.

rechtstreeks bedraad aan het kabelmodem is alles prima.

ik heb geen flauw idee.
  #2  
Oud 3 september 2009, 17:58
Knupse's schermafbeelding
Knupse Knupse is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Locatie: Delfzijl
Ziggo Internet: Alles in 1 plus modem= Scientific Atlanta 2203
DTV: humax ir fox c
Berichten: 2
Lightbulb Problemen met router, misschien een oplossing?

Hallo,

Ik herken het helemaal, je blijft aan het resetten, volgens mijn zwager (systeem beheerder) staat bij mij thuis alles OK ingesteld.

Heb nu ff tijdelijk mijn oude sitecom router (bedraad) tussen modem, laptop en pc en alles lijkt het goed te doen.....

Zou die sitecom WL 306 dan gewoon conflicteren met Ziggo???
kan toch niet aan het feit liggen dat het een gigabit router is....

Ik heb ondertussen 2 monteurs en een nieuw modem van ziggo gehad probleem blijft....

HELLUP ! wil gewoon draadloos kunnen internetten

ff een kleine update:
na meerdere berichten gelezen te hebben van mensen met de zelfde problemen, zou je toch kunnen aannemen dat het probleem bij Ziggo bekend is...
De vraag is hoe krijgen we het bij ze aan het verstand gepeuterd dat meerdere gebruikers het nu wel zat zijn en een oplossing willen.....

Ik wil vanmiddag ff iets proberen, door de volgende opstelling te testen:
modem---(oude)router---wirelessrouter, laptop (--- is bekabeld)

Ik ken mensen die zo werken en geen problemen hebben, alleen ik zit in @home gebied, zij in multikabel gebied
Misschien werkt het wel, ik houd jullie op de hoogte!

maar, mocht het werken dan realiseer ik me dat het toch een noodgreep is, er zijn mensen zat die géén extra (bekabelde)router hebben liggen
Dus Ziggo: los het op!

Laatst gewijzigd door Knupse; 4 september 2009 om 09:37 Reden: aanvulling
  #3  
Oud 7 september 2009, 11:23
richard.aarts's schermafbeelding
richard.aarts richard.aarts is offline
Member
 
Geregistreerd: 9 juni 2008
Locatie: Reuver
Berichten: 78
Standaard

vanmorgen was het weer kassa, modem uitgezet en opnieuw opgestart, en daarna router weer aangezet, resultaat -----> alles werkt weer.
wordt er gek van.
  #4  
Oud 10 september 2009, 22:56
Knupse's schermafbeelding
Knupse Knupse is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Locatie: Delfzijl
Ziggo Internet: Alles in 1 plus modem= Scientific Atlanta 2203
DTV: humax ir fox c
Berichten: 2
Standaard kleine update

Tot nu toe lijkt het goed te gaan, oude router staat er nu 6 dagen tussen. Heb in het begin 1 keer de draadloze router moeten resetten.

Moet er bij zeggen, dat mijn oude router inderdaad nog een hostname uit het @home tijdperk in de instellingen heeft staan. Ik weet niet of dit in het huidige ziggo tijdperk nog zoveel invloed heeft, maar iets anders kan ik niet bedenken.

Wil ff proberen om in de draadloze router bij de instellingen ff de zelfde hostname in te voeren, misschien is het probleem dan opgelost.

Vraag me alleen af of ziggo bij huidige abonnees nog steeds die hostnames uitgeeft, of dat dat echt iets van @home was.....

wordt vervolgd.....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl