Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 augustus 2009, 18:27
jcnl01's schermafbeelding
jcnl01 jcnl01 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: digi tv
Standaard Type modem dat wordt geleverd

Ik zit op het moment in de mallemolen van Ziggo. Ben bezig Alles-in-1 Plus aan te vragen.

Het eerste deel van het verhaal is inmiddels goed afgerond (decoder en smartcard zijn geleverd). En maandag komt de monteur voor het internet en de telefonie.

Maar wat ik me nou afvroeg is het volgende.

Gezien de snelheid van het abbo volstaat het om een ouder type modem te leveren. Maar doet Ziggo dat ook, of leveren ze, met het oog op de toekomstige snelheidsverhogingen een nieuw DOCSIS3 modem?

Dat zou ze later het rondsturen van nieuwe modems schelen, maar ja of ze bij Ziggo ook zo praktisch denken..........
Oud 29 augustus 2009, 18:29
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jcnl01 Bekijk bericht
Ik zit op het moment in de mallemolen van Ziggo. Ben bezig Alles-in-1 Plus aan te vragen.

Het eerste deel van het verhaal is inmiddels goed afgerond (decoder en smartcard zijn geleverd). En maandag komt de monteur voor het internet en de telefonie.

Gezien de snelheid van het abbo volstaat het om een ouder type modem te leveren. Maar doet Ziggo dat ook, of leveren ze, met het oog op de toekomstige snelheidsverhogingen een nieuw DOCSIS3 modem?

Dat zou ze later het rondsturen van nieuwe modems schelen, maar ja of ze bij Ziggo ook zo praktisch denken..........
Aangezien zelfs afgelopen weken nog Motorola modems aan alles in een extra klanten werden verstuurd, ga ik er van uit dat je gewoon een Motorola gaat ontvangen.
Oud 29 augustus 2009, 19:13
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:

Ik heb vandeweek mijn oude Motorola naar Ziggo teruggestuurd. Die doen er een stofdoek overheen, in een mooie nieuwe doos en dan komt hij jouw kant op.
Oud 29 augustus 2009, 21:09
jcnl01 jcnl01 is offline
Junior Member

Standaard

Ik had al zo'n flauw voor vermoeden

Leuk als ze (ooit) de snelheden van plus willen verhogen, begint het hele circus weer opnieuw, inclusief iedereen bij wie ze dat hadden kunnen voorkomen.
Oud 29 augustus 2009, 23:48
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:

Leuk als ze (ooit) de snelheden van plus willen verhogen, begint het hele circus weer opnieuw, inclusief iedereen bij wie ze dat hadden kunnen voorkomen.
Ben je gek. Ziggo doet graag moeilijk, terwijl het makkelijk kan.
Ik heb mijn goed werkende Arris al binnen. Gezien het forum hebben een hoop klanten minder geluk.
Oud 30 augustus 2009, 07:07
hubjen's schermafbeelding
hubjen hubjen is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 plus
DTV: Samsung DCB-P850R
Standaard

Citaat:

Heb afgelopen donderdag Alles-in-1-Plus besteld. Kreeg een doos mee met een Arris Touchstone TM702B/CE - docsis3 dus. Monteur moet nog komen...
Oud 30 augustus 2009, 07:45
jcnl01 jcnl01 is offline
Junior Member

Standaard

Hmmm zal me benieuwen waar de monteur morgen mee aan komt (ik gok op een motorola)
Oud 30 augustus 2009, 13:01
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo© Bekijk bericht
Ben je gek. Ziggo doet graag moeilijk, terwijl het makkelijk kan.
Ik heb mijn goed werkende Arris al binnen. Gezien het forum hebben een hoop klanten minder geluk.
Hoezo moeilijk?

De Plus klanten hebben op dit moment nog geen enkel baat bij een ED3 modem, evemin Ziggo. Voldoende recente/nieuwe Motorola ED2 modems in omloop die nog lang niet afgeschreven zijn. Waarom deze apparatuur dan nu al vervangen terwijl je die kosten ook op een later punt kan gaan maken?

Is echter volledig onzin om alle klanten nu al te voorzien van een ED3 modem, kost alleen ontzettend veel extra geld, en 3x raden aan wie dat doorberekend word. Zolang Plus niet boven de 20Mbit komt heeft het 0,0 nut voor zowel Ziggo als de klant om een ED3 modem te hebben/krijgen.

Pas bij de volgende verhoging misschien, maar in de tussentijd voldoet een ED2 modem prima.

Ik vraag me af... waarom wie iedereen toch zo graag een ED3 modem? Als je Extra hebt kan ik het me voorstellen, maar alle andere klanten hebben er nu echt nog helemaal niets aan, behalve dat je zou kunnen zetten...

Ik heb een ED3 modem... En wat heb je eraan.. euh ja... eigenlijk nu nog niets....

Oud 30 augustus 2009, 20:47
jcnl01 jcnl01 is offline
Junior Member

Standaard

Technisch gesproken heb je helemaal gelijk, een ED2 modem volstaat.

Maar gezien de recente ontwikkelingen (flinke snelheidsverhoging en zinspelen op verdere verhoging in de nabije toekomst) is het toch ook geen wereld vreemd idee om nieuwe klanten meteen met een op de toekomst gericht modem uit rusten. Helemaal omdat het omwisselen van modems niet hun sterkste punt is (zie ander draadje in dit forum)

Dat was in elk geval mijn idee achter mijn vraag. En dus niet, zoals jij suggereert, de pats factor (hoe doe je dat eigenlijk patsen met een saai zwart (?) kastje wat ergens verstopt staat???)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten