Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2009, 22:36
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dckers Bekijk bericht
een hoop mensen weten ook niet het verschil tussen wan en lan.
en zeggen maar me router is toch 300mbit maar ze kijken niet naar de effectieve doorvoer snelheid Wan-> LAN
meeste routers hebben wel een 100mbit wan poort maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook 100mbit doorlaat.
software is daar vaak een bepalende factor in.
wij hebben een linksys WRT610N-EU kost wel een paar duiten maar is wel voorlopig klaar voor de toekomst met een doorvoer op de wan poort van max 865Mbit.
Ik vrees dat je hier een fout maakt,

De Linksys 610N heeft een WAN-LAN snelleheid van 145.15 Mbit/s met Firewall/NAT aan en 152.63 Mbit/s zonder Firewall/NAT
De snelheid die jij opgeeft haalt de WRT610N tussen de 4 lan poorten met juiste kabels. Bovenstaande snelheden worden alleen bedraad gehaald, wanneer je gebruik maak van Wireless Lan liggen de snelheden een factor lager.

http://www.hardware.info/nl-NL/produ...outer_WRT610N/
Oud 10 september 2009, 22:39
dckers's schermafbeelding
dckers dckers is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIO Extra 50Mbit Arris 702G Docsis 3.0
DTV: Humax IRHD-5000C
Standaard

ik heb al geedit.
mijn fout idd.
thnx voor let me know.
Oud 10 september 2009, 22:41
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjelew84 Bekijk bericht
Ik vraag me echter af wat iemand met een 50Mbit lijn doet, die 65euri per maand is..
Ik draai zelf een aantal servers en neem tevens deel aan P2P filesharing. Het is me dus om de upload snelheid van dit abonnement te doen. Iets downloaden doe ik nauwelijks en ik zou maar al te graag inleveren op de download voor een 20/20 abonnement

Maar goed, mijn verbinding is zo slecht dat het allemaal niet uit maakt. Upload is langzamer dan wat ik een jaar geleden had. Tel daarbij de packetloss en random reboots van het modem op en je hebt een hele boel ongelukkige mensen die van mijn spullen gebruik maken.
Oud 13 september 2009, 12:03
darkjacky's schermafbeelding
darkjacky darkjacky is offline
Junior Member

Standaard

ik was gebeld en er wert gezegt dat de snelheid volgende week naar 80 ging
Oud 13 september 2009, 12:24
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Ik draai zelf een aantal servers en neem tevens deel aan P2P filesharing.

Maar goed, mijn verbinding is zo slecht dat het allemaal niet uit maakt. Upload is langzamer dan wat ik een jaar geleden had. Tel daarbij de packetloss en random reboots van het modem op en je hebt een hele boel ongelukkige mensen die van mijn spullen gebruik maken.
Beetje offtopic, maar zou het mogelijk zijn dat jouw modemreboots en zo door P2P kunnen komen? Het is uit het verleden bekend dat daarbij vaak heel veel verbindingen tegelijk gebruikt worden en waarbij dan routers en modems tegen hun maximum aantal verbindingen aanlopen en soms crashen. Wanneer je abbo sneller wordt zal in eerste instantie je voor p2p een hele snelle partner zijn en je aantal verbindingen ook toenemen, tot de boel krakend vastloopt (wanneer dit inderdaad een beperking in het modem of router is) als je boven een bepaald aantal komt. Dat vastlopen had je dan niet of minder met je langzamere abbo omdat er toen minder mensen met minder snelheid begonnen te slurpen. Het is maar een theorie, maar misschien eens iets voor je om in te duiken en wat te proberen. Blijft je verbinding beter als je p2p helemaal niet gebruikt en als dat niet mogelijk is kun je misschien het max aantal gebruikers beperken ?
Oud 13 september 2009, 16:05
jaapie18's schermafbeelding
jaapie18 jaapie18 is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkjacky Bekijk bericht
ik was gebeld en er wert gezegt dat de snelheid volgende week naar 80 ging
Heb nog niet eens het nieuwe modem. Dus nog niet eens 50Mbit
Oud 13 september 2009, 17:27
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaapie18 Bekijk bericht
Heb nog niet eens het nieuwe modem. Dus nog niet eens 50Mbit
Hij/zij vertelt er niet bij door wie er gebeld is, komt ook niet echt geloofwaardig over. Er wordt amper gecommuniceerd over de huidige verhoging en dan zal er nu zomaar een abonnee opgebeld worden om te zeggen dat volgende week de 80mb actief wordt....
Oud 14 september 2009, 18:50
Interneppen's schermafbeelding
Interneppen Interneppen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Hij/zij vertelt er niet bij door wie er gebeld is, komt ook niet echt geloofwaardig over. Er wordt amper gecommuniceerd over de huidige verhoging en dan zal er nu zomaar een abonnee opgebeld worden om te zeggen dat volgende week de 80mb actief wordt....
Naar 80 mbps. Gaan we dan weer downgraden van de 120 mbps?
Oud 14 september 2009, 19:20
pletter's schermafbeelding
pletter pletter is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A1O extra Ubee
DTV: geen
Standaard

Beetje offtopic, maar zou het mogelijk zijn dat jouw modemreboots en zo door P2P kunnen komen? Het is uit het verleden bekend dat daarbij vaak heel veel verbindingen tegelijk gebruikt worden en waarbij dan routers en modems tegen hun maximum aantal verbindingen aanlopen en soms crashen. Wanneer je abbo sneller wordt zal in eerste instantie je voor p2p een hele snelle partner zijn en je aantal verbindingen ook toenemen, tot de boel krakend vastloopt (wanneer dit inderdaad een beperking in het modem of router is) als je boven een bepaald aantal komt. Dat vastlopen had je dan niet of minder met je langzamere abbo omdat er toen minder mensen met minder snelheid begonnen te slurpen. Het is maar een theorie, maar misschien eens iets voor je om in te duiken en wat te proberen. Blijft je verbinding beter als je p2p helemaal niet gebruikt en als dat niet mogelijk is kun je misschien het max aantal gebruikers beperken ? Gisteren 12:03

jo Cees draai zelf ook server p2p met heel veel conecties geen probleem
ding daait al 32 dagen op ziggo en daar boven op nog 4 lijntjes upload
en download sja 300 gig per week en heb echt geen probleem met connecties wel lopen alle op andere pc mischien is dat het probleem je kan niet p2p op een pc en nodes etc draiien daar voor heb je medere nodig aan ziggo ligt het niet bij mij

vr

peter
Oud 14 september 2009, 19:54
BertK's schermafbeelding
BertK BertK is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Netgear WNDR3700 / CISCO EPC3925
DTV: 2x CAM CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
heb persoonlijk liever dat ze alle problemen (ook voor anderen) oplossen, niet alleen qua internet maar ook met digitale tv e.d.
Yep.. precies mijn zeggen.

Eerst kijken dat alles goed draait in de huidige situatie.
Internet - Telefonie - TV
Goed naar de gebruiker communiceren dat een hogere snelheid ook de
juiste Hardware en randapparatuur vereist.
Goed testen en Helpdesk goed bijscholen en dan pas met de uitrol
beginnen.....stap voor stap.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten