Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 augustus 2009, 23:11
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boomhakker Bekijk bericht
Ok ,even alles op een rijtje:
Heb net een beetje lopen speuren op deze site:
http://www.speedtest.nl/Database/RankingPostcode.asp?txtPostcode=3831&TestTypeID=8& cmdSubmit=Filter&chkCTC=on site

De enige keus die ik heb is Ziggo , omdat andere niet bereikbaar zijn (i.v.m geen glasvezel aangelegd hiero)
Daarbij kan ik kiezen uit twee pakketten:

1. Ziggo Internet Z3
Voordelen: Alléén internet , niks anders , 25mb , waarvan getest op speedtest.nl het ongeveer 15mb moet zijn / lekker 15mb voor jezelf waar je niemand mee hoeft te delen.
Nadeel : Langzamer als Alles in een Extra , geen digitale TV
Zou alles het wel trekken met die snelheid?
(PS3 , Wii , Laptop , Desktop (die ondertussen download) via een Airport Extreme)

2. Ziggo Alles-In-1-Extra
Voordelen: Superrr snel (als ik het begrijp..??) 20 t/m 38mb + Digitale Televisie.
Nadeel: De snelheid delen met alle anderen in huis , telefoon (die overigens aan m'n ouders kan worden geschakeld als we geen Online meer willen (gebeurd gauw genoeg ))

En , er moet een omgang worden gelegd waarbij beneden een adapter moet komen voor Coax naar Ethernet ,en die vervolgens weer helemaal naar boven loopt(geen probleem , heb al zoon kabel liggen , het is dus gewoon beneden aansluiten en spelen maar)

Klopt 't?
Het klopt niet helemaal.....
Ziggo z3
1) nadeel: relatief duur € 64,20 voor 25 mb (televisie z1 is verplicht bij internet z3)

Alles-in een
2) Voordeel: De snelheid hoef je niet met anderen in huis te delen. Deze maken immers nog steeds gebruik van online. Dat het abonnement op je ouders naam staat wil nog niet zeggen dat je de snelheid dan ook met hun moet delen. Als jij je ethernetkabel in het modem steekt heb alleen jij beschikking over 50 mb (en 100 mb begin 2010). Je ouders laten hun ethernetkabel gewoon in de online livebox zitten.

De door jouw genoemde adapter van COAX naar ethernet heet een modem. De ethernetkabel die je reeds hebt liggen kun je dus zo in de modem stoppen. De modem moet bij het AOP (meestal in de meterkast, daar waar de groene coax-kabel binnenkomt) geplaatst worden.

Nogmaals:
Dat een abonnement op je ouders naam staat wil nog niet zeggen dat jij de snelheid moet delen. Dit ligt puur aan de afspraken die je hierover met je ouders maakt.

Citaat:
Laatste vraag:
Op de site van Ziggo staat dat je met één gebruiker maximaal drie smartcards kan activeren?
Als dit klopt , koop ik een extra smartcard , activeer die , en prop die via een Alphacrypt CI module in m'n TV. (doormiddel van DVB-C) Kan ook nog even wachten op de module van ziggo die uitkome in eind september
Dit klopt. Als je TV is voorzien van CI+ dan is het zeer verstandig om te wachten op de ziggo module. In dat geval schijnt de alphacrypt niet meer te werken....
pvd

Laatst gewijzigd door pvd; 28 augustus 2009 om 23:21
Oud 29 augustus 2009, 09:44
pdukers's schermafbeelding
pdukers pdukers is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z2, Ubee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ADDG Bekijk bericht
De snelheid van Z3 is inderdaad nu 25Mbit maar zal over enkele maanden verder omhoog gaan ik geloof naar 40Mbit.
Waar kan ik deze informatie vinden?
Oud 29 augustus 2009, 10:52
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AiE Plus + Netgear WNR3500 + Netgear WN111v2
DTV: CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdukers Bekijk bericht
Waar kan ik deze informatie vinden?
Op internet (Google is je vriend) ... onder andere hier en hier

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
Oud 29 augustus 2009, 10:53
Boomhakker's schermafbeelding
Boomhakker Boomhakker is offline
Junior Member

Standaard

Pvd,
We snappen elkaar niet zo volgensmij
Ik heb thuis Televisie Z1 + HDTV zenders al liggen , dus hier komt dan alleen nog 47,95 over per maand
En de coax(hoofd)aansluiting , volgensmij ligt die niet in de meterkast , maar naast de ISDN aansluiting in de woonkamer (het is nogal moeilijk om een 200kg zware kast te verplaatsen om even iets te checken)
Kan ik niet boven op de 2de etage dat modem aansluiten , of moet dit per se benenden?

pdukers , daar ben ik het wel mee eens , waar vind je dat?

Nog even over de CI+ , die kwam eind spetermber uit?
EDIT:
Geen groene COAX kabel in de meterkast, zal wel achter de kast zitten
Oud 29 augustus 2009, 12:59
pdukers's schermafbeelding
pdukers pdukers is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z2, Ubee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dieco Bekijk bericht
Op internet (Google is je vriend) ... onder andere hier en hier
Eerste link is voor z3i terwijl het ging over z3. De 2e link heeft het inderdaad over een verhoging van z3 ..... maar pas in q1 2010 en niet over enkele maanden
Oud 29 augustus 2009, 13:11
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Pvd,
We snappen elkaar niet zo volgensmij
Ik heb thuis Televisie Z1 + HDTV zenders al liggen , dus hier komt dan alleen nog 47,95 over per maand
En de coax(hoofd)aansluiting , volgensmij ligt die niet in de meterkast , maar naast de ISDN aansluiting in de woonkamer (het is nogal moeilijk om een 200kg zware kast te verplaatsen om even iets te checken)
Kan ik niet boven op de 2de etage dat modem aansluiten , of moet dit per se benenden?
Dat idee had ik ook al. Je moet het eigenlijk zo zien: Alles-in-een kost €64,95. Dit is inclusief de kosten voor TV. Je ouders hoeven dan niet meer €16,25 voor het tv abonnement te betalen. In feite kun je dus stellen dat het internet en telefoniegedeelte van alles-in-een extra dus €48,70 kost. Dit voor 50 mb. Zowel bij internet z3 als bij het alles-in-een pakket moet het modem bij de hoofdaansluiting geplaatst worden. Maar je kan natuurlijk altijd proberen om het modem ergens anders te plaatsen, maar een goede werking is dan niet gegarandeerd.

Dus als ik jou was wist ik het wel: Je ouders vragen het abonnement te wijzigen naar alles-in-een extra en vervolgens aan hun maximaal € 48,70 betalen voor je internet.

pvd
Oud 29 augustus 2009, 19:53
Boomhakker's schermafbeelding
Boomhakker Boomhakker is offline
Junior Member

Standaard

M'n ouders denken er nog een maandje over na.
Maar als ik die blik al zag.... , hoop hoop hoop...
Heb het nog even bekeken: Ons Online abbo is net verlengd t/m 18 december

Mensen , heel erg bedankt voor het helpen!!
Oud 29 augustus 2009, 23:56
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Volgens mij kan je Online tegenwoordig per maand opzeggen, omdat je al een heel jaar lid van die club geweest bent. Zou dit maar eens goed nakijken. Mocht Online je houden aan de volle looptijd van het 2de jaar, dan houdt Online zich niet aan de spelregels die per 1 juli 2009 zijn veranderd in het voordeel van de klant.
Oud 23 september 2009, 21:02
Tv-Kijker's schermafbeelding
Tv-Kijker Tv-Kijker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Motorola
DTV: TV-Extra
Standaard

zo tezien heb je al digitale tv (hd) dus je krijgt in feite dan met alles in een alleen telefonie en internet erbij plus nog een decoder dus dan heb je twee smartcards dus je hoeft als ze goed overstappen naar alles in niet nog een card te kopen je kan de nieuw decoder tijdelijk gebruiken totdat je de module hebt je kan iin iedergeval wel met alles in sneller internetten en ja het modem moet beneden bij de aop in de meterkast of huiskamer het aop moet je dan trouwens ook vervangen hoeft niet altijd maar om er zeker van te zijn dat het goede aop er zit voor internet toch vervangen met hetgeen uit het pakket of door ziggo laten doen zelf doen is overigens niet zo moelijk oude aansluitdoos verwijderen wel zorgen dat je de kabel niet kapot maakt en dan de nieuwe erop weer zorgen dat je kabel heel blijft vervolgens alles aansluiten zoals aangegeven in de handleiding en je kunt je internet gebruiken (voor meer computers ff je router ompluggen van je oude provider naar ziggo)
Oud 23 september 2009, 21:57
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tv-Kijker Bekijk bericht
zo tezien heb je al digitale tv (hd) dus je krijgt in feite dan met alles in een alleen telefonie en internet erbij plus nog een decoder dus dan heb je twee smartcards dus je hoeft als ze goed overstappen naar alles in niet nog een card te kopen je kan de nieuw decoder tijdelijk gebruiken totdat je de module hebt je kan iin iedergeval wel met alles in sneller internetten en ja het modem moet beneden bij de aop in de meterkast of huiskamer het aop moet je dan trouwens ook vervangen hoeft niet altijd maar om er zeker van te zijn dat het goede aop er zit voor internet toch vervangen met hetgeen uit het pakket of door ziggo laten doen zelf doen is overigens niet zo moelijk oude aansluitdoos verwijderen wel zorgen dat je de kabel niet kapot maakt en dan de nieuwe erop weer zorgen dat je kabel heel blijft vervolgens alles aansluiten zoals aangegeven in de handleiding en je kunt je internet gebruiken (voor meer computers ff je router ompluggen van je oude provider naar ziggo)
pffff, vergeet je niet adem te halen. Praat je net zoals je typt?

Het kostte me een paar keer jou post lezen voordat ik denk dat ik jou post goed gelezen heb. Een paar punten her en der doen wonderen voor de leesbaarheid

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten