Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H380 (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de opvolger van de DCB-H360 High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 oktober 2009, 11:46
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Ik heb al sinds 2006 de 360 op 2 Pioneer schermen gehad en heb nog nooit problemen met HDMI gehad. Ook tijdelijk met een HDMI switch ertussen werkte alles perfect.
Wat me wel is bijgebleven van de introductie is dat het toen ook veel philips tv's waren die problemen hadden. Ik zou het dus ook eerder bij philips zoeken.
Als de problematiek van de DCB-H360R toen alleen was terug te voeren op Philips TV's, dan was Samsung destijds niet gekomen met een hardware revisie van de DCB-H360R na de Kassa TV uitzending. Er waren toen veel problemen met allerlei merken TV's waaronder ook Samsung waarbij die van Philips misschien meer opvielen omdat Philips relatief veel verkocht wordt in Nederland. Bij HDMI en HDCP is de timing van het in stand houden van een beveiligde verbinding de grootste bron van problemen. Als die timing niet (meer) klopt dan moet dat als gerommel met de beveiligde verbinding worden beschouwd. Het kan daarom best zo zijn dat Philips zich exact houdt aan de vastgelegde timing toleranties in de specificaties, terwijl andere merken misschien wat toleranter zijn als DCB-H360R het af en toe wat te druk heeft om die beveiligde verbinding in stand te houden. Dan ontstaat al snel de indruk dat het probleem in de Philips TV's zit, terwijl het toch het HDMI bron apparaat is die zich niet aan de specificaties houdt.

Dit soort zaken zijn niet op trial and error basis te achterhalen door de DCB-H380R met een verzameling verschillende TV's uit te proberen en dan de TV's aan te wijzen als probleem gevallen waarbij de ontvanger niet goed werkt omdat de ontvanger toevallig met een iets groter verzameling TV's wel wil samenwerken. De enige manier om te achterhalen of het probleem niet in de ontvanger zit is het de ontvanger te laten keuren in één van de "Authorized Test Center (ATC)". Als via het keuringsrapport blijkt dat de DCB-H360R voldoet aan alle eisen, dan kunnen zij eenvoudig het probleem bij Philips neerleggen.
Oud 1 oktober 2009, 13:36
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Als de problematiek van de DCB-H360R toen alleen was terug te voeren op Philips TV's, dan was Samsung destijds niet gekomen met een hardware revisie van de DCB-H360R na de Kassa TV uitzending. Er waren toen veel problemen met allerlei merken TV's waaronder ook Samsung waarbij die van Philips misschien meer opvielen omdat Philips relatief veel verkocht wordt in Nederland. Bij HDMI en HDCP is de timing van het in stand houden van een beveiligde verbinding de grootste bron van problemen. Als die timing niet (meer) klopt dan moet dat als gerommel met de beveiligde verbinding worden beschouwd. Het kan daarom best zo zijn dat Philips zich exact houdt aan de vastgelegde timing toleranties in de specificaties, terwijl andere merken misschien wat toleranter zijn als DCB-H360R het af en toe wat te druk heeft om die beveiligde verbinding in stand te houden. Dan ontstaat al snel de indruk dat het probleem in de Philips TV's zit, terwijl het toch het HDMI bron apparaat is die zich niet aan de specificaties houdt.

Dit soort zaken zijn niet op trial and error basis te achterhalen door de DCB-H380R met een verzameling verschillende TV's uit te proberen en dan de TV's aan te wijzen als probleem gevallen waarbij de ontvanger niet goed werkt omdat de ontvanger toevallig met een iets groter verzameling TV's wel wil samenwerken. De enige manier om te achterhalen of het probleem niet in de ontvanger zit is het de ontvanger te laten keuren in één van de "Authorized Test Center (ATC)". Als via het keuringsrapport blijkt dat de DCB-H360R voldoet aan alle eisen, dan kunnen zij eenvoudig het probleem bij Philips neerleggen.
Eens.
Omdat ik nooit problemen heb gehad is me inderdaad de revisie van Samsung ontschoten. Ik heb tot voor kort gedacht dat het alleen maar met de HDMI aansluiting zelf te maken had.
Maar is het niet zo dat als je het HDMI logo voert het apparaat ook getest moet zijn?
Oud 1 oktober 2009, 13:49
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Maar is het niet zo dat als je het HDMI logo voert het apparaat ook getest moet zijn?
Nee, als een fabrikant eerder al eens een apparaat met HDMI aansluting heeft laten keuren dat in dezelfde groep valt dan is dat niet meer nodig omdat de HDMI organisatie er dan op vertrouwd dat de fabrikant dezelfde techniek en componenten gebruikt voor alle apparatuur in die groep. Volgens mij vallen de digitale ontvangers in dezelfde groep als DVD spelers met een HDMI aansluiting dus denk ik niet dat de ontvangers getest zijn. Ziggo zou natuurlijk kunnen eisen dat de fabrikanten voor Ziggo "certificering" toch hun ontvanger laten keuren door een HDMI ATC, maar dat doen ze niet waardoor je van die toestanden krijgt waarbij iedereen naar anderen wijst als het (weer) misgaat.
Oud 5 oktober 2009, 10:49
arjanb83's schermafbeelding
arjanb83 arjanb83 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus + Digitaal Totaal en HD
DTV: Samsung DCB 380hr
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tahoe Bekijk bericht
Het probleem zit in de decoder, deze heeft last van verschillende HDMI bugs. Ik heb een heel duidelijk handshake probleem met een Sony HDMI AV versterker (2400ES). Als ik Component gebruik is alles prima, gebruik ik HDMI dan moet ik elke dag de stekker van de Samsung uit het stopcontact trekken.
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Pioneer televisie (KRP 500). Iedere dag dien ik de stekker opnieuw in het stopcontact te doen. Dit probleem heb ik ook als ik overschakel naar een ander HDMI kanaal op mijn tv om bijvoorbeeld een dvd te kijken.
Oud 5 oktober 2009, 17:48
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanb83 Bekijk bericht
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Pioneer televisie (KRP 500). Iedere dag dien ik de stekker opnieuw in het stopcontact te doen. Dit probleem heb ik ook als ik overschakel naar een ander HDMI kanaal op mijn tv om bijvoorbeeld een dvd te kijken.
Kan dit met een update worden opgelost of is het een hardwareprobleem?
Oud 6 oktober 2009, 08:37
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Kan dit met een update worden opgelost of is het een hardwareprobleem?
Het probleem is nog niet opgelost. de samsung ontvanger geeft ook niet de optie aan dat er een update beschikbaar is.

Betere bekabeling en omweg via mijn pioneer versterker met hdmi helpt ook niet, dus het lijkt aan de hardware te liggen.
Oud 6 oktober 2009, 11:15
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjanb83 Bekijk bericht
Het probleem is nog niet opgelost. de samsung ontvanger geeft ook niet de optie aan dat er een update beschikbaar is.

Betere bekabeling en omweg via mijn pioneer versterker met hdmi helpt ook niet, dus het lijkt aan de hardware te liggen.
Dat was ook niet mijn vraag. Mijn vraag was, of dit met een update op te lossen is.
Je conclusie dat het dus aan de hardware moet liggen, is m.i. niet logisch.
Oud 6 oktober 2009, 12:04
hmolen's schermafbeelding
hmolen hmolen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-extra/Arris 120/10
DTV: CI+ 1.3
Standaard

Citaat:
Dat was ook niet mijn vraag. Mijn vraag was, of dit met een update op te lossen is.
Je conclusie dat het dus aan de hardware moet liggen, is m.i. niet logisch.
Is, terug naar de winkel en voor een Humax omruilen een optie misschien?
H.
Oud 6 oktober 2009, 12:22
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hmolen Bekijk bericht
Is, terug naar de winkel en voor een Humax omruilen een optie misschien?
H.
Nee, want ik wilde gewoon een antwoord op mijn vragen.
Oud 7 oktober 2009, 06:52
Junior Member

Standaard

Citaat:
Nee, want ik wilde gewoon een antwoord op mijn vragen.
Over welke update heb je het dan? geen firmware van tv/decoder?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten