Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 oktober 2009, 17:54
geux's schermafbeelding
geux geux is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ai1-E Ubee
DTV: CI+ module
Standaard

Dit weekend heb ik maar weer eens een klacht ingediend via de Ziggo website. Nog altijd geen 50 Mbit. (aangesloten vanaf 11 juli, maar steeds op 20Mbit)

Eerste reactie vandaag was, "het modem is fout", neem contact op om het modem te laten omruilen door een monteur.

Dus ik bellen....

De eerste helpdesk medewerker heeft mijn modem van afstand bekeken (Motorola SBV5120E / DOCSIS 2) en zegt me doodleuk dat die voldoende moet zijn om op 50 Mbit te komen. Zijn oplossing, even resetten. Dan zou alles goed zijn.

Dus dat heb ik gedaan en kon 30 minuten later vanzelfsprekend weer bellen. Natuurlijk nog geen 50 Mbit, maar dezelfde 19,8 die ik daarvoor ook had.

Volgende helpdesk medewerker heeft nu een afspraak met me gemaakt. Op 3 november komt er iemand een DOCSIS 3 modem installeren.

En laat ik maar niet off-topic gaan over mijn *21 problemen. Ook daar verschilt het verhaal van medewerker tot medewerker.

Het is me ook een stelletje hoor daar bij Ziggo.

M.vr.gr,
Robert Geux
Tilburg
Oud 28 oktober 2009, 15:33
thomas999's schermafbeelding
thomas999 thomas999 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles In Een Extra - Arris modem
DTV: Humax PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geux Bekijk bericht
Dit weekend heb ik maar weer eens een klacht ingediend via de Ziggo website. Nog altijd geen 50 Mbit. (aangesloten vanaf 11 juli, maar steeds op 20Mbit)
Hebben ze je niet per abuis op Alles In Een Plus ingeschaald?
Dat overkwam mij eens.
Je kan het zelf controleren op de Ziggo site.
Oud 30 oktober 2009, 09:37
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Standaard

Citaat:

Eerste reactie vandaag was, "het modem is fout", neem contact op om het modem te laten omruilen door een monteur.

Dus ik bellen....

De eerste helpdesk medewerker heeft mijn modem van afstand bekeken (Motorola SBV5120E / DOCSIS 2) en zegt me doodleuk dat die voldoende moet zijn om op 50 Mbit te komen. Zijn oplossing, even resetten. Dan zou alles goed zijn.

Dus dat heb ik gedaan en kon 30 minuten later vanzelfsprekend weer bellen. Natuurlijk nog geen 50 Mbit, maar dezelfde 19,8 die ik daarvoor ook had.

Volgende helpdesk medewerker heeft nu een afspraak met me gemaakt. Op 3 november komt er iemand een DOCSIS 3 modem installeren.

En laat ik maar niet off-topic gaan over mijn *21 problemen. Ook daar verschilt het verhaal van medewerker tot medewerker.

Het is me ook een stelletje hoor daar bij Ziggo.

M.vr.gr,
Robert Geux
Tilburg
Het niveau van die medewerkers is echt zwaar triest gewoon.
Oud 30 oktober 2009, 09:39
kontknager's schermafbeelding
kontknager kontknager is offline
Member

Ziggo Internet: AIE Extra Ubee + Arris
DTV: Cisco
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Is wellicht handiger, maar niet noodzakelijkerwijs nodig. Met 4 streams is die snelheid ook gewoon prima te halen te halen zonder enig probleem.

De max snelheid ligt voor EuroDocsis 2.0 op ongeveer 50Mbit/stream. Dit is hetzelfde voor EuroDocsis 3.0. In theorie valt er met "slechts" 4streams dus 200Mbit te behalen. Nu zal dat in de praktijk wat tegenvallen ivm het verdelen van de capaciteit, maar 120Mbit vormt echt nog geen probleem.

Met 8 kanalen gebundeld is in theorie tot 400Mbit te behalen, dus voorlopig is er nog lang geen noodzaak voor 8 kanalen. Anders zou men met de Arris een probleem hebben daar die "slechts" 4x4 up/downstream kanalen kan gebruiken.

Dus ik weet niet hoe je erbij komt dat je voor 120Mbit 8 downstreams nodig bent, maar je bron klopt in elk geval niet.
In Amersfoort gebruiken ze 6 kanalen om 120Mb/s te halen.
Oud 2 november 2009, 16:53
geux's schermafbeelding
geux geux is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Vanmorgen wederom iemand van Ziggo aan de telefoon. (ze belden zowaar zelf)
Over de afspraak van morgen. Of het probleem inmiddels toch niet verholpen was?

Nou NEE!!!! Nogmaals uitgelegd dat ik een oud modem heb gekregen en dat het resetten ECHT niet heeft gewerkt.
Deze medewerker snapte dat maar al te goed, tuurlijk geen 50MBit met een oude modem. "Heeft iemand van onze helpdesk dat gezegd?" Hahaha, prutsers....

Maar de monteur die morgen zou komen had vast geen goed modem bij zich. Dus stelt hij voor het nieuwe modem op te sturen en de afspraak te laten vervallen.

Zeg nu zelf, wat een super service bij Ziggo.
Oud 21 november 2009, 19:22
geux's schermafbeelding
geux geux is offline
Junior Member

Standaard

Vrijdag 20 november het Ubee modem opgehaald bij het postkantoor en direct aangesloten. Alles aan de praat binnen 15 minuten.

Na 4 maanden eindelijk op de snelheid die Ziggo al vanaf 01-07-2009 adverteert.
Oud 21 november 2009, 19:29
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Na 4 maanden eindelijk op de snelheid die Ziggo al vanaf 01-07-2009 adverteert.
Gefeliciteerd! Kan je eindelijk de motorola in je profiel vervangen door Ubee.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten