Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 augustus 2009, 19:54
Eric V's schermafbeelding
Eric V Eric V is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 augustus 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 3
Standaard Soms traag internet, soms niet

Hallo allen,

sinds kort (deze week) heb ik last gekregen van een lage upload snelheid (0.3 mb/ps i.p.v 1 mp/ps) en een hoge ping (Vaak rond de 400-500). Maar ik heb dit alleen soms. Ik heb het vaak meegemaakt dat het rond 4 uur begint en om 12 uur middernacht weer normaal wordt. De downloadsnelheid is daarnaast prima. Ik zit in een studentenhuis waar ik het internet deel met 6 anderen, ik heb gecheckt en zij downloaden niets. Kan iemand me helpen dit fenomeen te verklaren/op te lossen?

Alvast bedankt!
  #2  
Oud 28 augustus 2009, 09:48
dutchdevil83's schermafbeelding
dutchdevil83 dutchdevil83 is offline
Member
 
Geregistreerd: 14 augustus 2009
Locatie: `s-Hertogenbosch
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Cisco I-TV
Berichten: 35
Standaard

Heb die anderen gebruikers in het huis dezelfde problemen met upload en lange pings?
  #3  
Oud 28 augustus 2009, 16:36
Eric V's schermafbeelding
Eric V Eric V is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 augustus 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 3
Standaard

Ik heb de kabeltjes 1 voor 1 uit de router gehaald en ben er achter gekomen dat 1 kabeltje de boosdoener was. Probleem (tijdelijk) opgelost =)
  #4  
Oud 28 augustus 2009, 16:51
dutchdevil83's schermafbeelding
dutchdevil83 dutchdevil83 is offline
Member
 
Geregistreerd: 14 augustus 2009
Locatie: `s-Hertogenbosch
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Cisco I-TV
Berichten: 35
Standaard

ok, volgende keer even pc rechtstreeks op het modem prikken en dan pas kijken of ziggo echt de boosdoener is, maar ben blij dat je probleem is opgelost
  #5  
Oud 28 augustus 2009, 17:48
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Wat ook goed mogelijk kan zijn, waar is het modem aangesloten?

Het is erg belangrijk dat het modem op de juiste plaats en op de juiste wijze is aangesloten op het AOP (abonnee overname punt). Een contactdoos in een kamer hoeft niet ook het AOP te zijn, maar het kan wel, is erg afhankelijk van de situatie.

Als nu het AOP in de meterkast zit, en het modem staat bij iemand op de kamer, dan kan dit problemen veroorzaken (zoals deze problemen).

Daarnaast, als jij een trage verbinding ervaart, hebben je huisgenoten dan ook hetzelfde probleem? Als zij wel een goede verbinding hebben zit het niet in de verbinding van Ziggo of het modem, maar bijvoorbeeld in je eigen pc.
__________________

  #6  
Oud 28 augustus 2009, 21:48
Eric V's schermafbeelding
Eric V Eric V is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 27 augustus 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 3
Standaard

De modem zit vlak naast de meterkast, evenals de router. Ik denk niet dat het daaraan ligt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl