Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 augustus 2009, 15:04
hdrobbie's schermafbeelding
hdrobbie hdrobbie is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 26 augustus 2009
Locatie: Werkhoven
Ziggo Internet: Alles in 1, Motorola modem
DTV: Samsung H360R
Berichten: 1
Standaard ziggo laat steekjes vallen

Vorig jaar, in de zomer, heb ik mijn tweede Samsung DCB-H360R gekocht. Speciale zomeractie van Ziggo, tijdelijk meerdere HD kanalen gratis kijken. Heb de Olympische Spelen gezien en de Tour de France, ik vond het beeld mooi.

Nu heb ik, als velen, problemen met Nederland 1-2-3 HD geluid, het is niet lip-sync.

Over dat probleem lopen al vele threads dus dáár ga ik het niet over hebben. Waar ik wel van baal is dat er wordt gezegd dat "oudere" decoders problemen kunnen geven.

Kom op zeg, net een jaar oud, in een Ziggo pakket (dus Ziggo goedgekeurde decoder). Nix "oud".

Ik blijf niet kopen. Zeker niet nu Nederland 1-2-3 HD een luchtballon blijkt te zijn. Ik zie alleen maar ge-upscalede SD content.

Verwacht van Ziggo een tegemoetkoming in de vorm van een werkende hardware/software update voor mijn H360R of een werkend alternatief kastje.
  #2  
Oud 26 augustus 2009, 16:44
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: (Oude) Ziggo-gebied
Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hdrobbie Bekijk bericht
Vorig jaar, in de zomer, heb ik mijn tweede Samsung DCB-H360R gekocht. Speciale zomeractie van Ziggo, tijdelijk meerdere HD kanalen gratis kijken. Heb de Olympische Spelen gezien en de Tour de France, ik vond het beeld mooi.

Nu heb ik, als velen, problemen met Nederland 1-2-3 HD geluid, het is niet lip-sync.

Over dat probleem lopen al vele threads dus dáár ga ik het niet over hebben. Waar ik wel van baal is dat er wordt gezegd dat "oudere" decoders problemen kunnen geven.

Kom op zeg, net een jaar oud, in een Ziggo pakket (dus Ziggo goedgekeurde decoder). Nix "oud".

Ik blijf niet kopen. Zeker niet nu Nederland 1-2-3 HD een luchtballon blijkt te zijn. Ik zie alleen maar ge-upscalede SD content.

Verwacht van Ziggo een tegemoetkoming in de vorm van een werkende hardware/software update voor mijn H360R of een werkend alternatief kastje.
Zoals jzelf al aangeeft lopen er al meerdere ''draadjes'' over dit onderwerp. Ziggo heeft samsung over dit probleem geinformeerd, ze kunnen er nog geen vinger achter krijgen waar het probleem ontstaat. Samsung zoekt de oorzaak en aan de hand daarvan kan men bepalen of dit op te lossen is met een softwarematige update. (Men is er dus mee bezig) Voordat er aan een oplossing gewerkt kan worden, moet eerst de oorzaak vastgesteld worden. De uitzendingen op Nederland 1,2 en 3 HD zijn inderdaad bijna allemaal nog geupscaled SD materiaal, dit was en is ook bekend. Lijkt me logisch dat er een overgangsperiode is waarin deze zenders HD materiaal aan kunnen bieden. Er moeten series in HD aangekocht worden danwel geproduceerd worden, voorlopig is alleen de uitzendstraat van deze omroepen ''HD-klaar'' gemaakt. Het brengen van volledig HD content kan dan ook nog wel even duren. Dit kost tijd en geld.
Het is onzin dat oudere decoders deze problemen veroorzaken, het is met name de samung die dit vertoont, daarbij komt kijken dat niet iedereen met een samsung HD ontvanger problemen met de lipsync ondervind.
(ik trouwens ook lipsync problemen)
Natuurlijk is het storend om naar deze zenders te kijken in deze toestand. Dat is iedereen met deze het wel met je eens.
Niemand zegt ook dat je een andere decoder aan moet schaffen. Maar inderdaad, het geduld van de gebruiker wordt op de proef gesteld zolang er nog geen oplossing door samsung/ziggo aangedragen is. Tot die tijd is het helaas afwachten.
Maargoed, dat is voor jou ook geen probleem als je van mening bent dat de HD versies van de publieke omroepe momenteel nog een grote luchtballon is Voorlopig zal deze ook nog wel zo blijven zweven.......maar dat is een natuurlijk verloop.

Verder hoopt iedereen met jou, dat er snel een oplossing komt. En als het achteraf toch een hardwarematige kwestie blijkt te zijn, dan wordt het verhaal inderdaad heel anders. We hebben namelijk een door ziggo gecertificeerde ontvanger staan. Dit betekend dus dat er zonder problemen gebruik van gemaakt moet kunnen worden op het netwerk van onze kabelreus. Als dat achteraf niet blijkt te kunnen omdat het met software niet op te lossen is. Ja, dan ben ik het met je eens, en moet Ziggo door het vuur.
__________________
Greetz Vinnie
ZIGGO IS HET
@HOME BLIJVEN WE

Laatst gewijzigd door vinnie-terranova; 26 augustus 2009 om 16:54
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl