Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 september 2009, 12:21   #1
gekvanziggo
Junior Member
 
gekvanziggo's schermafbeelding
Angry geen telefoon

Wie kan mij helpen!
Mijn telefoon werkt al 3 weken niet meer.
Ik kom er niet uit met Ziggo.
Wie weet raad!?
gekvanziggo is offline  
Oud 1 september 2009, 18:28   #2
Theo61
Member
 
Theo61's schermafbeelding
Standaard

Dat is echt te gek. Kunnen we niet iets organiseren op dit platform. Dat wordt toch ook gelezen door ziggo-mensen. Ik pleit voor een hogere prioriteit van klachten op telefonie. Zoals ik er tegen aan kijk is een langzame internetverbinding en storing op de tv lastig, maar als je geen telefoon hebt, ben je echt onbereikbaar. Ik bedoel, het ziekenhuis stuurt je geen mailtje als ze je snel willen bereiken.
Theo61 is offline  
Oud 1 september 2009, 20:27   #3
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Oke, we kunnen uit je post afleiden dat je telefoon het niet doet, en dat je gek word van Ziggo en je vraagt om hulp.

Om je mogelijk te kunnen helpen hebben je mede forum gebruikers wel informatie nodig, anders zal dat niet gaan lukken.

* Werkt internet wel?
* Welke lampjes (ledjes) branden of knipperen er op het modem?
* Wat is de conclusie van de Ziggo helpdesk?
* Wat heb je zelf al eventueel getest of geprobeerd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo61 Bekijk bericht
Zoals ik er tegen aan kijk is een langzame internetverbinding en storing op de tv lastig, maar als je geen telefoon hebt, ben je echt onbereikbaar. Ik bedoel, het ziekenhuis stuurt je geen mailtje als ze je snel willen bereiken.
Daar heeft tegenwoordig zo'n beetje elke inwoner van nederland een GSM voor. Ben je niet alleen thuis bereikbaar, maar ook in de supermarkt, bij de buren etc. Erg handig, zeker als het een dringend/belangrijk telefoontje van het ziekenhuis betreft.
__________________

Excalibur is offline  
Oud 1 september 2009, 20:54   #4
Theo61
Member
 
Theo61's schermafbeelding
Standaard

Ik hoor ook bij die nederlanders, en net als de rest staat alleen mijn vaste verbinding in het telefoonboek. En dat nummer is sinds 1987 hetzelfde. Daar kunnen weinig gsm nummers tegenop. Maar goed, jouw mening is begrijp ik, dat je geen hogere prioriteit aan telefoon ten opzichte van andere storingen wil geven.

Jammer.
Theo61 is offline  
Oud 2 september 2009, 10:44   #5
gekvanziggo
Junior Member
 
gekvanziggo's schermafbeelding
Standaard

De storing is begonnen naar werkzaamheden in de buurt aan de kabel.
Hier heb ik persoonlijk bericht van gehad van Ziggo.
Het kon zijn dat na de onderhoudsbeurt de telefoon niet werkte, hiervoor moet je de modem 10 min uit zetten om de storing te verhelpen.
Dit echter heb ik meerdere malen gedaan. dit hielp helaas niet.
De telefoon geeft wel een kiestoon en als je vervolgens een nummer intoets dan geeft hij een ingesprek toon.
Het lampje op de modem knippert, ik ga er vanuit dat deze constant moet branden. Ziggo krijg ik niet te pakken, ik heb minstens 40 min (mobiel) aan de lijn gehangen.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
gekvanziggo is offline  
Oud 2 september 2009, 14:46   #6
gekvanziggo
Junior Member
 
gekvanziggo's schermafbeelding
Exclamation

Oja, ik was vergeten om te melden dat mijn internet het wel doet.
gekvanziggo is offline  
Oud 2 september 2009, 16:15   #7
mennomulder
Senior Member
 
mennomulder's schermafbeelding
Standaard

Als niets lukt, ga dan naar het kantoor van Ziggo in Groningen aan het Winschoterdiep bij de voormalige vief piepen !
__________________
De bearenburch is myn sjirurg
http://www.youtube.com/watch?v=dul7HPrnue0

Grouten oet Grunnen
mennomulder is offline  
Oud 2 september 2009, 18:41   #8
prodix
Senior Member
 
prodix's schermafbeelding
Standaard

Stomme vraag.. maar eh... is het wel een "factor 5" telefoon (dit moet vermald staan op de onderkant van je telefoon of basisstation.

Factor 3 & 4 geven wel meer problemen!
__________________
Off al the things i've lost, i miss my mind the most!
prodix is offline  
Oud 8 september 2009, 18:08   #9
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo61 Bekijk bericht
Ik hoor ook bij die nederlanders, en net als de rest staat alleen mijn vaste verbinding in het telefoonboek. En dat nummer is sinds 1987 hetzelfde. Daar kunnen weinig gsm nummers tegenop. Maar goed, jouw mening is begrijp ik, dat je geen hogere prioriteit aan telefoon ten opzichte van andere storingen wil geven.

Jammer.
Zo kan je het opvatten, maar het klopt voor een deel. Het is heel vervelende storing, maar om het nu een hoogste prioriteit melding te maken..? Beetje overdreven lijkt mij.

Daarnaast, met een GSM ben je veel beter bereikbaar (ook buiten huis), en kan je ook eigenlijk altijd een noodnummer bellen. Enige voorwaarde voor beiden is dat je binnen bereik van het netwerk moet zijn, en de dekking van de grotere providers is ruimschoots boven de 90%, dus dat zit wel snor. Met een vaste lijn is dit beperkt tot wanneer je thuis bent (of in elk geval binnen bereik van het basis station wat in open veld een 300mtr is.)

Om je eigen voorbeeld te gebruiken. Het ziekenhuis probeert je te bellen op je vaste nummer, maar jij bent even bij de buren of in de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen. Helaas kan het ziekenhuis je niet direct bereiken en hoor je een belangrijk bericht wellicht te laat. Als je jou GSM nummer had opgegeven bij het ziekenhuis hadden ze je wel direct te pakken kunnen krijgen, die had je mee kunnen nemen naar waar je ook heen bent.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prodix Bekijk bericht
Stomme vraag.. maar eh... is het wel een "factor 5" telefoon (dit moet vermald staan op de onderkant van je telefoon of basisstation.

Factor 3 & 4 geven wel meer problemen!
Volgens mij is dit een geval van wel de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt

Elk toestel heeft een aansluitfactor, dat kan 1 zijn, maar kan bv ook 1,5 of 3 zijn. Elke telefoonlijn heeft een maximale aansluitfactor. Voor de meeste lijnen/modems is dit 5 (ook het geval op de analoge KPN aansluiting).

Dit houd in dat deze maximale aansluitwaarde van 5 niet overschreden mag worden. Je kan er dus 5 toestellen op aansluiten met een aansluitfactor van 1. 3 toestellen met elk een aansluitfactor van 2 gaat dus niet goed omdat het totaal dan op 6 uitkomt.

Je kan het eenvoudig nagaan. Loop elk aangesloten toestel (vast en dect) na en controleer wat de aansluitfactor per toestel is. Komt de optelsom boven de 5 uit, dan zal er een toestel moeten gaan afvallen. Is het totaal van de optelsom 5 of lager dan is er niets aan de hand.
__________________

Excalibur is offline  
Oud 25 september 2009, 09:26   #10
Martien
Junior Member
 
Martien's schermafbeelding
Standaard Wel internet geen telefoon

Ik heb een all in one pakket met internet en telefonie. Van de ene op de andere dag werkt de telefoonverbinding niet meer terwijl internet het wel doet.

Modem gereset, verschillende andere telefoons geprobeerd, opgestart met telefoonstekker uit etc.

Ziggo gebeld met mobiel maar 1e lijn kan me niet verder helpen en er wordt een taak gemaakt voor de "andere afdeling" die me op mijn mobiel zal terug bellen.

Kan nog we een paar dagen duren, hopelijk word ik niet vergeten.

Is er misschien iemand hier die mij verder kan helpen. Van het modem branden alle lampjes gewoon, behalve link en telephone die knipperen.

Alvast bedankt

Martien
Martien is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl