Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2009, 16:14
bryanvds's schermafbeelding
bryanvds bryanvds is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Locatie: amersfoort
Ziggo Internet: Alles in 1 50/mbs
DTV: moterola
Berichten: 4
Standaard Modem reset

Beste forum genoten,

Toen er internet storing was had ik even in me modem lopen kijken. en ik dacht dat er iets met mijn modem was. Dus ik was eenmaal in die modem van moterola en ik was aan het kijken. Toen zag ik de optie PAL en die had ik veranderd naar japan. En na die wijziging heb ik al 3 dagen geen internet.
Is er een optie om dit te veranderen? Nu kom ik niet meer in die modem. En hji geeft een ip aan van : 169

Met vriendelijke groet,
Bryan
  #2  
Oud 30 augustus 2009, 16:55
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member
 
Geregistreerd: 27 juli 2009
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Berichten: 89
Standaard

Druk het reset knopje in op het modem. Dit zit waarschijnlijk diep verborgen in een klein gaatje onderin (bij de aansluitingen). Gebruik een punaise om deze ~10 sec. in te drukken en dan worden de fabrieksinstellingen hersteld.
  #3  
Oud 30 augustus 2009, 20:01
ardegraaff's schermafbeelding
ardegraaff ardegraaff is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Locatie: Rijen Ziggo
Ziggo Internet: A-in-1 Extra, Arris Touchstone TM702B
DTV: Humax iHDR5050C en IR-FOX-C
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Druk het reset knopje in op het modem. Dit zit waarschijnlijk diep verborgen in een klein gaatje onderin (bij de aansluitingen). Gebruik een punaise om deze ~10 sec. in te drukken en dan worden de fabrieksinstellingen hersteld.
Geen punaise gebruiken... de handleiding zegt dat je dat knopje met een niet-metalen voorwerp moet indrukken. Gebruik dan een houten cocktailprikkertje of een tandenstokertje of iets dergelijks.

Laatst gewijzigd door ardegraaff; 30 augustus 2009 om 20:26
  #4  
Oud 30 augustus 2009, 20:24
whouven's schermafbeelding
whouven whouven is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 5 juli 2008
Locatie: Capelle / Ziggo aka Casema
Ziggo Internet: Connect Max
DTV: Humax 5050c
Berichten: 23
Standaard

klinkt als een domme aktie? waarom zou je dat in Japan veranderen?

werkt het inmiddels weer?
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)
  #5  
Oud 30 augustus 2009, 20:41
bryanvds's schermafbeelding
bryanvds bryanvds is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Locatie: amersfoort
Ziggo Internet: Alles in 1 50/mbs
DTV: moterola
Berichten: 4
Standaard

Ik heb de motorola modem 5100e maar ik kan geen reset vinden.
  #6  
Oud 30 augustus 2009, 21:07
bryanvds's schermafbeelding
bryanvds bryanvds is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Locatie: amersfoort
Ziggo Internet: Alles in 1 50/mbs
DTV: moterola
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whouven Bekijk bericht
klinkt als een domme aktie? waarom zou je dat in Japan veranderen?

werkt het inmiddels weer?
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)
nope nog steeds niet
  #7  
Oud 30 augustus 2009, 21:42
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member
 
Geregistreerd: 27 juli 2009
Locatie: @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardegraaff Bekijk bericht
Geen punaise gebruiken...
Als je niet als een maniak loopt te prikken, voldoet een metalen object ook wel


Edit: ik lees net over de Motorola 5100:
Citaat:
It doesn’t have a hardware reset though but you can reset it thru the web browser.
Geen beste zaak dus. Misschien kun je nog wat uitrichten door de 'standby' knop in te drukken?

Laatst gewijzigd door volkoren; 30 augustus 2009 om 21:52
  #8  
Oud 30 augustus 2009, 21:53
Ziggoetoo's schermafbeelding
Ziggoetoo Ziggoetoo is offline
Member
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Locatie: Geleen @home
Berichten: 71
Standaard

Is het niet zo dat je hem ook kan resetten als je > 30 min. van stroom afhaalt?

Misschien dan dat eens proberen.
  #9  
Oud 31 augustus 2009, 00:50
Zapp Brannigan's schermafbeelding
Zapp Brannigan Zapp Brannigan is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 oktober 2008
Locatie: Hoofddorp
Ziggo Internet: nee
DTV: nee
Berichten: 3.674
Standaard

Probeer het eens met een vast IP adres op je computer: 192.168.100.2 netmask 255.255.255.0. Hopelijk kun je dan weer bij de webinterface van je modem komen en die optie weer terugzetten. Zo niet, dan denk ik dat er weinig anders opzit dan de helpdesk in te schakelen.
  #10  
Oud 31 augustus 2009, 10:09
bryanvds's schermafbeelding
bryanvds bryanvds is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Locatie: amersfoort
Ziggo Internet: Alles in 1 50/mbs
DTV: moterola
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapp Brannigan Bekijk bericht
Probeer het eens met een vast IP adres op je computer: 192.168.100.2 netmask 255.255.255.0. Hopelijk kun je dan weer bij de webinterface van je modem komen en die optie weer terugzetten. Zo niet, dan denk ik dat er weinig anders opzit dan de helpdesk in te schakelen.
Bedankt ! Het is gelukt !
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl