Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 augustus 2009, 09:44
mako's schermafbeelding
mako mako is offline
Junior Member

Standaard Server niet gevonden / Webpagina niet gevonden

Sinds een paar weken krijg ik steeds de boodschap "server niet gevonden"(Firefox) of "webpagina niet gevonden" (IE). Een paar keer op de refresh knop drukken lost het probleem op en je kan gewoon verder surfen maar het is verre van ideaal.
Ik heb niks veranderd (router/modem enz.).
Oud 31 augustus 2009, 15:16
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Dit duidt op een tijdelijke onderbreking van de Internet-verbinding. Meer specifiek: de DNS server kan niet geraadpleegd worden (maar waarschijnlijk wordt de algehele verbinding getroffen en is geen enkel netwerkverkeer mogelijk). De DNS servers van Ziggo zijn redelijk stabiel en bovendien is er een secundaire DNS server beschikbaar in geval van falen, dus dat sluit ik uit.

Als dit probleem zich ook voordoet als uw computer rechtstreeks met het modem verbonden is (d.w.z.: geen router), neem dan contact op met de helpdesk.
Oud 31 augustus 2009, 15:18
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 50/5
Standaard

Dat is precies wat ik ook heb. Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20245

Soms duurt het wel een paar minuten voordat alles weer werkt. Ik zou zeggen, sluit je PC eens rechtstreeks aan. En dan kijken of je hetzelfde hebt als ik(bij geen verbindingm brandt je ONLINE lamp nog wel, maar als je je modem ingaat zie je duidelijk dat ie aan het herstarten is ofzo)
Oud 1 september 2009, 15:41
MarcoH64's schermafbeelding
MarcoH64 MarcoH64 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iHDR5050c
Standaard

Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde probleem. Volgens mij is het wel degelijk de DNS-servers van Ziggo die dit veroorzaken.

Ben vanmorgen overgestapt op OpenDNS en tot nu toe nog niet 1 keer dit symptoom gehad. Een beetje vroeg voor een definitieve conclusie maar ziet er goed uit.
Oud 2 september 2009, 21:29
mako's schermafbeelding
mako mako is offline
Junior Member

Standaard Open DNS niet de oplossing

Het lijkt wel minder met open DNS maar probleem is niet opgelost.
Oud 2 september 2009, 22:51
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 50/5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcoH64 Bekijk bericht
Ik heb de laatste tijd precies hetzelfde probleem. Volgens mij is het wel degelijk de DNS-servers van Ziggo die dit veroorzaken.

Ben vanmorgen overgestapt op OpenDNS en tot nu toe nog niet 1 keer dit symptoom gehad. Een beetje vroeg voor een definitieve conclusie maar ziet er goed uit.
Dat dacht ik ook 2 weken geleden. Echter, vandaag ook met de Ziggo DNS niks aan de hand

Kortom het gaat gewoon even 'goed'. Staat los van je DNS.
Oud 2 september 2009, 23:01
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Zoals ik zei: dit is geen DNS probleem. Maar om jullie een tip te geven:

Wat ik zelf doe is mijn primaire DNS instellen op een vrije DNS server (4.2.2.4) welke beheerd wordt door een externe partij en de secundaire DNS server wijst naar een Ziggi server (212.54.35.25). Op die manier beperk je de mogelijkheid tot falen van DNS tot een minimum. Bijkomend voordeel is dat de 4.2.2.x servers gebruik maken van Anycast routering, zodat je waar ook ter wereld altijd een DNS server dichtbij huis raadpleegt.

Laatst gewijzigd door volkoren; 2 september 2009 om 23:07
Oud 3 september 2009, 12:12
MarcoH64's schermafbeelding
MarcoH64 MarcoH64 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iHDR5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Zoals ik zei: dit is geen DNS probleem. Maar om jullie een tip te geven:

Wat ik zelf doe is mijn primaire DNS instellen op een vrije DNS server (4.2.2.4) welke beheerd wordt door een externe partij en de secundaire DNS server wijst naar een Ziggi server (212.54.35.25). Op die manier beperk je de mogelijkheid tot falen van DNS tot een minimum. Bijkomend voordeel is dat de 4.2.2.x servers gebruik maken van Anycast routering, zodat je waar ook ter wereld altijd een DNS server dichtbij huis raadpleegt.
Dat is misschine wel de beste oplossing. Ik heb ook gemerkt, bu ik een paar dagen met OpenDNS werk, dat het probleem minder is/lijkt, maar beslist niet weg is.
Oud 10 september 2009, 16:44
mako's schermafbeelding
mako mako is offline
Junior Member

Standaard Nieuwe Router

Het probleem is weg! Ik ben bang dat de fout door een heel ander probleem kwam. Ziggo heeft de laatste maanden de snelheid verhoogd en dit was blijkbaar te snel voor mijn oude router.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten