Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 augustus 2009, 20:18
Svoexs's schermafbeelding
Svoexs Svoexs is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in one extra
DTV: humax 5050c, 37PFL9604
Standaard

Het zal gewoon nog een heel lang verhaal worden, beide partijen geven elkaar lekker de schuld en kunnen beide geen enkele indicatie geven hoe lang dit gaat duren. Ik ga het opgeven en toch maar eens digitenne proberen.
Oud 30 augustus 2009, 22:05
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
.

De antwoorden van Ziggo zijn op dat punt ook niet anders, het enige verschil is dat de antwoorden op feiten zijn berust. De eerste waarnemingen van gebruikers zijn in die zin niet anders dan wat door Ziggo is gemeld.
Als je zegt dat je hebt vastgesteld dat Philips TV's een authenticatie fout geven met de CI+ module, dan is dat misschien feitelijk juist, maar je suggereert heel sterk dat de fout bij Philips ligt.
Nu blijkt dat Ziggo een verkeerd signaal uitzendt, want de introductie is nog niet gestart.
Oud 30 augustus 2009, 23:08
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Als je zegt dat je hebt vastgesteld dat Philips TV's een authenticatie fout geven met de CI+ module, dan is dat misschien feitelijk juist, maar je suggereert heel sterk dat de fout bij Philips ligt.
Nu blijkt dat Ziggo een verkeerd signaal uitzendt, want de introductie is nog niet gestart.
De authenticatie heeft in principe niets met het signaal te maken. Dezelfde modules functioneren wel in de test samples van Philips, in de certified LG's, in de certified Sony iDTV's en in de certified Samsung iDTV's, dus de conclusie is niet zo moeilijk. Maar goed ieder mag zijn eigen conclusie trekken. Deze discussie voegt daar kennelijk niets aan toe.
Oud 30 augustus 2009, 23:39
Geleihoofd's schermafbeelding
Geleihoofd Geleihoofd is offline
Junior Member

Standaard

Geachte Ziggo,

Ik volg de CI+/Philips-soap al enige tijd en steeds meer en meer bekruipt mij het gevoel dat één van de sollicitatie-eisen om hoge pief bij Ziggo te mogen worden is dat men vroeger op school dagelijks gepest werd, zodat men er nu extra op is gebrand om klantje te kunnen pesten. Natuurlijk is dit maar een rare hersenkronkel van mij want ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf als Ziggo, wat uiteraard klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan, zich met dit soort guerrilla-activiteiten inlaat.

Dus bij deze mijn vraag en tevens de kans om mijn ongelijk te bewijzen. Wat gaan jullie doen voor Philips + AlphaCrypt-gebruikers (er vanuit gaande dat deze soap dan nog niet tot een goed einde is gebracht) als er voldoende CI+ CAM's in omloop zijn? De AlphaCrypts gaan dan op zwart en kunnen wij, als klant van Ziggo, niet meer kijken waarvoor wij elke maand netjes betalen (iets wat overigens nu nog wel prima lukt).

Alle pessimisten hier zullen wel verwachten dat Ziggo iets zegt in de trant van "pech gehad" (Dhr. Vos anyone?) maar Ziggo kennende komen jullie wél met een zeer klantvriendelijke tegemoetkoming...

Enlighten me!
Oud 30 augustus 2009, 23:41
ggoorden's schermafbeelding
ggoorden ggoorden is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus Cisco EPC3925
DTV: Humax iRHD5100c & Smit CI+ cam in Philips 32PFL9604
Standaard

Citaat:
Dezelfde modules functioneren wel in de test samples van Philips, in de certified LG's, in de certified Sony iDTV's en in de certified Samsung iDTV's, dus de conclusie is niet zo moeilijk.
Ik heb zojuist een PFL9604H besteld met het idee dat de certificatie van de CI+ CAM nog een paar kleine stapjes weg was, maar hieruit lijkt het wel dat de testsamples die Philips ter certificering heeft aangeboden niet identiek zijn met de productie TV's die inmiddels bij de klanten thuis staat. Even voor mijn gemoedsrust: ik neem aan dat een firmware upgrade straks voldoende zal zijn om weer op het juiste niveau te komen.

Groeten,

Gerard
Oud 31 augustus 2009, 09:05
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggoorden Bekijk bericht
Ik heb zojuist een PFL9604H besteld met het idee dat de certificatie van de CI+ CAM nog een paar kleine stapjes weg was, maar hieruit lijkt het wel dat de testsamples die Philips ter certificering heeft aangeboden niet identiek zijn met de productie TV's die inmiddels bij de klanten thuis staat. Even voor mijn gemoedsrust: ik neem aan dat een firmware upgrade straks voldoende zal zijn om weer op het juiste niveau te komen.

Groeten,

Gerard
Ik vrees dat die conclusie voorbarig is. Op pagina 1 van dit draadje heeft anoniem aangegevem: "De verkochte modellen functioneren dus niet met de nieuwe CAM's". Ik heb daar op gereageerd met de opmerking dat ik dan maar analoog blijf kijken en daar is verder niet meer op gereageerd. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen....
Oud 31 augustus 2009, 10:55
misfit_nl's schermafbeelding
misfit_nl misfit_nl is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
De authenticatie heeft in principe niets met het signaal te maken. Dezelfde modules functioneren wel in de test samples van Philips, in de certified LG's, in de certified Sony iDTV's en in de certified Samsung iDTV's, dus de conclusie is niet zo moeilijk. Maar goed ieder mag zijn eigen conclusie trekken. Deze discussie voegt daar kennelijk niets aan toe.
We moeten wel onze eigen conclusie trekken, omdat er niet transparant met ons gecommuniceerd wordt.

Ziggo zegt dat het aan Philips ligt, en Philips zegt dat het aan Ziggo ligt. Wie heeft er nu gelijk ?

Tuurlijk waarderen wij het dat jij tijd in deze forums steekt, maar ik heb liever geen informatie als halve informatie.

Misschien gewoon handing als je de volgende zaken vermeld:
Welke issues zijn er en in welke termijn worden deze opgelost (door Ziggo en/of Philips).

Duidelijkheid en eerlijkheid, meer vragen wij als consument niet !
Oud 31 augustus 2009, 12:20
cad1's schermafbeelding
cad1 cad1 is offline
Junior Member

Standaard Ziggo en Philips

Ik stel me zo voor dat de medewerkers van Ziggo en Philips op de maandagmorgen eerst deze site openen. Dat kunnen ze er zeker weer een week tegenaan. Want die lachen zich een ongeluk met alle verhalen die hier geschreven worden, zogenaamd onder de noemer van deskundigheid (Anoniem).
Zo communiceert toch geen enkel bedrijf.
De echte informatie is op de officiele sites van Philips en Ziggo te halen. En het lijkt me dat ze op onjuiste informatie die daar meegedeeld wordt aan te spreken zijn. Maar toch niet op of via dit forum.
Oud 31 augustus 2009, 12:59
JoostBoZ's schermafbeelding
JoostBoZ JoostBoZ is offline
Member

Standaard

Zojuist toch maar weer eens dit onderwerp aangehaald bij een chat met een supportmedewerker van Philips. Uitkomst is weer erg bijzonder.

Citaat:
Welkom bij Philips Chat, u chat met xxx. Hoe kan ik u helpen?
xxx: Goedemiddag.
Bezoeker: Goedendag
Bezoeker: Ik heb op internet verschillende berichten gelezen over kabelprovider Ziggo (waar ik bij aangesloten zit). Ik heb begrepen dat Ziggo binnenkort een nieuwe CAM-module gaat introduceren (CI+) die niet zou werken met de nieuwe Philips TV's. Klopt dit?
xxx: Dit klopt niet. Onze toestellen ondersteunen wel het protocol. Philips was zelfs de eerste fabrikant met deze mogelijkheid. Helaas heeft Ziggo zijn klanten hierover verkeerd geinformeerd. Dit zullen zij ook nog recht moeten zetten maar wij weten niet wanneer dit gaat gebeuren. Maar de ondersteuning bieden wij dus wel, u kunt de smartcard met module met onze toestellen gebruiken zonder probleem.
Bezoeker: Dat is dan ook goed nieuws. Ik stond er al een beetje van te kijken.
xxx: Ja, wij ook. Maar dit is dus al deels rechtgezet. U hoeft zich dus geen zorgen te maken.
xxx: Heeft u verder nog vragen?
Bezoeker: Nee dat was het. Bedankt.
xxx: Geen probleem en nog een fijne dag verder!
We wachten het verder af... (ben benieuwd naar de reactie van Anoniem op dit bericht)
Oud 31 augustus 2009, 16:55
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Ik had je oorspronkelijke opmerking als zijnde over de Philips toestellen gelezen, maar ik zie nu dat het ook over Sony toestellen zou kunnen gaan, die nog niet goed werken in regio West. En dat is dan wel en signaal-kwestie.
Mijn excuses
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten