Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 augustus 2009, 20:57
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 50/5
Standaard

Thnx, ik ken slechts 2 mensen ofzo. Dus dat gaat ook niet veel uithalen ARGHH, maar ja, heb het Ziggo webteam geinformeerd. Ben benieuwd. Houdt je op de hoogte
Oud 31 augustus 2009, 22:11
Senior Member

Standaard

Weer even geen internet. Kon modem niet pingen. 5 min gewacht, kon modem weer pingen en had weer internet.

Laat het er deze keer echt niet bij zitten. Ben benieuwd wat het WebTeam laat weten...Met de logs moeten ze toch ook echt wat kunnen.

Wordt tijd dat er concurrentie op de kabel komt, zoals met ADSL Maar ja dat is een hele andere discussie
Oud 31 augustus 2009, 23:26
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Even het zekere voor het onzekere;

Je hebt een wegvallende verbinding, uit de logs blijkt dat de modem de connectie verliest. Je hebt een ED3 modem zo te zien. De modulatie verandert, dit kan met het signaal te maken hebben.

- Je hebt het modem direct op het AOP aangesloten met een korte kabel zonder tussenkomst van andere dan de door Ziggo geleverde splitters (dus ook geen andere apparatuur als versterkers oid)

- Er staat geen andere electrische apparatuur in de nabijheid van het modem? Denk hierbij aan DECT basis-stations, wireless apparatuur/router, of eigenlijk Staat er iets van een electrisch apparaat binnen een straal van 2-3 meter bij het modem in de buurt?

Oud 31 augustus 2009, 23:59
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meermeer Bekijk bericht
Het ging echt een jaar lang goed, totdat de upgrades uitgevoerd gingen worden. (ook dus met oude modem ellende)
Ik heb precies hetzelfde!! Eindelijk een lotgenoot (of ..)

Sinds de DOCSIS 3.0 onderhoudswerkzaamheden in Juni 2009 heeft mijn verbinding enorm veel packetloss (na er eerst 2 weken helemaal uit gelegen te hebben). Ook met het nieuwe Arris modem blijft dit probleem spelen. Donderdag komt hier eindelijk een monteur langs en ik was al van plan om hem linearecta naar de wijkkast te sturen. Maar nu lees ik dus dat 'meesdroo' vertelt dat ik een laag gekwalificeerde medewerker mag verwachten...?
Oud 1 september 2009, 09:00
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Even het zekere voor het onzekere;

Je hebt een wegvallende verbinding, uit de logs blijkt dat de modem de connectie verliest. Je hebt een ED3 modem zo te zien. De modulatie verandert, dit kan met het signaal te maken hebben.

- Je hebt het modem direct op het AOP aangesloten met een korte kabel zonder tussenkomst van andere dan de door Ziggo geleverde splitters (dus ook geen andere apparatuur als versterkers oid)

- Er staat geen andere electrische apparatuur in de nabijheid van het modem? Denk hierbij aan DECT basis-stations, wireless apparatuur/router, of eigenlijk Staat er iets van een electrisch apparaat binnen een straal van 2-3 meter bij het modem in de buurt?

1. Dit had ik ook de laatste weken met mijn 'oude' modem. Maar nu dus oo met het nieuwe.

Ik heb in de muur een kastje met radio/tv uit(gewoon helemaal standaard) daarin zit zo'n ding van ziggo voor radio/tv/internet, is 2 weken geleden terug nog bekeken naar monteur. Geen versterker, geen aftakking ergens anders etc.

Ja er staat wel een TV binnen 2 meter. Maar die staat uit(ook geen standby)

Maar ik 'denk' dat het daar niks mee te maken heeft. Mijn oude modem had het ook 'ineens' na het een jaar lang perfect gedaan te hebben. IS gebeurd een paar weken zeg 8 voordat de eerste migraties naar hogere snelheden plaats vonden.
Oud 1 september 2009, 21:08
Houwie's schermafbeelding
Houwie Houwie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra::Arris TM702B
DTV: Samsung
Standaard

Ik heb er sinds verleden week donderdag last van.
De verbinding valt weg, als ik echter via mijn router de dhcp vernieuw heb ik vrijwel direct weer verbinding.
Heb het in het begin van de modem ruil ook gehad, maar dit was na een dag of drie weer verdwenen.
Oud 1 september 2009, 21:24
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Houwie Bekijk bericht
De verbinding valt weg, als ik echter via mijn router de dhcp vernieuw heb ik vrijwel direct weer verbinding.
Zonder de router hetzelfde probleem?

Laatst gewijzigd door Excalibur; 4 september 2009 om 07:39
Oud 2 september 2009, 17:25
Houwie's schermafbeelding
Houwie Houwie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra::Arris TM702B
DTV: Samsung
Standaard

[quote=Excalibur;199057]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Houwie Bekijk bericht
De verbinding valt weg, als ik echter via mijn router de dhcp vernieuw heb ik vrijwel direct weer verbinding./QUOTE]
Zonder de router hetzelfde probleem?
Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Oud 4 september 2009, 07:39
Senior Member

Standaard

@Houwie,

Dat zou ik dan zeker even proberen. Het lijkt erop dat de IP-lease wegvalt of niet juist of tijdig word vernieuwd.

Oud 4 september 2009, 21:32
Rabbit_NL's schermafbeelding
Rabbit_NL Rabbit_NL is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus / Motorola SBV5121E
Unhappy

Ik heb sinds ongeveer 2 weken hetzelfde probleem. Regelmatig valt de internet (en telefoon-) verbinding weg, soms voor 2 minuten, soms 10 minuten. Helpdesk gebeld en die constateerden dat het modem erg veel foutmeldingen te zien gaf. Afgelopen woensdag is er een monteur geweest. Volgens hem was het binnenkomende signaal "perfect" en moest het modem dus de oorzaak zijn. Hij heeft het Arris modem vervangen door een Motorola (SBV5121E) modem. Probleem is echter niet opgelost, nog steeds valt regelmatig de verbinding weg. In de log-file van het modem zie ik steeds dezelfde melding terugkomen: R02.0 No ranging response received -T3 time-out. Heb voorheen probleemloze verbinding gehad en vraag me af of het iets te maken kan hebben met de snelheidsverhoging?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten