Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Email

Mededelingen

Internet - Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 augustus 2009, 08:54   #1
richard.aarts
Member
 
richard.aarts's schermafbeelding
Standaard ziggo mail ontvangen/versturen via tele2

Hoi,

Mij vriendin heeft Tele2.
Nu wil ik mijn ziggo mail versturen en ontvangen via tele2 met vistamail.
Maar dit lukt niet, weet iemand of er alternatieve instellingen zijn hiervoor.
Webmail werkt wel, maar dat is niet echt de juiste manier vind ik.
richard.aarts is offline  
Oud 29 augustus 2009, 13:04   #2
Adejong
Senior Member
 
Adejong's schermafbeelding
Standaard

Dit kan wel.
Voor inkomende mail moet je gewoon pop.ziggo.nl gebruiken. Echter voor uitgaande mail zal je de SMTP server van Tele2 moeten gebruiken(smtp.tele2.nl)
__________________
<=There's no place like 127.0.0.1=>

<= Linux is like a wigwam - no windows, no gates, and an apache inside=>
Adejong is offline  
Oud 29 augustus 2009, 15:43   #3
richard.aarts
Member
 
richard.aarts's schermafbeelding
Standaard

werkt in windows live mail niet, krijg de onderstaande melding:

Het bericht kan niet worden verzonden. De verificatie-instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] zijn mogelijk niet juist. Je vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar Problemen oplossen in Windows Live Mail en raadpleeg de sectie Ik heb problemen met het verzenden van e-mail. Als je hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt je contact op met je serviceprovider voor e-mail.
Het geweigerde e-mailadres is RITCHIE72@HOME.NL.
Onderwerp ''
Serverfout: 571
Reactie van server: 571 RITCHIE72@HOME.NL prohibited. We do not relay
Server: 'smtp.tele2.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
richard.aarts is offline  
Oud 29 augustus 2009, 15:54   #4
mennomulder
Senior Member
 
mennomulder's schermafbeelding
Standaard

Waarschijnlijk voor uitgaande server van Tele2 ook inloggen met emailadres van Tele2 (verificatie-instellingen) !
__________________
De bearenburch is myn sjirurg
http://www.youtube.com/watch?v=dul7HPrnue0

Grouten oet Grunnen
mennomulder is offline  
Oud 29 augustus 2009, 16:40   #5
CeeS
Legend (✝ 2016)
 
CeeS's schermafbeelding
Standaard

Een andere mogelijkheid is dat tele2 alleen mail wil verzenden als je afzender-adres ook een @tele2.nl is. Dat lijkt onwaarschijnlijk, want dan zou je ook nooit mail van een eigen domein kunnen versturen via een tele2 internet account, maar het is niet onmogelijk.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
CeeS is offline  
Oud 29 augustus 2009, 17:24   #6
rn.mast@zonnet.nl
Senior Member
 
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
Standaard

De meeste internetproviders sturen hun mail alleen via hun eigen aansluitingen.

Zelf heb ik zonnet (dat is een van de voorlopers van tele2-mail), en dat kan ook alleen verzonden worden op het moment dat je òf via ADSL òf via inbellen een connectie hebt met een smtp-server van zonnet/versatel/tele2.

Bij 12move (tegenwoordig telfort) werkt dat idemdito.

Als je een eigen domein aanvraagt en voor €25,- per jaar een hostingpakket huurt kun je daarop een vast e-mailadres handhaven waarop de SMTP-server vanaf meerdere plaatsen bereikbaar is, mits de provider waarmee je op het internet gaat wel verkeer over poort 25 doorlaat naar die server.

Maar je kunt waarschijnlijk ook gewoon faken dat je mail verstuurt via tele2 en eigenlijk gewoon de SMTP-server van Ziggo gebruiken. (Het afzend-adres hoeft vaak niet gelijk te zijn aan je werkelijke e-mailadres)
rn.mast@zonnet.nl is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Email




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl