Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 augustus 2009, 14:15
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard Steeds wegvallende verbinding. Alle logs gepost. Iemand die kan helpen :-(?

Ik heb nu al een week of 8 dat regelmatig de verbinding wegvalt. De modem(lampjes) blijven wel online. Maar ook de modem bijvoorbeeld pingen lukt niet? Dan moet ik de modem aan/uit zetten. Vaak werkt het dan nog niet. Dat gaat een keer of 2-3 keer zo, en dan heb ik weer een dag redelijk internet.

Ik dacht eerst dat het aan de router lag, maar ook met een 'directe' verbinding gebeuren er 'rare' dingen.

Weet niet of dit noemenswaardig is, maar ik kreeg na een modemherstart een ander IP (enkel eindcijfer veranderde dacht ik) Helaas kon ik er echt niks mee. Nu na wederom een herstart, krihg ik het IP dat ik al sinds de nieuwe modem heb. Het werkt nu ook weer even...

Modem logs





zie tracert hieronder. Enkel bij deze printscreen had ik mijn router er even tussen. Dit om wat anders te testen.




Bovenstaande prntscreens zijn genomen toen mijn (directee) verbinding NIEt werkte. Onderstaande toen mijn internet WEL werkte.



Ik zie nu een ander 'iets' staan bij modulation?

Is er IEMAND die iets zinnigs kan zeggen? Wordt echt zooo moe van mijn knipperverbinding...

Laatst gewijzigd door meermeer; 31 augustus 2009 om 14:25
  #2  
Oud 31 augustus 2009, 14:23
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

Een update, zojuist viel de verbindinG WEER weg, en ik denk dat ik op tijd was om iets interesants te posten.

Zie deze printscreens.





De verbinding kwam weer op, en let nu op modulation. Hij is weer anders?


Laatst gewijzigd door meermeer; 31 augustus 2009 om 14:33
  #3  
Oud 31 augustus 2009, 14:25
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member
 
Geregistreerd: 27 juli 2009
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meermeer Bekijk bericht
Maar ook de modem bijvoorbeeld pingen lukt niet?
Wat gebeurt er als je tijdens dit voorval een ipconfig /renew doet? Met een beetje geluk krijg je dan een 192.168.100.x adres toegewezen zodat je wel weer in het modem kan. Als dat zo is, is het modem opnieuw aan het opstarten. Maar je gaf wel aan dat de 'online' led blijft branden, dus dit zal wel een overbodig antwoord zijn.

Verder zien we dat jouw upstream draait op DOCSIS1.0 (QPSK). Dit is zo'n beetje de meest langzame modulatie die er bestaat en is dus absoluut niet goed. Daar dien je zeker de helpdesk over te bellen (ik weet dat het modem terugschakeld in modulatie bij een slecht signaal.. Mijn verbinding is ook verre van goed en springt vaak tussen 64QAM en 16QAM bijvoorbeeld.)
  #4  
Oud 31 augustus 2009, 14:32
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Wat gebeurt er als je tijdens dit voorval een ipconfig /renew doet? Met een beetje geluk krijg je dan een 192.168.100.x adres toegewezen zodat je wel weer in het modem kan. Als dat zo is, is het modem opnieuw aan het opstarten. Maar je gaf wel aan dat de 'online' led blijft branden, dus dit zal wel een overbodig antwoord zijn.

Verder zien we dat jouw upstream draait op DOCSIS1.0 (QPSK). Dit is zo'n beetje de meest langzame modulatie die er bestaat en is dus absoluut niet goed. Daar dien je zeker de helpdesk over te bellen (ik weet dat het modem terugschakeld in modulatie bij een slecht signaal.. Mijn verbinding is ook verre van goed en springt vaak tussen 64QAM en 16QAM bijvoorbeeld.)
Hey, dankje voor je reactie. Over ipcofig /renew. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar zoals in post 2 te zien is, ben ik weg direct mijn modem op gegaan. Hij lijkt wel opnieuw op te starten? Maar de online/US/DS etc lampjes blijven constant aan...

Verder over upload, nu heb ik weer 64QAM... IS mijn signaal toch slecht? (elke keer als ik helpdesk bel heb ik net weer het QAM signaal docsis 2, heb al zo vaak gebeld, ze zeggen we kunnen niks zien ((
  #5  
Oud 31 augustus 2009, 14:44
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

Wellicht grappig om te weten. Ik kon net de hele tijd 'zomaar' mijn modem op. (zeg 10 minuten lang) vervolgens verbining 30 sec weg, en vervolgens kan ik mijn modem niet meer bereiken(wel via de eigen IP adres invoeren etc natuurlijk)

Dus het lijkt er idd op dat er na een X aantal minuten iets met het modem gebeut, dat verkomt dat je er eenvoudig op kan

Maar ja, dat is niet zo heel belangrijk. Graag advies over wat ik nu moet doen Wordt echt moedeloos
  #6  
Oud 31 augustus 2009, 14:51
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is nu online
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2004
Locatie: (2134ET)Hoofddorp/Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Berichten: 1.208
Standaard

monteur laten komen. Wellicht iets in de wijk kast. Waarom ik dat denk omdat het bij mij ook al 2x gebeurd was. Voor en na werkzaam heden
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
  #7  
Oud 31 augustus 2009, 14:53
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
monteur laten komen. Wellicht iets in de wijk kast. Waarom ik dat denk omdat het bij mij ook al 2x gebeurd was. Voor en na werkzaam heden
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Monteur is circa 3 weken geleden geweest. Die had signaal getest, en die zei dat dat goed was....

edit: 16:45 nu en weer hetzelfde probleem Moest de modem resetten, en nu werkt alles weer. Al de 4e keer vandaag ARGHH

Laatst gewijzigd door meermeer; 31 augustus 2009 om 16:44
  #8  
Oud 31 augustus 2009, 18:01
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Locatie: 1972 IJmuiden Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Berichten: 704
Red face

De signaalsterktes en S/N waarden zien er eigenlijk zeer goed uit. Maar er is wel het rare verschijnsel van terugschakelen van het upload-modulatie-type.
Mixed TDMA-ATDMA, 64QAM zijn hier vaak gezien, liefst met een symbolrate van 5120 Sym/s. 32QAM en een symbolrate van 2560 Sym/s komen ook wel voor, maar 16QAM en vooral ook QPSK duidt op een upstream-probleem.

Maar je T3's zijn gewoon het resultaat van de normale kanaal-herverdeling 's nachts, dus de conclusie lijkt te zijn dat het probleem niet in de kabel-modem verbinding tussen modem en CMTS zit.

Maar ik verwijs je even naar dit artikel:
http://www.cable360.net/ct/data/CMTS...ted_14990.html

Het feit dat een "eenvoudige" spectrum analyser niet voldoende wordt geacht om dit type storingen te lijf te gaan (heeft iemand al eens een monteur met een "eenvoudige" spectrum analyser aan het werk gezien?), maar dat fase-ruis en niet-lineaire-vervorming alleen met specialistische apparatuur opgespoord kan worden (en dan zelfs kan afhangen van chipsets en hun levensduur) geeft een idee van de problemen die Ziggo op dit moment heeft met het door overnames bij elkaar geveegd en aan elkaar gehangen zootje apparatuur.

Ik weet dat het moeilijk is om medelijden te hebben met de helpdesk, maar stel jezelf eens voor achter een uitleesschermpje met alleen een aantal basis-waarden, zonder eenvoudige spectrum analyzer, zonder specialistische apparatuur, zonder enige kennis van al die apparaten zelfs van horen zeggen, en dan uitgekafferd door een boze klant, wanneer je probeert via een voorgedrukte checklist toch nog een fout van dit type te vinden.

Maar ik heb die oplossing dus helaas ook niet. Je zult bij jou de buurt in moeten gaan, en nagaan of het probleem vaker voor komt. En dan nog moet je met van alles rekening houden. Ik heb recentelijk een Arris modem gezien met afschuwelijke signaal en S/N waarden, terwijl een vervangend motorola-modem vrijwel ideale waarden liet zien......
Zoek dus bij jou in de buurt vooral naar andere Arris-gebruikers met het zelfde probleem en daarna op naar de helpdesk.

Maar vergeet voor je dat doet niet om nog even alle kabels goed te controleren en denk er aan dat dit modem heel raar kan doen met RF storingen (dus dect telefoons, mobiele telefoons, WIFI routers, draadloze alarminstallaties (stoppen ze ook altijd in de meterkast) allemaal liefst even helemaal uit en anders mistens 2 meter weg).

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.

Laatst gewijzigd door meesdroo; 31 augustus 2009 om 20:49
  #9  
Oud 31 augustus 2009, 19:16
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

Geweldig. Dus er is wellicht 'weinig' aan te doen? Ja meer mensen in Heiloo hebben dit, heb ik ook al gemeld. Had het ook met mijn 'oude' modem. Het ging echt een jaar lang goed, totdat de upgrades uitgevoerd gingen worden. (ook dus met oude modem ellende) Dus RF storing zal ik nog eens proberen, maar mijn oude docsis 1-2 modem had het ook de laatste paar weken.

De monteur zag idd dat het signaal super was.

Als ik ga bellen(laatste poging) kan ik dan nog iets bijzonders melden? Want ik ben een beetje klaar met die standaard testjes van modem aan/uit zetten, virusscanner uit etc, heeft u geen downloads lopen etc.

Denk je dat als ze de wijkkast ingaan dat ze dan wellicht iets kunnen ontdekken?

Edit: Over de upstream, als die 'slecht' is, kan dan ook mijn download in elkaar vallen? Want dat heb ik dus erg vaak.
  #10  
Oud 31 augustus 2009, 20:45
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Locatie: 1972 IJmuiden Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Berichten: 704
Unhappy

Dat hangt er van af met welke kennis en welke apparatuur zij die wijkkast in gaan. De eenvoudige monteur met signaalsterktemetertje, die alle kabels nog even goed naloopt en vastschroeft kan natuurlijk geluk hebben, maar ik denk gezien de cijfers dat er serieus gemeten moet worden, en mogelijk op andere plaatsen dan de wijkkast.

Een van de problemen bij ziggo is daarbij dat zij ervoor gekozen hebben relatief veel goedkope mensen in te zetten. De infrastructuur om van daaruit de paar heus wel aanwezige top-technici adekwaat aan te sturen via storings-analyses en escalatie procedures bestaat echter nauwelijks. Dit blijkt ook al uit de voortdurend "zoek" rakende foutmeldingen en afspraken, ontbrekende storings-confirmatiemeldingen en (wijk)storingsmeldingen en het volstrekte onvermogen van de helpdesk om uit de binnenkomende foutmeldingen een groepsstoring te concluderen.

Je eerste probleem zal dus zijn om je storingsmelding door te laten dringen tot de juiste technici. Gezien het functioneren van de helpdesk helpt het daarbij waarschijnlijk wanneer jij en andere buurtgenoten in zo groot mogelijke aantallen zo kort mogelijk na elkaar bellen. Ook dient iedereen daarbij aan te geven dat het om een groepsstoring gaat en dat het normale circuit (modempje uit/aan kijken naar signaal/ S?N waarden, modem monteur zenden) ruimschoots doorlopen is en dat iedereen nu van Ziggo een volgende stap verwacht (i.p.v. een eindeloze herhaling van dezelfde niet-werkenden).

Veel succes!

Mees de Roo

P.S. een echt slechte upstream beïnvloed ook de downloads nadelig omdat bevestigingen/fouten van ontvangen pakketten niet op tijd verzonden kunnen worden.
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl