Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H380 (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de opvolger van de DCB-H360 High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 augustus 2009, 17:13
Christa's schermafbeelding
Christa Christa is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
DTV: dcb-h380r
Standaard Problemen HDMI samsung dcb-h380r

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje hebben wij de Samsung dcb-h380r in huis. In combinatie met de Philips Cineos TV werkt deze decoder niet via hdmi. Via scart krijgen wij beeld, via hdmi helemaal niets. De kabel is in orde en de standaardoplossingen zoals terugzetten naar fabrieksinstellingen hebben wij al uitgeprobeerd. Via de helpdesk van ziggo komen we ook niet verder. Heeft iemand een idee wat de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt!

Christa
Oud 15 september 2009, 17:05
dickboelies's schermafbeelding
dickboelies dickboelies is offline
Junior Member

Ziggo Internet: 50mb
DTV: DCB-H380R
Angry

Hallo Christa,

Vandaag, dinsdag 15-09-2009, heb ik hetzelfde probleem. Ook zo'n Cineos philips tv en ook geen beeld via HDMI. Ik word er gek van, want Ziggo kane me niet helpen (al veel belkosten gemaakt) en Philips zegt: er is niets met de TV. Wie kan mij helpen: ...
Gr, Dick

(mod-edit) E-mailadres verwijderd ivm spam-bots. Gelieve gebruiker een PB te sturen.

Laatst gewijzigd door mod-5; 28 september 2009 om 15:20 Reden: E-mailadres verwijderd.
Oud 15 september 2009, 17:32
bas_live's schermafbeelding
bas_live bas_live is offline
Member

Standaard

Ik heb dit ook al een hele tijd met een HD Ready LCD van LG. Plots werkte de HDMI verbinding niet meer. Component werkt wel, en zo kijk ik nu al een jaar.
Oud 16 september 2009, 12:04
Christa's schermafbeelding
Christa Christa is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
DTV: dcb-h380r
Standaard

Wij hebben intussen een klacht ingediend bij Ziggo. Na ongeveer 15 man te hebben gesproken die allemaal dingen beloofden en het niet nakwamen.

De afspraak is nu dat we de samsung dcb-h380r terugsturen en zelf een Humax kopen. We krijgen het geld teruggestort inclusief 20,- voor alle gemaakte belkosten.

gr. Christa
Oud 18 september 2009, 19:41
Forza78's schermafbeelding
Forza78 Forza78 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 Z3
Standaard geen beeld met HDMI met DCB-H380R

Ik heb een Panasonic TX-P42U10E en ook geen beeld via HDMI. Alleen via Scart. HDMI kabel is van goede kwaliteit, 1.3 Wat is het probleem??
Oud 22 september 2009, 21:57
robkamp's schermafbeelding
robkamp robkamp is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra/Ubee en Arris TM702b
DTV: Humax IR HD5000c/DCB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christa Bekijk bericht
Wij hebben intussen een klacht ingediend bij Ziggo. Na ongeveer 15 man te hebben gesproken die allemaal dingen beloofden en het niet nakwamen.

De afspraak is nu dat we de samsung dcb-h380r terugsturen en zelf een Humax kopen. We krijgen het geld teruggestort inclusief 20,- voor alle gemaakte belkosten.

gr. Christa
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gisteren binnengrekregen. Soms gaat het goed en soms niet. Niet te achterhalen wanneer wel en wanneer niet.
Oud 23 september 2009, 10:43
mvbree's schermafbeelding
mvbree mvbree is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 plus
DTV: Samsung DCB H380R
Standaard

Hier ook hetzelfde probleem. Gisteren binnen gekregen. Ik heb een Philips 42PFL9632D en geen beeld via HDMI.
Ik wil straks nog even proberen om de nieuwste firmware van de TV erop te zetten maar dat laat ik nog wel even weten.

gr,

Mike
Oud 27 september 2009, 03:26
9152315's schermafbeelding
9152315 9152315 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AIO Extra - Ubee EVM3200
DTV: DCB-H380R
Standaard

Ik HAD hetzelfde probleem met een Samsung LE32R71B TV.. Snapte er niks van.. Andere HDMI kabel etc.. geen effect..

Tv geeft constant : geen signaal.

Na veel proberen en experimenteren ben ik erachter gekomen wat het probleem is:

- op de AB kun je rechtsboven kiezen voor "resolution"..
- deze knop laat met 1x drukken de huidige resolutie zien. (die zie je natuurlijk niet omdat je geen beeld hebt)
- na 2 x snel achter elkaar drukken schakelt de decoder naar de volgende resolutie (in volgorde: 576p, 720p ,1080i,wellicht 1080p maar dat kan mijn TV niet aan)
- de truc is om nu 2 x op die toets te drukken, vlot achter elkaar... komt er geen beeld , dan nog maals 2x drukken.. Totdat de TV reageert en minimaal 576p beeld geeft.

Zodoende heb ik 576p signaal gekregen op mijn HD-Ready TV..

Nu nog uitvogelen hoe de 1280x720p resolutie te krijgen..

Hopelijk heeft iemand hier iets aan...

groet,

Gerard.
Oud 28 september 2009, 11:17
mvbree mvbree is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb nog even wat dingen getest en kom tot de conclusie dat de nieuwste firmware voor de tv ook geen verandering teweeg brengt.

Verder nog wat met andere kabels andere aansluitingen en andere settings probeert maar geen enkel resultaat.

Met Ziggo afgesproken dat ik mijn Samsung kan opsturen en er een Humax voor terug krijg.

Als alles goed is ligt er vandaag een brief in de bus om één en ander op te kunnen sturen. Ben benieuwd of dat allemaal een beetje vlot gaat verlopen.

gr,

Mike
Oud 28 september 2009, 11:21
mvbree mvbree is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 9152315 Bekijk bericht
Ik HAD hetzelfde probleem met een Samsung LE32R71B TV.. Snapte er niks van.. Andere HDMI kabel etc.. geen effect..

Tv geeft constant : geen signaal.

Na veel proberen en experimenteren ben ik erachter gekomen wat het probleem is:

- op de AB kun je rechtsboven kiezen voor "resolution"..
- deze knop laat met 1x drukken de huidige resolutie zien. (die zie je natuurlijk niet omdat je geen beeld hebt)
- na 2 x snel achter elkaar drukken schakelt de decoder naar de volgende resolutie (in volgorde: 576p, 720p ,1080i,wellicht 1080p maar dat kan mijn TV niet aan)
- de truc is om nu 2 x op die toets te drukken, vlot achter elkaar... komt er geen beeld , dan nog maals 2x drukken.. Totdat de TV reageert en minimaal 576p beeld geeft.

Zodoende heb ik 576p signaal gekregen op mijn HD-Ready TV..

Nu nog uitvogelen hoe de 1280x720p resolutie te krijgen..

Hopelijk heeft iemand hier iets aan...

groet,

Gerard.

Of je leest voortaan eerst even de HANDLEIDING!!!

En daarbij kun je hem ook gewoon even via scart aansluiten dan heb je zeker beeld en kun je normaal de resolutie wijzigen voor de HDMI aansluiting!!

gr,

Mike
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten