Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 september 2009, 20:05
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht

Het lijkt mij meer een kwestie te zijn van "willen" inplaats van "kunnen".
Ook de reacties van Anoniem wat betreft deze kwestie zijn tekenend.....

.
heb ik wat gemist ?

Verder wil ik opmerken dat wanneer WSS op de eerste helft van lijn 13 wordt uitgezonden (gelet op de voorbeelden op S4A), dit nog steeds vlgns de defintie van VBI is.

Laatst gewijzigd door anoniem; 8 september 2009 om 20:11
Oud 8 september 2009, 21:25
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
heb ik wat gemist ?

Verder wil ik opmerken dat wanneer WSS op de eerste helft van lijn 13 wordt uitgezonden (gelet op de voorbeelden op S4A), dit nog steeds vlgns de defintie van VBI is.
Ja,maar hebben we het in deze discussie over de interpretatie van de definitie van VBI of over het feit dat die streepjes hinderlijk aanwezig zijn.
Iets kan wel volgens de regeltjes zijn,maar dat betekent niet dat het gewenst is !
Oud 8 september 2009, 21:34
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Citaat:
heb ik wat gemist ?

Ja,maar hebben we het in deze discussie over de interpretatie van de definitie van VBI of over het feit dat die streepjes hinderlijk aanwezig zijn.
Iets kan wel volgens de regeltjes zijn,maar dat betekent niet dat het gewenst is !
In plaats van dezelfde zinloze discussie hier weer opnieuw te gaan voeren zou het beter zijn dat iemand Chellomedia/DMC dringend zou verzoeken om te stoppen met het (zinloos) encoden van het WSS signaal in het beeld.
Oud 8 september 2009, 21:55
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
zo simpel is het niet. Normaal gesproken mag lijn 23 (1/2) niet zichtbaar zijn evenals zgn teletekst lijnen. We zouden met een video-analyser moeten kijken of dit WSS voorkomt in deze gedefinieerde lijn of dat Chello hier om de een of andere reden lijn uit het 'zichtbare deel' voor gebruikt. Verder gebruikt Chello de zgn copy-protectie bits in WSS
Oud 8 september 2009, 22:04
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
zo simpel is het niet. Normaal gesproken mag lijn 23 (1/2) niet zichtbaar zijn evenals zgn teletekst lijnen. We zouden met een video-analyser moeten kijken of dit WSS voorkomt in deze gedefinieerde lijn of dat Chello hier om de een of andere reden lijn uit het 'zichtbare deel' voor gebruikt. Verder gebruikt Chello de zgn copy-protectie bits in WSS
Teletext, WSS (inclusief copybit) en macrovision signalen worden genereerd door de settopbox/decoder zelf op de analoge uitgangen aan de hand van het digitale DVB signaal.
Er is helemaal geen reden meer om dit WSS signaal dan nog een keer in het DVB videobeeld te gaan stoppen.

Maar zo blijven we doorgaan he.
Oud 8 september 2009, 23:19
Ziggo Official

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Teletext, WSS (inclusief copybit) en macrovision signalen worden genereerd door de settopbox/decoder zelf op de analoge uitgangen aan de hand van het digitale DVB signaal.
Er is helemaal geen reden meer om dit WSS signaal dan nog een keer in het DVB videobeeld te gaan stoppen.

Maar zo blijven we doorgaan he.
Je mag ervan uitgaan dat ik weet waar de signalen worden gegenereerd. Lees eerst nog eens wat ik nu precies schrijf want dan begrijp je de reden wellicht.
Verder kan het lijn23 signaal door een aantal encoders als video worden ge-encodeert, zonder afhankelijk te zijn van transmissie van VBI en reconstructie via VBI ETSI EN 301 775.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten