Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2009, 15:34
dingetje's schermafbeelding
dingetje dingetje is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 september 2008
Locatie: Zwolle
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM702A/B
DTV: Humax
Berichten: 164
Unhappy bounce bij planet.nl?

Mijn vrouw heeft de laatste tijd problemen om een vriendin met een planet.nl email adres te bereiken. De emails bouncen op de planet.nl met een nietszeggende 550 bounce melding:

Citaat:
SMTP error from remote mail server after end of data:
host mailin.planet.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected.
Zijn er meer mensen met een @home adres die hier last van hebben?
Wat valt hier aan te doen?
  #2  
Oud 1 september 2009, 14:19
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dingetje Bekijk bericht
Mijn vrouw heeft de laatste tijd problemen om een vriendin met een planet.nl email adres te bereiken. De emails bouncen op de planet.nl met een nietszeggende 550 bounce melding:
Als het email adres klopt kan het nog een vol zittende mailbox zijn bij die vriendin?
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #3  
Oud 1 september 2009, 17:43
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

In elk geval zal de eigenaar van het betreffende adres contact op moeten nemen met zijn/haar provider, in dit geval XS4ALL, aangezien de mail bij hun word geweigerd.
__________________

  #4  
Oud 1 september 2009, 18:29
BertK's schermafbeelding
BertK BertK is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Locatie: Kerkrade / Ziggo
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Netgear WNDR3700 / CISCO EPC3925
DTV: 2x CAM CI+
Berichten: 3.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
In elk geval zal de eigenaar van het betreffende adres contact op moeten nemen met zijn/haar provider, in dit geval XS4ALL, aangezien de mail bij hun word geweigerd.
XS4ALL ??? Planet Internet is volgens mij overgenomen door KPN.
  #5  
Oud 1 september 2009, 20:07
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BertK Bekijk bericht
XS4ALL ??? Planet Internet is volgens mij overgenomen door KPN.
Whoeps, my bad....

Te snel reageren en ondertussen met andere dingen bezig zijn komt je nauwkeurigheid in posten niet ten goede. Bedoelde Planet, maar heb XS4ALL getikt..
__________________

  #6  
Oud 1 september 2009, 22:20
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Locatie: 1972 IJmuiden Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Berichten: 704
Exclamation

Je kunt die melding ook krijgen wanneer een attachment kwa grootte wél door Ziggo, maar niet bij Planet wordt doorgelaten; maar mailbox vol is inderdaad ook een goede gok.

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
  #7  
Oud 2 september 2009, 04:28
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 november 2004
Locatie: (2134ET)Hoofddorp/Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Berichten: 1.208
Standaard

doe een test door met hotmail of gmail een email te sturen.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
  #8  
Oud 3 september 2009, 00:10
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Locatie: 1972 IJmuiden Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Berichten: 704
Unhappy

Bij verder testen lijkt het een (hopelijk tijdelijk ?) probleem van, specifiek de planet, SPAM filters te zijn. Daar zijn wat erg enthousiaste blacklists in binnengelaten. Klagen bij planet dus (via email? dat kon wel eens moeilijk worden). Anders TRaSH's alternatieve mailadressen proberen , dan weet je gelijk zeker of het om een blacklisting gaat.

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl