Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 augustus 2009, 16:04
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wappoo Bekijk bericht

Bij deze de afbeelding van mijn snelheid. Zien is idd geloven.
Ik ziet het, ja.
Oud 30 augustus 2009, 17:24
Damandan's schermafbeelding
Damandan Damandan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1 Extra + 4xTV Digitaal Basis
DTV: Twinhan Mantis Cab-CI 2033
Standaard

Yep, ik zie inderdaad iets. Maar de snelheid er uit aflezen is zelfs met inzoomen niet te doen.
Oud 30 augustus 2009, 18:32
Harold's schermafbeelding
Harold Harold is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Nu Humax 5200 en Horizon, had CI+, Samsung DCB-B270R en Digi1
Standaard

Beetje klein
Mijn Alles in 1 plus is precies op snelheid (met speedtest van Ziggo)
Ook op speedtest.net:

Toen ik nog Basis had (als back-up voor ADSL), dat heeeeel langzame internet, haalde ik ook hoge snelheden, bij navraag bleek dat ik toen Internet Intensief had.
Oud 30 augustus 2009, 23:27
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:

Denk dat ik naar Hans Anders moet....

Kan je aangeven welk modem je hebt? Lijkt me interessant om te weten of een Motorola de 5MB werkelijk haalt, kunnen ze het zelfde script als bij jou draait ook in de modems van de nog niet van een DOCSIS3 voorziene alles-in-een extra klanten uploaden!
Oud 30 augustus 2009, 23:49
Provocative's schermafbeelding
Provocative Provocative is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All in one Extra, modem?
Standaard

Citaat:
Sinds kort heb ik de nieuwe snelheid van alles-in-1 plus. Deze zou dus 20 Mb moeten zijn. Maar ik heb vadaag al verschillende keren een snelheidstest gedaan via speedtest.net, en ik behaal snelheden van 50 Mb n soms nog hoger. Het zal wel van korte duur zijn, maar je hoort mij niet klagen. Ben wel nieuwsschierig of er meer mensen zijn met dit "probleem".
Waarschijnlijk heb je inderdaad all-in-one extra 50 Mbit
Gebruik http://www.speedtest.net/ voor een nauwkeurige en betrouwbare up- en download snelheid

Oud 31 augustus 2009, 18:59
Hengelerweend's schermafbeelding
Hengelerweend Hengelerweend is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:

Als je nu de "Alles in 1 Basis" snelheid had gekregen, had je dan ook nog het "Yippie gevoel" gehad
Oud 31 augustus 2009, 23:07
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Denk dat ik naar Hans Anders moet....

Kan je aangeven welk modem je hebt? Lijkt me interessant om te weten of een Motorola de 5MB werkelijk haalt, kunnen ze het zelfde script als bij jou draait ook in de modems van de nog niet van een DOCSIS3 voorziene alles-in-een extra klanten uploaden!
Het probleem is niet dat een ED2 Motorola modem het niet aankan, dit modem kan technisch zelfs iets boven de 50Mbit behalen. Het is het netwerk en het ontbreken van bepaalde mogelijkheden in ED2 die het lastig maken om de 50Mbit daadwerkelijk te behalen in de praktijk met ED2, maar technisch is het gewoon ruimschoots haalbaar.

Oud 31 augustus 2009, 23:16
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Het probleem is niet dat een ED2 Motorola modem het niet aankan, dit modem kan technisch zelfs iets boven de 50Mbit behalen. Het is het netwerk en het ontbreken van bepaalde mogelijkheden in ED2 die het lastig maken om de 50Mbit daadwerkelijk te behalen in de praktijk met ED2, maar technisch is het gewoon ruimschoots haalbaar.
Ok, als dat het geval is zou Ziggo in deze de aie extra abonnementen die nog het motorola modem hebben vast op kunnen schroeven naar zo'n 30 of 40 MB. Dat kan dan beschouwd worden als een gewenningsfase.

Werd de 30MB van het oude Z3i abonnement ook via het Motorola modem doorgegeven?
Oud 1 september 2009, 13:38
MarcoH64's schermafbeelding
MarcoH64 MarcoH64 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iHDR5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dick360 Bekijk bericht
Hallo, je snelheden niet verwarren! let op Mbps en Mb! bijv. 14.09 Mbps is ongeveer 1.76 Mb/sec. (bits en byte) Greetz.
Dit klopt niet.

Mbps en en Mb/sec zijn hetzelfde

Het verschil tussen bit of byte wordt aangegeven door een kleine of hoofdletter "b"

Mbps of Mb/sec zijn beiden Mega bit per seconde
MBps of MB/sec zijn beiden Mega byte per seconde.
Oud 1 september 2009, 16:02
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Ok, als dat het geval is zou Ziggo in deze de aie extra abonnementen die nog het motorola modem hebben vast op kunnen schroeven naar zo'n 30 of 40 MB. Dat kan dan beschouwd worden als een gewenningsfase.

Werd de 30MB van het oude Z3i abonnement ook via het Motorola modem doorgegeven?
Voor zover ik weet wel, maar ik kan me vergissen.

In de praktijk komt echter de benutting van de beschikbare capaciteit als groot knelpunt naar voren bij snelheden hoger als 25Mbit. ED2 heeft nl niet de mogelijkheid om meerdere download channels te gebruiken, dit in tegenstelling tot ED3.

Doordat ED3 van meerdere download channels gebruiker kan maken, is de snelheid beter te verdelen over de beschikbare capaciteit en treden en minder problemen op met het behalen van de snelheid.

Voorbeeld:
Men bied iemand 40Mbit middels een Motorola ED2 modem. Het modem kan dit makkelijk aan. Echter word van 1 download kanaal 40Mbit gebruikt. Een kanaal kan max (voor het gemak afgerond) 50Mbit leveren.

Meld zich hier nu nog een 40Mbit abonnee op aan (het modem dan) dan zal deze max 10Mbit halen als de ander reeds de 40Mbit benut. Ofwel gemiddeld zal de snelheid nogal fluctueren bij deze 2 abonnee's. Niet heel erg gewenst. De andere kant is, dan als dat 2e modem zich op een ander kanaal aanmeld er 10Mbit onbenut blijft. Als dit fenomeen zich op elk kanaal voordoet dan blijft er een hele berg capaciteit onbenut.

Als met al is dit niet erg ideeal. Daar zit er in ED3 loadbalancing over meedere kanalen.

Het gehele verhaal is ietwat kort door de boch en eenvoudig voorgesteld, ook niet alle "benoemingen zullen 100% kloppen, maar dat was niet mijn insteek met deze uitleg. Ik hoop dat zo iets duidelijker is geworden waarom men voor snelheden boven de 25Mbit toch echt liever ED3 inzet.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten