Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 september 2009, 09:06
Reind's schermafbeelding
Reind Reind is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Complete
DTV: Horizon ,
Thumbs down 20mb p/s ?

Haalt het niet.
Oud 2 september 2009, 09:49
marcedwin's schermafbeelding
marcedwin marcedwin is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Complete & Play Start / Ubee WiFi ellende ding van Ziggo / Mobiel Ruim 4G
DTV: Humax iPVR-9200C / Samsung 2333HD met CI en daarin Alphacrypt Classic / Samsung DCB-9401R / Horizon
Standaard

Ik heb al een week of 3 die nieuwe snelheid, en ging perfect. Sinds gisteren is de DL iets lager en is de UL drama. Meerdere daar ervaring mee? (PC3702)

Normaal heb ik 19.5 / 2.8 en zo'n 2600 connects

Laatst gewijzigd door marcedwin; 2 september 2009 om 10:02
Oud 2 september 2009, 10:44
Netbios's schermafbeelding
Netbios Netbios is offline
Senior Member

Standaard

ff terug naar de les:

routertje uit en pc direct op modem aansluiten, modem resetten en dan naar speedtest.ziggo.nl

haal je het dan wel?
Oud 2 september 2009, 11:15
marcedwin's schermafbeelding
marcedwin marcedwin is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Complete & Play Start / Ubee WiFi ellende ding van Ziggo / Mobiel Ruim 4G
DTV: Humax iPVR-9200C / Samsung 2333HD met CI en daarin Alphacrypt Classic / Samsung DCB-9401R / Horizon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Netbios Bekijk bericht
ff terug naar de les:

routertje uit en pc direct op modem aansluiten, modem resetten en dan naar speedtest.ziggo.nl

haal je het dan wel?
Grrrrr. Je hebt gelijk. Dan haal ik het wel. Alhoewel de connect erg achter blijven.

Wat is er v**** nu weer aan de hand. Liep hardstikke lekker, niks gewijzigd, behalve dat een Vista PC geen contact meer met internet kom maken bedraad (opeens), maar wel wireless (usb stick).

Router settings niet veranderd (Dlink dir-855) wel geherstart maar dat maakt schijnbaar niet uit.
Oud 2 september 2009, 11:29
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcedwin Bekijk bericht
Grrrrr. Je hebt gelijk. Dan haal ik het wel. Alhoewel de connect erg achter blijven.

Wat is er v**** nu weer aan de hand. Liep hardstikke lekker, niks gewijzigd, behalve dat een Vista PC geen contact meer met internet kom maken bedraad (opeens), maar wel wireless (usb stick).

Router settings niet veranderd (Dlink dir-855) wel geherstart maar dat maakt schijnbaar niet uit.

Lijkt op een issu met je netwerkkaart e.o. driver, wat doet je pc wanneer je hem opstart in veiligemodes met netwerk ondersteuning?

p.s. het is het iig aan te bevelen om snelheidstesten vanuit de veiligemode met netwerk ondersteuning te doen. Dit ivm antivirus, firewall enz enz buiten te sluiten
Oud 3 september 2009, 14:15
patriesenkamiel's schermafbeelding
patriesenkamiel patriesenkamiel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
Standaard

ik heb idd ook een berichtje gehad dat per 1 sept de snelheid 20 mb zou zijn geworden,
maar sinds 30 augustus is het hier 1 drama met de verbinding

Met mijn 10 mb lijntje trok ik 9,6 mb op de doanloads, nu nog maar tussen de 3 en 9 mb terwijl je zou denken toch wel een mbtje of 18 .
Oud 3 september 2009, 14:21
Banned User

DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patriesenkamiel Bekijk bericht
ik heb idd ook een berichtje gehad dat per 1 sept de snelheid 20 mb zou zijn geworden,
maar sinds 30 augustus is het hier 1 drama met de verbinding

Met mijn 10 mb lijntje trok ik 9,6 mb op de doanloads, nu nog maar tussen de 3 en 9 mb terwijl je zou denken toch wel een mbtje of 18 .
Maak je gebruik van een router?
Wat zegt speedtest.ziggo.nl wanneer jij je pc in veiligemode met netwerkondersteuning opstart? (pc rechtstreeks d.m.v. netwerkkabel aansluiten op het modem) Wel modem reset doen daarna
Oud 3 september 2009, 14:33
patriesenkamiel's schermafbeelding
patriesenkamiel patriesenkamiel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
Standaard

Ja maakt niet uit of ik de router er tussen zet of niet, de snelheid blijft het zelfde ook na een reset.

De speedtest.nl geeft nu aan tussen de 5 en 12 mb ongeveer, wisselt per 10 min hier de snelheid ( de laatste dagen)

speedtest.ziggo.nl geeft aan tussen de 9 en 16mb nu, heel soms zelfs 19,7mb ( wat dus zeer goed is als je 20mb verwacht, en je ziet 19,7 staan)

Maar zodra je een download aanzet blijft hij rete traag, en kan je soms niet eens een internet pagina erbij openen.

Ligt ook niet aan de pc, heb het op alle 3 getest.

Net alsof de lijn die 20mb makkelijk aan kan er en gereed voor is gemaakt, maar dat ze nog maar steeds een limiet van 10 mb downloaden door laten of zo. Want me nieuwsserver geeft met mazzel 9,6 aan op het moment.

Nou dat had ik voroheen op mijn 10mb lijn continue en niet bij een mazzeltje.
Oud 3 september 2009, 14:42
Banned User

Standaard

Citaat:
Ja maakt niet uit of ik de router er tussen zet of niet, de snelheid blijft het zelfde ook na een reset.

De speedtest.nl geeft nu aan tussen de 5 en 12 mb ongeveer, wisselt per 10 min hier de snelheid ( de laatste dagen)
Speedtest.nl kan je beter niet gebruiken, deze is totaal niet betrouwbaar.

Citaat:

speedtest.ziggo.nl geeft aan tussen de 9 en 16mb nu, heel soms zelfs 19,7mb ( wat dus zeer goed is als je 20mb verwacht, en je ziet 19,7 staan)
Dit lijkt er meer op, je verbinding kan het dus wel aan. Het testen via Speedtest.ziggo.nl is het meest betrouwbaar, hierbij blijf je binnen het ziggo netwerk en ben je dus niet afhankelijk van routeringen buiten het Ziggo netwerk. Wanneer je verbinding klappert (de downloadmeter alsware heen en weer schokt op speedtest.ziggo.nl) zul je toch om uit te sluiten dat het aan je eigen netwerk ligt verder moeten testen.
Dus, via pc opstarten in veilige modus met netwerk ondersteuning, rechtsteeks op je kabelmodem aansluiten nogmaals een test op speedtest.ziggo.nl doen.

Citaat:

Maar zodra je een download aanzet blijft hij rete traag, en kan je soms niet eens een internet pagina erbij openen.

Ligt ook niet aan de pc, heb het op alle 3 getest.

Net alsof de lijn die 20mb makkelijk aan kan er en gereed voor is gemaakt, maar dat ze nog maar steeds een limiet van 10 mb downloaden door laten of zo. Want me nieuwsserver geeft met mazzel 9,6 aan op het moment.

Nou dat had ik voroheen op mijn 10mb lijn continue en niet bij een mazzeltje.
Wat je hier boven beschrijft kan ook door de router komen, geef hier eens meer informatie over; merkt, type, netwerkaarten e.d. van welke antivirus software maak je gebruik en heb je een software firewall op je pc's draaien?
Oud 3 september 2009, 14:52
mod-1's schermafbeelding
mod-1 mod-1 is offline
Full Moderator

Standaard

Ik kom maar weer even inbreken, maar vul alsjeblieft niet nog een topic met snelheidsproblemen, er lopen al draadjes te over.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten