Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 september 2009, 08:06
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcoH64 Bekijk bericht
Als nieuwe abonee, of indien je het contract wijzigt door bijvoorbeeld over te stappen naar alles in een, dan is het een zooitje bij de administratie van Ziggo (blijkbaar) en kunnen ze pas na 2-3 maanden de eerste factuur sturen. In deze eerste incasso wordt niet 1 maand geincasseerd, maar ineens 2-3 maanden. Dit mag dus niet! "Ik" ga er vanuit dat er een bedrag X maandelijks wordt afgeschreven en niet ineens 3 maanden.
Je gaat er vanuit dat bedrag X afgeschreven word? Je bent toch zelf op de hoogte van de up- of downgrade die hebt laten uitvoeren, en je weet toch ook zelf of je wel of niet veel gebeld hebt? Ik zie werkelijk het probleem niet.

Citaat:
Mijn oplossing: Ik heb een slapende rekening waar bijna nooit geld op staat. Deze geef ik als AI rekening op. Alle AI's zullen falen, en ik maak vervolgens zelf handmatig de rekeningen over die betaald moeten worden (per internet banking). Zo houdt ik toch volledige controle over mijn geld.
Wat is het verschil in controle? Beide situatie's heb je perfect controle over je geld, en betalen moet je toch, je neemt immers iets van hun af en daar staat een betalingsverplichting tegenover.

Citaat:
Voor mij is dit des te belangrijker aangezien mijn salaris niet zoals bij 90% van de mensen aan het einde van de maand komt, maar rond de 7e. Ik betaal mijn rekeningen dus ook rond deze datum en niet rond de 25ste wanneer alle bedrijven proberen te incasseren. Al geinformeerd bij Ziggo of ze op een andere datum kunnen incasseren, maar dat kan dus niet.
Ook hier zie ik het probleem niet? Of je nu aan het begin van de maand je salaris ontvangt, of aan het eind van de maand. Uiteindelijk moeten alle kosten toch van datzelfde maandelijkse salaris betaald worden. Als Ziggo dus rond de 25e incasseert, terwijl jij rond de 7e salaris hebt gehad dan moet dat geld er dus al 2 weken staan. Wat is dan het probleem met incasseren?

Ik vind het mooi allemaal die verhalen, maar ik zie het persoonlijk als allemaal onzinnige uitvluchten om maar niet per AI te hoeven betalen. Ik neem aan dat alle personen die bezwaren hebben tegen AI ook nog ouderwets betalen en geen internetbankieren hebben? Daar zitten nl ook risico's aan vast, net zoals aan het leven overigens. Het niet mee willen in AI is mijns inziens dat je ergens bent blijven steken in de tijd.

Oud 4 september 2009, 08:43
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
...Ook hier zie ik het probleem niet? Of je nu aan het begin van de maand je salaris ontvangt, of aan het eind van de maand. Uiteindelijk moeten alle kosten toch van datzelfde maandelijkse salaris betaald worden. Als Ziggo dus rond de 25e incasseert, terwijl jij rond de 7e salaris hebt gehad dan moet dat geld er dus al 2 weken staan. Wat is dan het probleem met incasseren?
Geredeneerd vanuit een situatie dat maandinkomen en maandlasten met elkaar in balans zijn klopt je redenatie. Echter als je op jaarbasis in evenwicht bent of een variabel inkomen hebt dan wordt het toch schuiven en bepaald men liever zelf wanneer uitgaven plaatsvinden. Kortom tegenstrijdige belangen. Een mislukte incasso geeft veel extra gezeur en vaak ook nog extra kosten. Er zijn een paar oplossingen:
In 2e instantie AG afwachten en die voldoen (al of niet inclusief opgelegde toeslagen, soms lukt dat om zonder te voldoen).
Op voorhand incasso laten mislukken, door bv machtiging in te trekken en AG afwachten.
Of als meest elegante een bufferrekening waarop incasso's plaatsvinden en die je dan zelf op "peil" houdt op het moment dat jouw schikt.

Citaat:
Ik vind het mooi allemaal die verhalen, maar ik zie het persoonlijk als allemaal onzinnige uitvluchten om maar niet per AI te hoeven betalen. Ik neem aan dat alle personen die bezwaren hebben tegen AI ook nog ouderwets betalen en geen internetbankieren hebben? Daar zitten nl ook risico's aan vast, net zoals aan het leven overigens. Het niet mee willen in AI is mijns inziens dat je ergens bent blijven steken in de tijd
Dit verband ontgaat me even, maar wellicht komt dat omdat ik hier iets genuanceerder tegenaan kijk.
Oud 4 september 2009, 09:22
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Feit blijft dat Ziggo voor hun digitale diensten de afrekening per AI wil hebben. Kan me als bedrijf goed voorstellen dat je maar 1 type betaling wil binnenkrijgen. TV basis uitgezonderd, waarscheinlijk ook omdat dit vanoudsher al zo is. (bij @home iiig wel)

Kan me voorstellen dat bepaalde mensen een AG willen, maar wat staat een ander dan in de weg om Paypal of Ideal te willen, laatstaan via creditcard.

Ook voor de kosten in de organisatie is AI de goedkoopste manier, het is een lekker automatisch proces waar relatief weinig mensen de gehele facturatie op zich kunnen nemen.

Daarnaast speeld ook nog het feit dat de kosten bij alles in 1 variabel (kunnen) zijn. Op moment dat ik alleen een AG met een elke maand wisselend bedrag zou ik mezelf ook achter de oren krabben. Moet dit dan vervolgens gaan controleren d.m.v. een factuur. Factuur sturen = kosten daarnaast heb je met AG een veel groter risico dat mensen niet of te laat betalen. Zelfs de mensen die ter goede wil zijn, Ook de post kan fouten maken door een AG/Factuur niet te bezorgen.

Kortom genoeg punten waarom een AI zich staande houd t.o.v. een AG
Oud 4 september 2009, 13:41
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerardus Bekijk bericht
Het lijkt mij heel verstandig dat jdd zijn abonnement bij Ziggo zo snel mogelijk opzegt. Dat kan heel snel binnen enkele maanden. En dan rondkijken naar een nieuwe provider die het best bij hem past. Want het kan toch niet zijn dat Ziggo hem als klant moet nemen op jdd zijn/haar voorwaarden.

En hulde voor Bullet NL voor zijn deel aan de discussie. Zelf heb ik het opgegeven. (ook door tijdgebrek: ik moet overdag werken) Ik heb een tijdje geleden een vreemd maar hier toch wel toepasselijk spreekwoord gehoord: je moet niet aan een dood paard gaan trekken, dat is zinloos.

Groet aan allen.
Ik ga ook niet aan een dood paard trekken. Heb me hart gelucht is prima zo. Als ziggo geen accept van mij wil accepteren voor meer dan rtv. Het zij zo dan alleen maar rtv.
Oud 4 september 2009, 13:51
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Feit blijft dat Ziggo voor hun digitale diensten de afrekening per AI wil hebben. Kan me als bedrijf goed voorstellen dat je maar 1 type betaling wil binnenkrijgen. TV basis uitgezonderd, waarscheinlijk ook omdat dit vanoudsher al zo is. (bij @home iiig wel)
Dat is mijn probleem ook niet. Als ze niet willen prima. Maar zeg dit dan !!

Geef dan niet eerst een nieuwe dienst, waarbij men aangeeft akkoord te zijn met een acceptgiro. Om vervolgens achteraf te gaan schermen met algemenevoorwaarden waar nu juist niet instaat dat accept's niet mogen.

Ze hoeven alleen maar te zeggen als je belt voor die dienst, van sorry maar het beleidt is dit we dit alleen maar doen via AI.

Weet de klant waar hij aan toe is, geen gezeur achteraf dat er in eens geld wordt afgeschreven van de rekening. (wijziging briefs was buiten schuld van ziggo beetje vertaagt)

Maar goed zo blijven we rondt gaan dus voor mij eot.
Oud 4 september 2009, 15:07
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Gewoon het nummer voor automatische incasso blokkeren bij je giro.
Heb ik ook gedaan en Ziggo kan niet meer afschrijven.
Vervolgens krijg je een herrinnering met,jawel,een acceptgiro.
Die betaal ik.
De volgende maand gebeurt precies het zelfde.
Ik heb eenmalig met de ING gebeld en ze gezegd dat ik de machtiging voor automatische incasso heb ingetrokken en gevraagd of ze een blokkade wilden aanbrengen.
Dat hebben ze gedaan.
Oud 5 september 2009, 18:06
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Echter als je op jaarbasis in evenwicht bent of een variabel inkomen hebt dan wordt het toch schuiven en bepaald men liever zelf wanneer uitgaven plaatsvinden.
Ben ik in zoverre met je eens dat je toch tijdig zult moeten betalen. En aangezien je als klant ook verwacht dat storingen zo snel mogelijk opgelost worden als ze zich voordoen, vind ik het niet meer dan redelijk dat Ziggo mag verwachten dat rekeningen zo snel mogelijk na ontvangst worden voldaan, en niet wanneer het de ontvanger toevallig schikt.

Als het betalen van het abonnement een probleem vormt, dan gaat er iets niet goed. Als je het abonnement wat je hebt niet (tijdig) kunt betalen moet je jezelf denk ik afvragen of je wel het juiste abonnement hebt, of je wel een abonnement kunt veroorloven.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten