Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 augustus 2009, 20:23
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
CI+ is net ontwikkeld en gaat de komende jaren door veel meer kabelbedrijven gebruikt worden. In Duitsland bijvoorbeeld wordt er ook druk aan gewerkt. Er staan op dit forum in verschillende posts ook links hierover. Ziggo is zeker dus niet de enige die hier aan werkt.
Lees jij wel wat ik bedoel?
Laat andere landen de aanloopproblemen en andere zaken met de fabrikanten oplossen. Ik neem aan dat jij ook niet meteen allerlei updates en patches installeerd zonder eerst even af te wachten wat het bij anderen doet. Er zijn genoeg zaken bij Ziggo die voor mij als klant veel meer prioriteit hebben dan dat ze heel trots de eerste ter wereld zijn met CI+.
Oud 30 augustus 2009, 20:29
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Dan zal ik het nog een keer beantwoorden: Nee, de voorgenomen verandering zal er NIET toe zal leiden dat de bestaande gecertificeerde PVRs content versleuteld zullen gaan opnemen.

Voor dat je weer vindt dat dit (weer) een onvolledig antwoord is: dit wil niet zeggen dat dit in de toekomst toekomst ook zo blijft.
Iedereen vraagt zich af waarom je met de Humax wel dingen kan opnemen en op je pc zetten, terwijl aan de andere kant de "contentproviders eisen" dat er CI+ gebruikt moet worden om enhanced security te kunnen waarborgen.Het voordeur- en achterdeur verhaal van ArChie dus.

Het enige waar ik aan denk bij enhanced security is juist het verhinderen van opnames en/of het verspreiden daarvan.
Oud 30 augustus 2009, 21:16
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Iedereen vraagt zich af waarom je met de Humax wel dingen kan opnemen en op je pc zetten, terwijl aan de andere kant de "contentproviders eisen" dat er CI+ gebruikt moet worden om enhanced security te kunnen waarborgen.Het voordeur- en achterdeur verhaal van ArChie dus.

Het enige waar ik aan denk bij enhanced security is juist het verhinderen van opnames en/of het verspreiden daarvan.
CI+ voorziet in de middelen die voor een deel indentiek zijn aan de PVR's. Op de PVR kunnen we het ook aanzetten, door voordurend de discussie aan te zwengelen loop je alleen maar meer kans dan we de encryptie aan moeten zetten. De VOD encryptie zal de komende maanden ook worden geactiveerd.
Oud 30 augustus 2009, 21:59
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
CI+ voorziet in de middelen die voor een deel indentiek zijn aan de PVR's. Op de PVR kunnen we het ook aanzetten, door voordurend de discussie aan te zwengelen loop je alleen maar meer kans dan we de encryptie aan moeten zetten. De VOD encryptie zal de komende maanden ook worden geactiveerd.
Dit vind ik wel een erg vreemde reactie.
Zoals ik het lees zeg je: "Het is inderdaad onzin die extra content-protectie allen op TV's aan te zetten, maar dat moet je niet verder vertellen, want als iedereen dat snapt, dan moeten we content-protectie wel aanzetten op de plaats waar het echt uitmaakt, de PVR's".
Heeft Ziggo de content-providers blij gemaakt met een dode mus?
Of zitten er toch meer verwerpelijke motieven achter?
Oud 30 augustus 2009, 22:13
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
De discussie (of meer het verzoek om een antwoord) blijft bestaan omdat er geen passend antwoord op een legitieme vraag komt.

Bij VOD zal iedereen wel de gedachtegang achter eventuele encryptie kunnen volgen.

Laatst gewijzigd door Pio; 30 augustus 2009 om 22:16 Reden: oeps typo
Oud 30 augustus 2009, 22:25
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Bij VOD zal iedereen wel de gedachtegang achter eventuele encryptie kunnen volgen.
Ik denk niet dat ze er bij Warner Bros. International Television Distribution en Sony Pictures Television vrolijk van worden dat hun Video On Demand content door Ziggo zonder encryptie wordt doorgegeven. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat deze partijen Ziggo daarvoor toestemming hebben gegeven als ze tegelijkertijd eisen dat diezelfde Video On Demand content niet eens mag worden opgenomen op de HDD van de volledig dichtgetimmerde Cisco 8455DVB HDTV/VOD/PVR.
Oud 30 augustus 2009, 22:32
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze er bij Warner Bros. International Television Distribution en Sony Pictures Television vrolijk van worden dat hun Video On Demand content door Ziggo zonder encryptie wordt doorgegeven. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat deze partijen Ziggo daarvoor toestemming hebben gegeven als ze tegelijkertijd eisen dat diezelfde Video On Demand content niet eens mag worden opgenomen op de HDD van de volledig dichtgetimmerde Cisco 8455DVB HDTV/VOD/PVR.
Daarom zeg ik toch ook dat iedereen wel kan begrijpen waarom er encryptie op VOD content zit of zou moeten komen.

Het zou voor mensen met de Cisco wel mooi zijn als met het aanzetten van encryptie ook de mogelijkheid terugkomt om content zonder encryptie naar een extern medium te kunnen schrijven.
Oud 30 augustus 2009, 22:58
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht

dat is ook precies de reden dat het binnenkort gescrambled wordt
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten