Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Mededelingen

Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition Personal Video Recorder

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26 augustus 2009, 20:43   #1
zoom1
Junior Member

zoom1's schermafbeelding
Question Storing met Humax pvr 9200

Beste mensen,

Ruim een jaar kijk ik digitaal via Ziggo met een Humax Duovision PVR9200.
Het enige probleem is dat ik regelmatig "geen signaal" heb.
Op een gegeven moment viel mij op dat als ik op de klik-aan-klik-uit drukte om een lamp aan of uit te doen, dat dan ook het beeld op zwart ging!
En inderdaad, dat was bij o.a. de belgische één. En die zit op 433MHz, en de klik-aan-klik-uit zendt ook op 433.985MHz.
Maar het kan toch niet zijn dat die zwakke zender van de klik-aan-klik-uit (1mW hoogstens) het sterke kabelsignaal wegdrukt.
Als ik bij ontvangststatus kijk zie ik een signaalkwaliteit van 100% maar een sterkte van maar 49%.
Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Marc
zoom1 is offline  
Oud 27 augustus 2009, 13:13   #2
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Lijkt op het eerste oog toch een niet goed gemonteerde of aangesloten kabel.
Als zo'n zwakke zender(klik aan klik uit) inteferentie veroorzaakt op een digitale zender lijkt toch dat de kabel niet goed afgeschermd is.

Heb je een goede kwaliteit kabel gebruikt en metalen connectoren?
Zijn deze dan ook goed aangesloten? Dus ook de mantel. Die voert deze signalen af zodat deze geen storing op de decoder kunnen veroorzaken.
Oud 27 augustus 2009, 13:25   #3
zoom1
Junior Member

zoom1's schermafbeelding
Standaard goeie kabels

Bedankt voor je reactie.

De kabel van het aop naar de splitter (voor internet/telefonie) is de originele kabel met stekker.
En de kabel van splitter naar de Humax heb ik al eens gewisseld, omdat ik daaraan twijfelde. Dat is nu eentje met aangegoten stekkers.
Ik heb ook al eens geprobeerd zonder de splitter, dus direct van aop naar Humax, maar het bleef hetzelfde.

Groet,

Marc
zoom1 is offline  
Oud 27 augustus 2009, 13:34   #4
GolfTouch
Senior Member

Standaard

Nu heb ik denk een "foutief" beeld bij zo'n kabel met aangegoten stekkers.
In mijn beleving zijn dat die dunne kabels die standaard bij een ontvanger en tv geleverd worden.

Heb je geen goede afgeschermde kabel (coax 12, Hirschmann koka) liggen en 2 goede metalen stekkers? Probeer dat nog eens, als je die hebt, direct op je AOP. De splitter van Ziggo moet in principe geen problemen veroorzaken. Hou oud is die splitter? Is dit geen splitter van Ziggo (Voor data en tv/radio) die rechtstreeks op het AOP gezet wordt?
Oud 27 augustus 2009, 13:49   #5
zoom1
Junior Member

zoom1's schermafbeelding
Standaard Splitter

Het zou inderdaad kunnen dat ik toch nog eens een betere kabel moet gaan halen, en het daarmee proberen
En die splitter, die is van toen ik enkele jaren geleden hier ben begonnen met @home internet. Daar zit een witte kabel aan van zo'n 20cm, met een metalen haakse stekker, die in de aop steekt.

Had ik van Ziggo een andere splitter moeten krijgen dan?

Marc
zoom1 is offline  
Oud 27 augustus 2009, 13:56   #6
GolfTouch
Senior Member

Standaard

Ik zou het even proberen met een goede kabel en stekkers.

Mbt de splitter. Destijds werd deze ook geleverd. Het was alleen de vraag welke je had. Echter hadden mijn ouders last van een zeer onstabiel signaal op zowel internet als tv. Ziggo gaf aan dat de splitter mogelijk de oorzaak kon zijn hiervan en zij hebben toen een nieuwe gehad, welke nu standaard door Ziggo wordt geleverd. Ziggo gaf aan dat deze bij klachten direct omgewisseld zouden worden. Met deze nieuwe splitter zijn hun probelemen verholpen.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten