Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 augustus 2009, 15:14
Raven132006's schermafbeelding
Raven132006 Raven132006 is offline
Junior Member

Standaard Aansluiting via JVC

Hallo,

Sinds twee dagen deze Cisco in bezit en tot dusver geen problemen gehad, misschien bij wat verdere "studie", hoop het niet ;-)

Allereerst heb ik de meegeleverde HDMI & COAX kabels vervangen door een wat beter merk, omdat veel problemen met beeld en geluid 9 vd 10x in de bekabeling zit., het beeld ziet er goed uit op de Samsung LCD (42 inch).

Ik heb nu eigenlijk een vraag ivm geluid. Aangezien ik geen digitale cinema set heb, maar een oud beestje van JVC (TH-5S) van 4 jaar oud ongeveer. Wil toch graag een beetje goed geluid bij deze decoder, maar nu ff geen middelen om ook nog nieuwe goede cinema set te kopen. Momenteel staat de cinema set rechtstreeks aangesloten op de TV met een scart, vervolgens een HDMI kabel van decoder naar TV, zodat het geluid over de cinema set gaat. Nu las ik dat spdif een alternatief is om een optisch 5.1 geluid te creeren.

Heb vanmorgen zo'n kabel gekocht en deze speelt nu inderdaad ook over de boxen van de cinema via source: Aux digital op mijn setje.

Een aantal vraagjes aan jullie:
- je kunt de surround type bij JVC verschillend instellen zoals Auto Surround, PLDII movie, All Ch set, etc etc....welke moet ik nu gebruiken ? Bij een DVD afspalen zie je dat in het schermje van de JVC dat de film 5.1 is (door het aantal lampjes die branden) dus zet ik deze dus op Auto Surround instelling, zodat ik 5.1 heb. Hoe werkt nu precies met zo'n spdif ?
merk nu niet echt een verschil volgens mij....
- Nav bovenstaande aansluiting en nu daarbij de spdif van decoder naar de jvc set, moet ik dan nog iets anders veranderen aan de bekabeling, scart moet blijven zitten neem ik aan ?
- Moet ik nog andere instellingen wijzigen bij de decoder ?

Hoop dat jullie mij iets verder op weg kunnen helpen...andere suggestie zijn uiteraard van harte welkom!

Thx
Oud 28 augustus 2009, 20:49
TheGrouch's schermafbeelding
TheGrouch TheGrouch is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Nee, glasvezel 500/500 icm Vigor2132FVn | KPN dualband WiFi AP (3x)
DTV: TV Plus + Film1 icm Humax iHDR-5050c (3x) | Humax iHDR-5200c | Neotion CI+ | Samsung DCB-H380R
Standaard

Je hebt alleen een hdmi-kabel naar je tv en een spdif kabel naar je jvc nodig. Scart kan weg.
Ik denk dat je de jvc inderdaad het beste op auto kunt laten staan.
Als je Discovery HD hebt, kun je daar testen of het goed werkt. Discovery HD zend bijna altijd in 5.1 uit.
Je kunt ook Eurosport HD gebruiken, maar dan moet je met de rode knop voor het 2e (=engelse) geluidsspoor kiezen. Dat is 5.1.
NGC HD en Film1 HD zenden ook vaak 5.1 uit op het 2e geluidsspoor. Dat moet je dan dus kiezen via de rode knop.
Helaas kent de cisco geen 5.1 voorkeur keuze instelling.
Oud 29 augustus 2009, 11:01
Raven132006's schermafbeelding
Raven132006 Raven132006 is offline
Junior Member

Standaard

Ok thanks voor je reactie. Heb idd bij kanaal 64 2e taal 5.1 geluid, helaas vind ik het een beetje raar dat je dit alleen bij deze kanalen dat hebt. Je zou toch p zijn minst verwachten dat er meerdere kanalen dit ook zouden hebben en TOCH ZEKER de films in de TV theek!!! Als ziggo nu dit allemaal mooi voor elkaar heeft met ITV, dure digitale decoders, zou je toch op zijn minst verwachten dat de films ook in 5.1 zouden zijn, echt undone zeg maar....mssn iets voor de korte toekomst (hoop ik)

even on topic..idd zonder scart werkt ook, maar het vervelende hier vind ik dat ik telkens mijn jvc afstandsbediening nodig heb, war ik bij scart dit ook gewoon via de Cisco afstandsbediening kan...jammer, heb nu dus al 3 remites nodig....

Nogmaals bedankt!
Oud 5 september 2009, 10:08
dutchdevil83's schermafbeelding
dutchdevil83 dutchdevil83 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Cisco I-TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven132006 Bekijk bericht
Ok thanks voor je reactie. Heb idd bij kanaal 64 2e taal 5.1 geluid, helaas vind ik het een beetje raar dat je dit alleen bij deze kanalen dat hebt. Je zou toch p zijn minst verwachten dat er meerdere kanalen dit ook zouden hebben en TOCH ZEKER de films in de TV theek!!! Als ziggo nu dit allemaal mooi voor elkaar heeft met ITV, dure digitale decoders, zou je toch op zijn minst verwachten dat de films ook in 5.1 zouden zijn, echt undone zeg maar....mssn iets voor de korte toekomst (hoop ik)

even on topic..idd zonder scart werkt ook, maar het vervelende hier vind ik dat ik telkens mijn jvc afstandsbediening nodig heb, war ik bij scart dit ook gewoon via de Cisco afstandsbediening kan...jammer, heb nu dus al 3 remites nodig....

Nogmaals bedankt!
Al eens gekeken voor een logitech afstandbediening, goedkoopste versies zijn er vanaf een tientje of 4. Deze afstandsbediening is super in gebruik je koppelt hem met een usb kabel aan je pc, installeert de software en daarna volg je het stappenplan van logitech je voert gewoon de merken en types van je apparatuur in en logitech doet de rest. Na installatie doe je alles met 1 afstandsbediening! Zie hier voor meer info

Prijzen op site zijn adviesprijzen in winkels goedkoper (bv bij bol.com)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten