Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 augustus 2009, 09:08
Bleet's schermafbeelding
Bleet Bleet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Internet Z3 -> arris450B
Standaard Internetverbinding valt weg bij gebruik Torrents

Ik heb een vraag aan mijn mede forumgebruikers en ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen.

Mijn probleem
Ik ben al jaren een tevreden klant bij @home en nu Ziggo. Echter heb ik sinds een paar weken problemen met mijn internetverbinding. Ik kan altijd gewoon surfen, forums checken, youtuben etc, maar ik heb last van een wegvallende internetverbinding als ik mijn torrents aanzet.

router
Ik heb jarenlang een Linksys WRT54G v 2.2 gehad. Toen ik last kreeg van een wegvallende verbinding, heb ik de firmware geupgrade naar de laatste versie (4.21 ofzo). Toen is het weer een tijd goed gegaan, maar sinds kort is het bekende probleem weer terug, namelijk dat mijn internet wegvalt als ik mijn torrents aanzet(dus niet tijdens het 'gewone surfen'. Uiteraard heb ik hier veel onderzoek naar gedaan op internet, en gezien de vele topics over de WRT54G en Ziggo, ging ik er bijna wel vanuit dat het aan mijn router moest liggen.

Dus sinds gisteren een nieuwe router, de Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR, in de hoop dat mijn internetverbinding nu wel overeind blijft. Het installeren was verder geen probleem. Dus vol goede hoop weer een torrent aangezet, maar helaas Internetten ging weer goed, alleen bij de torrents valt mijn verbinding met internet weg. Ik blijf wel verbinding houden met mijn Sitecom.

Modem
Nu viel mij gister 1 ding op, waarvan ik denk dat het de oorzaak is. Normaal hangt de modem in een hoekje waar ik eigenlijk niet kijk, maar gister wel en toen viel mij 1 ding op. Als ik mijn torrents aanzet en ik download dus een tijdje met mijn maximale verbinding, gaan plotseling alle lampjes uit op de router, behalve die van de power. Gevolg is dat mijn verbinding wegvalt en ik dus geen internet meer heb. Na enkele seconden is dat weer hersteld, maar mijn torrent kan ik dus weer opnieuw opstarten. Vrij lastig als je je pc het liefst 'snachts aanzet.

Mijn vraag
Heeft iemand enig idee waardoor het kan dat mijn modem 'zomaar' wegvalt en kan ik er iets aan doen om dat op te lossen. Ik dacht, ik stel eerst hier mijn vraag, voordat ik de Helpdesk ga bellen.

Hoe en wat aangesloten
Ziggo modem, Arris ... (weet niet precies welk model)
Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR
Vanuit daar 2 Kabels naar pc en xbox360
Wireless met WEP beveiliging
Oud 26 augustus 2009, 11:24
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

heb je het ook getest zonder router, denk dat daar je probleem is namelijk. Bt maakt veel verbindingen en daar door lopen sommige routess op vast.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 26 augustus 2009, 13:02
Bleet's schermafbeelding
Bleet Bleet is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
heb je het ook getest zonder router, denk dat daar je probleem is namelijk. Bt maakt veel verbindingen en daar door lopen sommige routess op vast.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Heb dat geprobeerd, het ziet er naar uit dat dat werk, maar ik wil natuurlijk wel met meerdere pc's kunnen internetten. Is er een oplossing voor het probleem dat routers dan niet aankunnen. Moet wel zeggen dat mijn sitecom wel behoorlijk nieuw is, of maakt dat geen verschil?
Oud 26 augustus 2009, 13:18
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
Standaard

persoonlijk vind ik sitecom uit ervaring niet zo super. Oplossing zou zijn een andere router of je bt cliënt instellen op minder connecties
Oud 26 augustus 2009, 16:47
pdukers's schermafbeelding
pdukers pdukers is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z2, Ubee
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bleet Bekijk bericht
Is er een oplossing voor het probleem dat routers dan niet aankunnen.
In je bittorrent client kun je het maximaal aantal connecties aanpassen. Even trial en error tot je een acceptabele setting gevonden hebt.
Oud 26 augustus 2009, 17:49
Bleet's schermafbeelding
Bleet Bleet is offline
Junior Member

Standaard

Hm, ben nu weer thuis en heb dus nogmaal mijn modem rechtstreeks op mijn laptop aangesloten. Echter nu valt de verbinding dus ook weg bij gebruik van torrents.. Iemand enig idee

Edit: Heb nu mijn router uitgelezen. Dit moest ik doen met de internetkabel er uit, dus enkel een kabel van modem naar laptop. Ik kreeg dan de volgende waarden:

Laatst gewijzigd door Bleet; 26 augustus 2009 om 18:23
Oud 26 augustus 2009, 22:04
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Even een korte vraag tussendoor. Welke torrentclient gebruik je?
Is mischien wel even handig om te weten want het lijkt er op dat je torrentclient je router/modem op tilt gooit.
Oud 27 augustus 2009, 12:13
ipje68's schermafbeelding
ipje68 ipje68 is offline
Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max
DTV: Horizonbox Samsung met scart achterop.
Thumbs down

Het is een hele kleine kans, want niemand begint erover..... maar ligt het mischien aan het Arris modem of Ziggo? waar vele mensen problemen mee hebben? Torrent programma's doen ook aan uploaden en zo gauw ik een paar dagen geleden ging uploaden viel naar enkele seconden mijn verbinding er ook uit. Stopte ik de upload dan kwam de verbinding ook weer terug, opeens was mijn probleem opgelost, hoe... dat blijft de grote vraag. Ziggo hult zich in stil zwijgen... geeft de firmware de schuld van het Arris modem maar twijfel... want mijn probleem is verdwenen zonder firmware update.
Dus voordat je advies krijgt om maar een andere router te kopen, je dect telefoon te verplaatsten, je modem stralings vrij te maken, instellingen te gaan wijzigen, je senso ergens anders neer te zetten....
Zoek niet de fout meteen bij jezelf maar lees en verbaas je over dezelfde soort soorten problemen die andere ook hebben en vooral het stil zwijgen van Ziggo.
Ik gebruik ook de gaming router van sitecom en kan je vertellen dat deze goed samenwerkt met het arris modem. De tijdelijke problemen die ik heb gehad en nu opeens zijn opgelost hebben niets met de combinatie modem/router te maken. Ik denk meer dat je moet zoeken richting Ziggo... maar dat is hier vloeken in de kerk en dat wil ik niet.

Laatst gewijzigd door ipje68; 27 augustus 2009 om 12:22
Oud 27 augustus 2009, 13:08
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Standaard

het probleem van langzamer worden internet als je bt gebruikt is al een tijdje bekend. Of dat je router vast loopt.
Oud 27 augustus 2009, 13:23
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Exclamation

Torrents kunnen buitengewoon goed een enorme druk op de upload leggen.
Wanneer je verstandig bent, beperk je ze daarom. Ook je download (en andere gebruikers op je netwerk), hebben namelijk een beperkte upload nodig om aan te geven dat alles is goed/fout-gegaan en of ze klaar zijn voor de volgende lading.

Wanneer je dat niet doet verpest je niet alleen je eigen download, maar je laat ook nog eens de upstream-buffer van je modem 100% vollopen (zelfs een antiek 10Mbit/s netwerk kan vlugger data aanleveren dan het snelste abbo er uit gooit). Dit kan nog verslechteren door instelling van een groot send-window (meestal een bijproduct van het vergroten van het receive-window).

Het blijkt nu dat sommige modems (o.a. de hier vertoonde Arris 450B) door een dergelijke buffer-overflow (kunnen) crashen. Dat zou niet moeten; bij een volle send-buffer zouden nieuwe pakketten gewoon gedropt moeten worden.
Dus er is sprake van een firmware-fout van het modem, die opgelost zou moeten worden. Het is niet duidelijk of de nieuwe Arris TM702 ook last heeft van dit probleem; er is nooit gemeld dat er duidelijk verband bestond tussen de crashes van dit modem en torrent-achtige activiteiten.

Je moet een dergelijke modem-fout dus zeker melden aan Ziggo; je kunt daarbij vragen om nieuwe firmware, of wanneer het modem daarvoor te oud is, een nieuw(er) modem.

Maar in de tussentijd is een juiste instelling van de upload van je torrent een veel snellere oplossing, die ook nog eens in je eigen download-voordeel uit kan pakken.

Mees de Roo

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten