Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 augustus 2009, 19:39   #1
superdave76
Member

superdave76's schermafbeelding
Standaard humax en blu-ray in het netwerk

Hallo,

Even een vraag...

Kan ik op 1 switch/utp kabel zowel mijn humax als mijn blu-ray aansluiten. Anders zou ik 2 kabels door dezelfde PVC buis moeten trekken?!

Alvast bedankt!

Dave
superdave76 is offline  
Oud 30 augustus 2009, 19:54   #2
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superdave76 Bekijk bericht
Hallo,

Even een vraag...

Kan ik op 1 switch/utp kabel zowel mijn humax als mijn blu-ray aansluiten. Anders zou ik 2 kabels door dezelfde PVC buis moeten trekken?!

Alvast bedankt!

Dave
Daar is een switch precies voor bedoeld. Je sluit de utp-kabel in je woonkamer aan op 1 poort van de switch en op 2 andere poorten de bluray speler en de humax.
(en je ps3 en je tv met netwerkaansluiting etc, als je switch maar genoeg poorten heeft)
Oud 30 augustus 2009, 20:07   #3
superdave76
Member

Standaard

Hi,

Dank voor je bericht, volgens mij bedoelen we nu niet hetzelfde..

mijn router staat in de meterkast en wil dus een UTP kabel trekken naar de woonkamer en daar een UTP wandcontactdoos met 2 aansluitingen plaatsen en dan mijn dvd en humax aansluiten!

Groet,

Dave
superdave76 is offline  
Oud 30 augustus 2009, 20:12   #4
TheGrouch
Senior Member

Standaard

Citaat:
Hi,

mijn router staat in de meterkast en wil dus een UTP kabel trekken naar de woonkamer en daar een UTP wandcontactdoos met 2 aansluitingen plaatsen en dan mijn dvd en humax aansluiten!

Groet,

Dave
Dat is ook een goeie oplossing.
Als je ooit wilt uitbreiden, dan kun je op 1 van die 2 een switch aansluiten.
Oud 30 augustus 2009, 20:45   #5
ardegraaff
Junior Member

ardegraaff's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Hi,

Groet,

Dave
Bedoel je 1 utp kabel van je router in de meter kast naar een wandcontactdoos in de woonkamer waar je dan eigenlijk in die contactdoos de utp kabel in 2'en splitst?
Dat gaat met gigabit poorten zeker fout (die gebruiken niet slechts 4 van de aders). En als je 10/100mb gebruikt zou je aan beide kanten de boel moeten splitsen en 4 aders per connectie moeten gebruiken.
Of dat allemaal lekker storingsvrij werkt...

Laatst gewijzigd door ardegraaff; 30 augustus 2009 om 20:56
ardegraaff is offline  
Oud 30 augustus 2009, 21:06   #6
superdave76
Member

Standaard @ardegraaff

Hi,

Ja dat klopt zo ongeveer, ik heb een 8 dradige UTP kabel en die wil ik inderdaad naar een utp contactdoos waar je dan 2 kabels op aan kan sluiten, maar dit is dus geen goed idee.
dan toch proberen om 2 kabels te trekken?

Dave
superdave76 is offline  
Oud 30 augustus 2009, 21:12   #7
TheGrouch
Senior Member

Standaard

Citaat:
Hi,

Ja dat klopt zo ongeveer, ik heb een 8 dradige UTP kabel en die wil ik inderdaad naar een utp contactdoos waar je dan 2 kabels op aan kan sluiten, maar dit is dus geen goed idee.
dan toch proberen om 2 kabels te trekken?

Dave
Nee je hoeft geen 2 kabels te trekken. Je sluit het ene eind van de utp kabel aan op de router. En de andere kant sluit je op een 5-of 8 poorts switch aan. Dan heb je een soort 5 of 8 poorts contactdoos.
Aan die switch sluit je de humax en de blurayspeler aan.
Waarom wil je 2 kabels trekken?

Ik heb hier vanaf mijn router een 8-poorts switch waarvan draden naar alle 7 kamers van mijn huis gaan. (naar elke kamer 1 draad).
In 2 van die kamers heb ik meer dan 1 aansluiting nodig en daar heb ik een switch geplaatst.
Vanaf mijn pc loopt het via switch - router - switch - switch naar de humax en dat werkt perfect.

ik had je opmerking mbt de utp wantcontactdoos niet goed begrepen, anders had ik nooit gezegd: dat is ook een goed idee
Oud 31 augustus 2009, 07:20   #8
HenkM
Member

HenkM's schermafbeelding
Standaard

Normaliter passen 2 ethernet kabels wel door zo'n pijp (heb er zat getrokken) en siliconenspray doet wonderen. Dit is iig de goedkoopste (en mogelijk de snelste) oplossing, een switch moet immers de snelheid "verdelen" over de gebruikers.
HenkM is offline  
Oud 31 augustus 2009, 08:08   #9
superdave76
Member

Thumbs up humax via router aansluiten

Hi,

Okee bedankt allen.

@HenkM: dat de switch het verdeeld over een decoder en een dvd speler lijkt mij niet zo erg???Het is niet nadelig voor mijn pc en laptop???

Dus nog even alles op een rijtje...

Vanuit de meterkast waar mijn router/switch staat gaat er een UTP kabel naar de woonkamer waar vervolgens de UTP kabel naar een switch gaat en van de switch een UTP kabel naar mijn DVD en een UTP kabel naar mijn humax!

En ik neem aan alles gewoon via een gewone UTP kabel en geen crossover!

Als het gelukt is zal ik een foto plaatsen, maar dat kan nog wel ff duren!!!
superdave76 is offline  
Oud 31 augustus 2009, 08:17   #10
HenkM
Member

HenkM's schermafbeelding
Standaard

Nee hoor het is niet nadelig voor andere apparatuur welke op je router is aangesloten.

In ieder geval suc6
HenkM is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten