Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 augustus 2009, 22:10
Dean's schermafbeelding
Dean Dean is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Arris TM702B
Unhappy Instabiele verbinding sinds nieuwe modem.

Beste mensen,

Sinds een aantal weken maak ik gebruik van de nieuwe modem die uitgerold is door ziggo namelijk de: Arris TM702B.

Helaas heeft dit als gevolg dat soms spontaan mijn internetverbinding weg valt of tijdens het spelen van een spelletje een wisselvallige ping, dus een lage reactiesnelheid.

Dit probleem is ontstaan nadat ik de nieuwe modem heb aangesloten.
Ik maak ook gebruik van een linksys router namelijk de: WRT54G2.

Nu is mijn vraag of meerdere mensen dit probleem ervaren en of hier een oplossing voor is??
Ik hoop dat jullie mijn verder kunnen helpen.
Bvd

Met Vriendelijke Groet,

Dean
Oud 28 augustus 2009, 09:46
dutchdevil83's schermafbeelding
dutchdevil83 dutchdevil83 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Cisco I-TV
Standaard

Kijk even bij het grote topic wat hierover geopend is daar staan diverse antwoorden en oplossingen in
Oud 28 augustus 2009, 11:48
Dean's schermafbeelding
Dean Dean is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Arris TM702B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchdevil83 Bekijk bericht
Kijk even bij het grote topic wat hierover geopend is daar staan diverse antwoorden en oplossingen in
Bedankt voor de Tip!! Ik heb dit gedaan en vond het o.a het volgende:

Misschien omdat de nieuwe modem een Gigabit verbinding probeert te leggen en je router dit misschien niet zo best aankan, terwijl je oude modem een 100Mbit verbinding maakte. Misschien in de router proberen een vaste 100Mbit verbinding te forceren ?
Als hij een Gigabit verbinding legt vraagt dat ook veel meer van de ethernet kabel dan voorheen. Kijk even na of de kabel die je gebruikt een CAT5E of CAT6 kabel is. Als het een CAT5 kabel is en hij maakt wel een Gbit verbinding kan die onstabiel zijn. Wat weer problemen zoals verloren verbinding kan opleveren. (en voor de smartasses, ja Gbit is mogelijk over CAT5 maar niet verstandig.)

Dit klinkt ergens wel logisch aangezien mijn router een 10/100MB is echter is die modem ook 10/100/1000.
Nu geeft de persoon hierboven dus als oplossing om je router te forceren naar 100MBIT in de router.. ik weet alleen niet of deze optie mogelijk is in mijn router.
Of dient dit ook ingestelt te worden in de modem??
Hebben meerdere mensen hier ervaring mee?? En is de kans groot dat dit de oplossing biedt?
Of ben ik met dit probleem geholpen door een router aan te schaffen met 1GB ondersteuning??

Laatst gewijzigd door Dean; 28 augustus 2009 om 12:45
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten