Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk

Mededelingen

Internet - Eigen Netwerk Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 augustus 2009, 12:28   #1
melisseus
Junior Member
 
melisseus's schermafbeelding
Standaard VPN server / Firewall

Goedenmiddag,

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een draadloos netwerk geinstalleerd ( Sitecom WL-342 ). Wat betreft 2 privé pc's gaat dit allemaal prima.
Nu heb ik ook een zakelijke laptop en hiervoor moet ik eerst verbinding maken met AT&T Global Network Client (VPN Server). Bij het tot stand proberen te brengen van de verbinding krijg ik de volgende foutmelding ;

"Error. The connection timed out waiting for the VPN Server to respond. This can occur if your computer is behind a firewall that does not permit UDP or IPSec traffic"

Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast dank.

Menno
melisseus is offline  
Oud 28 augustus 2009, 13:30   #2
CeeS
Legend (✝ 2016)
 
CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door melisseus Bekijk bericht
Goedenmiddag,

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een draadloos netwerk geinstalleerd ( Sitecom WL-342 ). Wat betreft 2 privé pc's gaat dit allemaal prima.
Nu heb ik ook een zakelijke laptop en hiervoor moet ik eerst verbinding maken met AT&T Global Network Client (VPN Server). Bij het tot stand proberen te brengen van de verbinding krijg ik de volgende foutmelding ;

"Error. The connection timed out waiting for the VPN Server to respond. This can occur if your computer is behind a firewall that does not permit UDP or IPSec traffic"

Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast dank.

Menno
Meestal moet je voor een VPN verbinding een aantal instellingen in je router doen met portforwarding. Ook niet alle routers geven VPN goed door. Ik denk dat je eerst eens bij de IT-afdeling van je zakelijke laptop moet vragen welke poorten je eventueel moet forwarden in je router en dat instellen.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
CeeS is offline  
Oud 12 september 2009, 21:11   #3
MvD
Junior Member
 
MvD's schermafbeelding
Standaard

Probeer dit eens:

C:\Program Files\AT&T Global Network

In custom.ini
[BlueMoon]
AllowNatThroughFireWall=True

Of kijk in de vpnclient of er een optie is om Nat transparency mode in te schakelen.
MvD is offline  
Oud 4 oktober 2009, 13:56   #4
daenney
Junior Member
 
daenney's schermafbeelding
Standaard

Ik gok dat AT&T geen gebruik maakt van PPTP voor VPN maar iets van Cisco VPN setup en dat dit niet relevant is, maar, toch:

VPN Passthrough in je router/NAT-device aanzetten, ook bekend als protocol 47/GRE (protocol 47, niet poort 47).
daenney is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Eigen Netwerk




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl