Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 augustus 2009, 21:49
hbeck's schermafbeelding
hbeck hbeck is offline
Member

DTV: Humax 9200
Standaard Eerste ervaring

Eindelijk mijn 5050C in huis nadat ik jarenlang met heel veel plezier mijn 9200 heb gebruikt. Met zeer veel enthousiasme de machine uitgepakt en aangesloten. Mooie gelikte machine en bovendien veel stiller dan mijn 9200. Prachtig scherp beeld maar de "normale"digitale TV vind ik wat tegenvallen. Snel over op de HDMI aansluiting en daarop is HD echt helemaal goed,, de "normale digitale"kwaliteit vind ik niet zo goed, volgens mij was mijn 9200 scherper. De interface is iets anders als op de 9200 maar na een tijd zoeken zie ik eindelijk hoe ik een opname weer kan weggooien wat erg lang duurt. Meerdere opnamen tegelijk weggooien is weer iets lastiger (of ik ben er nog niet achter hoe dat moet) totdat ik ineens met een felgroen scherm werd geconfronteerd. De rest van de avond maar weer op de ouderweste scart hetgeen ten koste gaat van de kwaliteit. Vanmorgen naar de winkel om een component kabel setje aan te schaffen en die werkte ook maar helaas zonder geluid. Ik krijg het geluid er niet op welke combinatie ik ook probeer, gelukkig werkt nu mijn HDMI wel weer zodat ik daar nu naar kijk. Misschien vanavond weer terug naar scart.
Het HD beeld is perfect maar ik heb een beetje buggy gevoel over de 5050, ben een beetje teleurgesteld maar misschien dat jullie mij tips kunnen geven over bijvoorbeeld hoe het geluid geactiveerd kan worden bij de component aansluiting of hoe ik mijn HDMI aansluiting meer stabiel krijg.

Ik hoop op snelle reacties want anders sluit ik mijn 9200 maar weer aan.
Ik hoop op jullie reacties.
Oud 28 augustus 2009, 22:23
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Standaard

Geluid zul je apart moeten aansluiten: component ondersteunt geen geluid, HDMI wel. Je kunt de gewone audio uitgang nemen en die aansluiten op audio-in van de tv.
Bernd
Oud 28 augustus 2009, 22:39
hbeck's schermafbeelding
hbeck hbeck is offline
Member

Standaard

Bedankt voor je reactie, ik was daar mee bekend en heb inderdaad naast mijn 3 component aansluitingen ook mijn audio aangesloten maar helaas, niks, noppes nada. Geen geluid.

Geen idee waarom niet
Oud 28 augustus 2009, 22:55
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Hoe heb je die audio aangesloten?
Tulp of spdif?
Heb je bij a/v instellingen de juiste audio-prioriteit staan?
Oud 28 augustus 2009, 23:02
hbeck's schermafbeelding
hbeck hbeck is offline
Member

Standaard

Tulp, en ik heb de juiste prioriteit ingesteld
Oud 30 augustus 2009, 14:39
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbeck Bekijk bericht
Tulp, en ik heb de juiste prioriteit ingesteld
Ik heb mijn monitor via component aangesloten. Het geluid op de rode en witte tulp-stekkers.
Audio uitgang = stereo
Audio-prioriteit = PCM
Volume Humax staat niet op 0

Wanneer je de audiopluggen uit de Humax haalt en dan je vinger tegen de middelste pin houdt, hoor je dan een brom uit de luidsprekers komen? Moet wel. Hoor je niets dan is er iets mis met je versterker / tv.

Bernd
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten