Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 augustus 2009, 21:16
Heista's schermafbeelding
Heista Heista is offline
Junior Member

Standaard Digitale TV op de PC

Beste iedereen,

Ik heb een nieuwe I7 pc met 6 gig, 64 bits, Vista Ultimate, en de HVR1700 tv-kaart van Hauppage I kontvan de tv via de analoge coax-aansluiting.
Ik heb 2 digitale ontvangers voor digitale tv, en wil nu een ontvanger aansluiten aan de Hauppage cq PC, maar wat ik ook probeer, ik pntvange geen ditale tv.
Ik gebruik Microsoft Media Center om tv te kijken.

Mijn vraag: Is het mogelijk om via de Samsung ontvanger ditigale tv op mijn pc te ontvangen?
Of is er een andere mogelijkheid?
Ik heb nl Eredivisoe Live, en mijn vrouw geeft niet om voetbsl, zodoende zou ik graag op mijn pc naar voetbal willen kijken.

Alvast bedankt voor hety eventuele antwoord

mvg

Hein
Oud 5 september 2009, 22:18
Kloe's schermafbeelding
Kloe Kloe is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 / arris
DTV: Philips DVB-C TV
Standaard

Dag Hein,

Voor digitale TV op je PC heb je een DVB-C digitale PC kaart met CI-slot en een Alphacrypt CAM kaart of de binnenkort verkrijgbare Ziggo CAM kaart nodig. Om het aan de praat te krijgen is wel enig uitzoekwerk van kanaalinstellingen vereist. Dit gaat namelijk niet zo automatisch als een externe TV-decoder.

Wat ook mogelijk is is om een kaartje aan te schaffen met een analoge video-ingang, waarop je een externe TV-decoder aansluit. Sommige VGA-kaarten bezitten al zo'n ingang...

Succes.
Oud 6 september 2009, 09:24
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Aanvulling:
Bedenk wel dat de leverancier van de meest gebruikte DVB-C kaarten voor Windows Media Center, Digital Everywhere van de Fire/Floppy DTV kaarten, net failliet is gegaan.
Die kaarten zullen dus niet alleen slecht verkrijgbaar zijn, maar kennen vanaf nu ook geen driverondersteuning meer.
Enige alternatieve kaart met zowel DVB-C als Windows Media Center ondersteuning zijn nu nog de Anysee producten (geen insteekkaarten maar een oplossing via USB).

Zou eens hier kijken, daar op het forum zijn mensen met ervaring die je nog verder kunnen helpen.

Vraag blijft natuurlijk hoelang eea blijft werken na invoering van CI+.

Voor de duidelijkheid: een officieel door Ziggo gesupporte oplossing voor in de PC bestaat niet en zal er hoogstwaarschijnlijk ook niet gaan komen. Ik heb nog geen enkel signaal gezien dat er een PC kaart voor de CI+ Cams komt.
Oud 6 september 2009, 12:07
Hebbes's schermafbeelding
Hebbes Hebbes is offline
Inactieve account

Standaard

Ik gebruik als oplossing de dvd-recorder van pinnacle 11. Op de scartuitgang van de decoder heb ik een s-videokabel aangesloten en die gaat naar de s-video-in van de pc. Dus het is eigenlijk de software die ik gebruik. Het is niet helemaal super, maar ik kan er mee leven. Voor mij het meest makkelijke

groet

Laatst gewijzigd door Hebbes; 6 september 2009 om 13:05
Oud 6 september 2009, 14:02
Jelle JM's schermafbeelding
Jelle JM Jelle JM is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
Standaard

Hi,

Waarom een tuner?
Ik kijk altijd gewoon via http://www.kanaalonline.nl/ , daar kun je ook gewoon alle televisie zenders bekijken nederland 1,2, en 3, sbs,veronica etc.
Staan verder nog aantal thema kanalen op. Mooi overzichtelijk iig.
Oud 6 september 2009, 14:04
Hebbes's schermafbeelding
Hebbes Hebbes is offline
Inactieve account

Standaard

Het gaat over eredivisielive. Volgens mij zit dat achter de decoder
Oud 6 september 2009, 18:08
Kloe's schermafbeelding
Kloe Kloe is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1 / arris
DTV: Philips DVB-C TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hebbes Bekijk bericht
Het gaat over eredivisielive. Volgens mij zit dat achter de decoder
Klopt. En als je een PC-scherm groter dan 10 inch hebt is het niet om aan te zien...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten