Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 september 2009, 19:35
ArjanJnl's schermafbeelding
ArjanJnl ArjanJnl is offline
Junior Member

DTV: IRHD-5000C
Standaard Factuur voor een niet besteld product

Hoi,

Ik zit met het probleem dat ik van Ziggo een factuur en herinneringen krijg voor een decoder die ik niet heb besteld. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken. Het klachten formulier word niet goed op gereageerd en telefonisch is het ook bijna onmogelijk om er door te komen rekening houdend met het tarief dat je moet betalen.

Eind april, toen SciFi channel erbij kwam, heb ik mijn abonnement uitgebreid met het pakket Film en Entertainment. De afdruk die je kunt maken heb ik netjes met behulp van CutePDF opgeslagen als PDF document.

Begin mei kreeg ik een brief waarin werd gemeld dat de door mij bestelde decoder niet op voorraad was en dat het enkele weken kon duren voor deze uitgeleverd kon worden. Verbaast heb ik een klachten formulier ingevuld met de melding dat ik helemaal geen decoder heb besteld. De volgende dag kreeg ik direct een reactie dat het niet mogelijk was om de levering tegen te houden, wat me vreemd leek omdat er juist een vertraging was, maar dat ik de levering moest weigeren en dat alles daarna goed zou komen. Het extra pakket had ik er niet bij.

Ik heb dus nogmaals een bestelling geplaatst voor het pakket Film en Entertainment. Ook hier heb ik netjes een afdruk van opgeslagen in een PDF document. Nu werkte het extra pakket wel en kon ik naar volle tevredenheid kijken naar SciFi channel.

Halverwege mei kreeg ik de melding dat de decoder zou worden opgestuurd. De postbode is enkele dagen later langs gekomen met een pakketje van Ziggo. Natuurlijk komt de post altijd op het moment dat de mensen op hun werk zijn … Ik kon dus niets in ontvangst nemen of weigeren. De volgende dag weer het zelfde en dan gaat het pakket automatisch naar het distributie punt. Hier ben ik heen gegaan om te zeggen dat het pakket direct terug mocht naar Ziggo.

Jammer genoeg ging de afhandeling bij Ziggo niet helemaal zoals me was verteld. Op de factuur voor de maand augustus werd ook een decoder, een smartcard en verzendkosten in rekening. Weer een klachten formulier ingevuld met de melding dat de factuur niet klopte en dat ik het bedrag terug wilde krijgen. Hier kreeg ik de melding op dat uit de administratie van Ziggo blijkt dat ik de bestelling heb geplaatst en dat de bestelling ook bij mij is afgeleverd. Dat in het computer systeem van Ziggo staat dat ik de decoder heb besteld wil ik niet tegen spreken. Slechte programmeurs heb je overal, ik ben zelf beheerder bij een grote verzekeraar en ik weet hoe applicaties soms kunnen functioneren. Ik bestrijd wel dat ik de bestelling heb gedaan zoals die uiteindelijk in het systeem bij Ziggo terecht is gekomen. Op de uitdraai van de bestellingen staat geen melding over een decoder. Jammer genoeg kan ik deze PDF’s niet doorsturen naar Ziggo. En ik bestrijd helemaal dat ik de decoder heb ontvangen.

Gelijk weer een klacht ingevuld (10 augustus) en het bedrag laten terug boeken door de Postbank, een ander middel om Ziggo ‘terecht te wijzen’ is er niet. Op de klacht heb ik sinds de 10de geen reactie gekregen. Uiteindelijk kwam er vandaag weer een herinnering.

Weet iemand een andere weg dan het klachten formulier of de helpdesk om in contact te komen met Ziggo. Ik wil gewoon een goede factuur en mochten ze blijven aanhouden dat ik de bestelling wel heb ontvangen dan wil ik de handtekening zien (voor zover ik weet is het aan de leverancier om te bewijzen dat ik het pakket heb ontvangen).

Groet,
Arjan
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten