Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 augustus 2009, 13:28
melisseus's schermafbeelding
melisseus melisseus is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 juli 2009
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 4
Standaard VPN server / Firewall

Goedenmiddag,

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een draadloos netwerk geinstalleerd ( Sitecom WL-342 ). Wat betreft 2 privé pc's gaat dit allemaal prima.
Nu heb ik ook een zakelijke laptop en hiervoor moet ik eerst verbinding maken met AT&T Global Network Client (VPN Server). Bij het tot stand proberen te brengen van de verbinding krijg ik de volgende foutmelding ;

"Error. The connection timed out waiting for the VPN Server to respond. This can occur if your computer is behind a firewall that does not permit UDP or IPSec traffic"

Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast dank.

Menno
  #2  
Oud 28 augustus 2009, 14:30
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door melisseus Bekijk bericht
Goedenmiddag,

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn probleem.
Ik heb een draadloos netwerk geinstalleerd ( Sitecom WL-342 ). Wat betreft 2 privé pc's gaat dit allemaal prima.
Nu heb ik ook een zakelijke laptop en hiervoor moet ik eerst verbinding maken met AT&T Global Network Client (VPN Server). Bij het tot stand proberen te brengen van de verbinding krijg ik de volgende foutmelding ;

"Error. The connection timed out waiting for the VPN Server to respond. This can occur if your computer is behind a firewall that does not permit UDP or IPSec traffic"

Hopelijk heeft iemand een oplossing. Alvast dank.

Menno
Meestal moet je voor een VPN verbinding een aantal instellingen in je router doen met portforwarding. Ook niet alle routers geven VPN goed door. Ik denk dat je eerst eens bij de IT-afdeling van je zakelijke laptop moet vragen welke poorten je eventueel moet forwarden in je router en dat instellen.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #3  
Oud 12 september 2009, 22:11
MvD's schermafbeelding
MvD MvD is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Locatie: Zwaag
Ziggo Internet: Alles in 1
Berichten: 6
Standaard

Probeer dit eens:

C:\Program Files\AT&T Global Network

In custom.ini
[BlueMoon]
AllowNatThroughFireWall=True

Of kijk in de vpnclient of er een optie is om Nat transparency mode in te schakelen.
  #4  
Oud 4 oktober 2009, 14:56
daenney's schermafbeelding
daenney daenney is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 3 september 2008
Locatie: Glanerbrug (Enschede) > @Home
Ziggo Internet: AieE | Ubee
DTV: Samsung DCB-B270R
Berichten: 17
Standaard

Ik gok dat AT&T geen gebruik maakt van PPTP voor VPN maar iets van Cisco VPN setup en dat dit niet relevant is, maar, toch:

VPN Passthrough in je router/NAT-device aanzetten, ook bekend als protocol 47/GRE (protocol 47, niet poort 47).
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl