Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Samsung > Samsung DCB-9401R

Mededelingen

Samsung DCB-9401R Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Samsung digitale kabel ontvanger

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 31 augustus 2009, 18:52   #1
blije1986
Junior Member

blije1986's schermafbeelding
Standaard Geen geluid met Samsung DCB-9401R decoder.

Hallo,

Sinds kort een alles in 1 pakket van Ziggo aangeschaft.
Hierbij werd een Samdung decoder geleverd ( een zwarte ). Dit alles werkt perfect.
Echter heb ik nog een tv in huis die ik graag wil aansluiten.
Nu had ik nog een Samsung DCB-9401R decoder liggen. Dus deze aangesloten. alleen nu heb ik geen geluid. Wanneer ik de meegeleverde decoder van ziggo gebruik. heb ik wel geluid.

Zou dit een optie kunnen zijn in de decoder zelf? of is hij echt "overleden"?

Alvast bedankt!

Gr. Mark
blije1986 is offline  
Oud 31 augustus 2009, 20:21   #2
Riparius
Senior Member

Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blije1986 Bekijk bericht
Hallo,

Sinds kort een alles in 1 pakket van Ziggo aangeschaft.
Hierbij werd een Samdung decoder geleverd ( een zwarte ). Dit alles werkt perfect.
Echter heb ik nog een tv in huis die ik graag wil aansluiten.
Nu had ik nog een Samsung DCB-9401R decoder liggen. Dus deze aangesloten. alleen nu heb ik geen geluid. Wanneer ik de meegeleverde decoder van ziggo gebruik. heb ik wel geluid.

Zou dit een optie kunnen zijn in de decoder zelf? of is hij echt "overleden"?

Alvast bedankt!

Gr. Mark
Je geeft niet voldoende informatie. Kun je eens even vertellen hoe je die decoders op je TV aansluit? Via een SCART kabel? Heb je de meegeleverde nieuwe decoder ook op de tweede TV geprobeerd? En heb je toen dezelfde SCART kabel gebruikt als voor het aansluiten van de 9401? En je gebruikt niet de optische audio uitgang van de 9401?
Riparius is offline  
Oud 31 augustus 2009, 20:23   #3
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Hoe staat de volumestand van de decoder? Staat deze niet per ongeluk op uit?

Werkt de andere decoder wel met dezelfde scartkabel?
Oud 1 september 2009, 08:19   #4
blije1986
Junior Member

Standaard

@ Riparius:
Ik heb de antenne aangesloten op de "cable in" aansluiting. Vervolgens een antenne kabel van de "loop" naar de TV.
Vervolgens een scart kabel op AV1 van de decoder naar de 1e scart aansluiting op de TV.

Tevens heb ik meerdere antenne kabels getest, meerdere scart kabels en meerdere smart cards. Met een andere decoder en de zelfde bekabeling werkt het wel.

Nee, de optische audio aansluiting gebruik ik niet.

@golfTouch:

Het volume heb ik half open staan, tot volledig aan. Op de TV staat deze ook aan. Met dezelfde scart kabel werkt het met de andere decoder wel.

Het vreemde vind ik alleen dat het beeld wel super scherp is. maar audio en video over de kabel is toch niet gescheiden?

Gr. Mark

Laatst gewijzigd door blije1986; 1 september 2009 om 10:24
blije1986 is offline  
Oud 1 september 2009, 13:57   #5
Riparius
Senior Member

Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blije1986 Bekijk bericht
@ Riparius:

Het vreemde vind ik alleen dat het beeld wel super scherp is. maar audio en video over de kabel is toch niet gescheiden?

Gr. Mark
Via de SCART kabel worden beeld en geluid gescheiden getransporteerd. Lijkt me verder niets vreemds aan dat het beeld wel goed is, de decoder kan natuurlijk defect zijn. Heeft diezelfde Samsung 9401 vroeger bij jou wel goed gewerkt?
Riparius is offline  
Oud 1 september 2009, 14:16   #6
GolfTouch
Senior Member

Standaard

Zoals Riparius aangeeft lijkt het er inderdaad op dat je Samsung defect is. Je zou het geluid nog kunnen testen als je een versterker (home cinema set) met een optische ingang hebt.

Heb je de Samsung al een keer terug naar de fabrieksinstellingen gezet?
Oud 1 september 2009, 14:23   #7
blije1986
Junior Member

Standaard

Ja, hiervoor heeft het wel gewerkt op de zelfde tv. dit is wel al ongeveer een jaar geleden. ( I.V.M. switch naar andere provider had ik toen geen digitale tv meer ).

Ik heb de software geupdate via het menu naar volgens mij de laatste versie. Ook heb ik de decoder al terug gezet naar de fabrieks instellingen.

Ik weet even niet uit mijn hoofd of ik op de cinema set een optische aansluiting heb. Indien deze aanwezig is zal ik dat nog testen.

Gr. mark
blije1986 is offline  
Oud 5 september 2009, 21:39   #8
Broekie
Junior Member

Broekie's schermafbeelding
Standaard

Mijn Samsung DCB-9401R geeft ook plots geen geluid meer, in ieder geval al sinds gisteravond maar mogelijk al langer (ik gebruik deze decoder niet dagelijks, hangt aan de TV in m'n slaapkamer).

Aangezien m'n andere decorder beneden, een Cisco 8455DVB, het nog wel prima doet gok ik dat m'n Samsung gewoon defect is.
Of zou er toch een storing kunnen zijn welke wel gevolgen heeft voor de ene maar niet voor de andere decoder?

En ja, 'k heb de software van m'n Samsung al geupgrade naar de nieuwste versie, dat heeft het probleem niet verholpen.
Broekie is offline  
Oud 6 september 2009, 11:50   #9
GolfTouch
Senior Member

Standaard

Ook al de 9401 terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de zenders een keer opnieuw ingeladen? Weet niet of het effect heeft maar het kan in ieder geval geen kwaad.
Oud 6 september 2009, 12:26   #10
Broekie
Junior Member

Broekie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Ook al de 9401 terug gezet naar de fabrieksinstellingen en de zenders een keer opnieuw ingeladen? Weet niet of het effect heeft maar het kan in ieder geval geen kwaad.
Yep. Geen effect helaas, dus ik vermoed dat er ergens van binnen iets opgeblazen is.
Broekie is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Samsung > Samsung DCB-9401R

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten