Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 augustus 2009, 18:58
marivermeer's schermafbeelding
marivermeer marivermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Locatie: tegelen
Berichten: 191
Standaard Modem dagelijks uitzetten

Beste mede gebruikers,

Ik heb de volgende vraag.
We willen het internetmodem dagelijks geheel uitzetten , dus helemaal van de stroom afhalen als we de pc niet gebruiken. Dit met een zgn klik aan klik uit systeem.
Het is een modem voor alleen internet (we hebben geen telefoon van Ziggo)

Kan dit kwaad, is het slecht voor de modem ?.
  #2  
Oud 26 augustus 2009, 19:24
dutchdevil83's schermafbeelding
dutchdevil83 dutchdevil83 is offline
Member
 
Geregistreerd: 14 augustus 2009
Locatie: `s-Hertogenbosch
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Cisco I-TV
Berichten: 35
Standaard

niet zozeer slecht maar houd er rekening mee dat het modem elke keer zijn eigen reset als je hem aanzet en dat het 5 tot 30 minuten kan duren voordat je dan weer een internetverbinding verkrijgt.

Maar waarom zou je een modem uit willen zetten?
Het verbruik is nihil (9W)
En tegen brand zijn deze apparaten beschermd.
  #3  
Oud 26 augustus 2009, 19:39
Mickie's schermafbeelding
Mickie Mickie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: Schagen
Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra, Cisco E4500
DTV: CI+
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutchdevil83 Bekijk bericht
En tegen brand zijn deze apparaten beschermd.
Hoe is dit dan geregeld, als ik niet thuis ben zet ik het modem ook vaak uit om brandgevaar te voorkomen.
  #4  
Oud 26 augustus 2009, 19:40
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Locatie: Rijswijk
Berichten: 598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickie Bekijk bericht
Hoe is dit dan geregeld, als ik niet thuis ben zet ik het modem ook vaak uit om brandgevaar te voorkomen.
Zet jij als je van huis gaat je koelkast en vriezer ook steeds uit?
  #5  
Oud 26 augustus 2009, 19:48
dutchdevil83's schermafbeelding
dutchdevil83 dutchdevil83 is offline
Member
 
Geregistreerd: 14 augustus 2009
Locatie: `s-Hertogenbosch
Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Cisco I-TV
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickie Bekijk bericht
Hoe is dit dan geregeld, als ik niet thuis ben zet ik het modem ook vaak uit om brandgevaar te voorkomen.
In de apparaten van tegenwoordig zitten thermische beveiligingen die bij oververhitting het apparaat uitzetten.
  #6  
Oud 26 augustus 2009, 20:23
aaargh's schermafbeelding
aaargh aaargh is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: Enschede
Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Humax iHRD-5100c
Berichten: 465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marivermeer Bekijk bericht
Beste mede gebruikers,

Ik heb de volgende vraag.
We willen het internetmodem dagelijks geheel uitzetten , dus helemaal van de stroom afhalen als we de pc niet gebruiken. Dit met een zgn klik aan klik uit systeem.
Heb je dan ook nog een klik-aan-klik-uit systeem om je klik-aan-klik-uit systeem uit te zetten, en hoe zet je die dan weer uit ?
Citaat:
Het is een modem voor alleen internet (we hebben geen telefoon van Ziggo)

Kan dit kwaad, is het slecht voor de modem ?.
Het is niet slecht voor het modem maar het je zou je wel eens af kunnen gaan vragen of je niet een beetje doorgeschoten bent met je klik-aan-klik-uit.
  #7  
Oud 26 augustus 2009, 21:59
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Ach ik ken meer mensen die elke avond alle apparatuur van het lichtnet halen.
Tikkeltje overdreven om die paar euro per jaar te besparen.
  #8  
Oud 27 augustus 2009, 11:11
marivermeer's schermafbeelding
marivermeer marivermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Locatie: tegelen
Berichten: 191
Standaard

dutchdevil bedankt voor je nuttig antwoord, de rest kan ik niks mee
  #9  
Oud 27 augustus 2009, 11:14
thomas999's schermafbeelding
thomas999 thomas999 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 2 november 2006
Locatie: Omg. Den Haag Casema
Ziggo Internet: Alles In Een Extra - Arris modem
DTV: Humax PVR
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Ach ik ken meer mensen die elke avond alle apparatuur van het lichtnet halen.
Tikkeltje overdreven om die paar euro per jaar te besparen.
Temeer daar elektronische apparatuur voornamelijk slijt door het aanzetten.
De elcotjes in de voeding schrikken er erg van.. .;-)
  #10  
Oud 27 augustus 2009, 13:50
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marivermeer Bekijk bericht
dutchdevil bedankt voor je nuttig antwoord, de rest kan ik niks mee
Jij ook bedankt!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl