Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 augustus 2009, 19:33   #1
Robel
Junior Member
 
Robel's schermafbeelding
Standaard alarmdoorschakeling meldkamer

Ik ben nieuw op dit forum en heb niet kunnen achterhalen of mijn vraag al eerder is behandeld.

Ik ben voornemens om over te stappen naar een alles in 1 pakket.
Echter is onze woning voorzien van een alarminstallatie met een doorschakeling naar de meldkamer ( Varel ) middels een kpn lijn.
Varel gaf aan dat de overstap naar telefonie via internet een technische aanpassing van ca. EUR 350,- vergt. Een andere optie zou zijn een kpn lijn in stand houden.

Zijn er wellicht forumleden die hetzelfde probleem hebben (gehad) en zijn er wellicht nog meer opties?
Robel is offline  
Oud 28 augustus 2009, 23:40   #2
GolfTouch
Senior Member
 
GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Check vooral even al eerste je verzekering. Heeft deze bepaalde eisen aan je doormelding?

Het is mogelijk dat je de doormelding via IP doet. Dat is een redelijk kostbare uitbreiding. Voordeel is dat continu de verbinding gecheckt wordt. Valt deze uit door sabotage of netwerkuitval kan direct actie ondernomen worden.

Uitbellen via het Ziggo modem werkt. Echter bij stroomuitval (sabotage, algemene wijkstoring of in huis storing) kan je alarm uiteraard niet meer uitbellen. Dit zou je kunnen ondervangen door een UPS. Echter bij een wijkstoring zal ook de wijkcentrale eruit liggen. Dus gaat dan de UPS niet meer op.

Andere opties zijn:
GSM doormelding nemen als back-up. Mocht de lijn uitvallen kan het alarm toch uitbellen.
KPN lijn behouden en deze om laten zetten naar een bel-budget abonnement.
__________________
Power is nothing without control !!!
GolfTouch is offline  
Oud 29 augustus 2009, 09:34   #3
Robel
Junior Member
 
Robel's schermafbeelding
Thumbs up

Dank voor de reactie.
Robel is offline  
Oud 29 augustus 2009, 12:17   #4
TRaSH
Senior Member
 
TRaSH's schermafbeelding
Standaard

ken iemand die in de alarm installatie it,
en tegenwoordig zijn de meeste al via GSM.
juist wegens stroom storingen of andere koper storinen.
__________________


TRaSH is offline  
Oud 29 augustus 2009, 21:50   #5
GolfTouch
Senior Member
 
GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
ken iemand die in de alarm installatie it,
en tegenwoordig zijn de meeste al via GSM.
juist wegens stroom storingen of andere koper storinen.
Ik zelf zit ook nog steeds in de beveiliging-installatie.
Veel installaties, vooral hoog risico panden, gaan nog gewoon via de KPN (analoog of ISDN).
Over IP komt ook steeds meer voor.
Via GSM is al sinds het begin dé back-up voor de KPN lijn. Of op locaties waar geen KPN beschikbaar is of gewoonweg niet via KPN willen maar direct via GSM.

Voorheen was via GSM een vrij dure oplossing. Apparatuur, abonnement en uitbelkosten. Nu middels de belbundels veel goedkoper.

Echter moet goed per installatie bekeken worden wat de beste oplossing is. Anders wordt het een dure uitbreiding die mogelijk niet nodig was.
__________________
Power is nothing without control !!!
GolfTouch is offline  
Oud 26 november 2009, 13:55   #6
hgelijk
Junior Member
 
hgelijk's schermafbeelding
Standaard Alarmcentrale

Hallo,

ik heb een alarmcentrale die is aangesloten bij Alert.
het uitbellen via het kabelmodem van ZIGGO werkt maar wordt afgebroken voordat alle info is doorgegeven.
Uitbellen via VOIP van XS4all ging tot op heden altijd probleemloos.
Overstap naar ZIGGO geeft me nu een probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hendrik
hgelijk is offline  
Oud 26 november 2009, 13:58   #7
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Wat ik mij afvraag, even buiten betrouwbaarheid ed om, waarom en waarvoor rekent Varel 350 euro?

Kan het zijn dat je nu ISDN hebt van KPN, en de installatie dus teruggebouwd moet gaan worden naar Analoog zodat het op het modem van Ziggo aangesloten kan worden?
__________________

Excalibur is offline  
Oud 26 november 2009, 19:49   #8
Spartagek
Senior Member
 
Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Wat ik mij afvraag, even buiten betrouwbaarheid ed om, waarom en waarvoor rekent Varel 350 euro?

Kan het zijn dat je nu ISDN hebt van KPN, en de installatie dus teruggebouwd moet gaan worden naar Analoog zodat het op het modem van Ziggo aangesloten kan worden?
Ik denk dat Varel de kosten van de IPconvertor berekent
Deze apparatuur is zeer prijzig, en zal niet "zomaar" geplaatst worden

Hier wordt met IRIS en Aritech gewerkt, en soms wat spul van Musdo, en de gemiddelde prijs van die converters / kiezers is 250 / 400 euro
Spartagek is offline  
Oud 26 november 2009, 19:53   #9
Spartagek
Senior Member
 
Spartagek's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hgelijk Bekijk bericht
Hallo,

ik heb een alarmcentrale die is aangesloten bij Alert.
het uitbellen via het kabelmodem van ZIGGO werkt maar wordt afgebroken voordat alle info is doorgegeven.
Uitbellen via VOIP van XS4all ging tot op heden altijd probleemloos.
Overstap naar ZIGGO geeft me nu een probleem.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hendrik
Is je installatie een doehetzelf, of door een BORG gecertificeerd bedrijf aangelegd
( ik denk BORG installateur, maar je weet nooit )

Indien de installateur bekend is, vraag hem dan eens om het protocol.
SIA wil nog wel eens te langzaam doorzenden, waardoor de storing optreedt.
Gebleken is dat contact-ID een 'sneller' protocol is, en vaak voor een oplossing kan zorgen

Dat het VOIP van xs4all probleemloos was, heeft te maken met het gegeven dat XS4ALL niet echt 100% voip was, maar via convertors werkt

Mijn alarmsysteem staat op onze PAC aangesloten, en ik heb 0% problemen met de doormelding & ziggo

( spartagek werkt pas zo'n 4 jaar in de meldkamer )
Spartagek is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl