Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 augustus 2009, 18:48
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
rn.mast@zonnet.nl rn.mast@zonnet.nl is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Ik ben er wel van overtuigd dat ze op dit moment bezig zijn om een manier uit te knobbelen om de Alphacrypt in de toekomst alsnog te blokkeren. Ze moeten wel want anders maken ze zichzelf ongeloofwaardig.
Ik herinner mij ergens een uitspraak van een Ziggo Official dat actieve blokkering niet aan de orde is, maar dat de werking over enkele jaren niet meer gegarandeerd kan worden. Mogelijk hangt dat samen met de levensduur van de nu ondersteunde losse decoders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Wie zou dan nog een CI+ CAM willen accepteren? Voor de klanten biedt CI+ geen enkel voordeel.
Als nieuwe TV's alleen nog met een CI+ aansluiting worden geleverd dan zal CI langzaamaan uitsterven. En de onzekerheid over de status van de Alphacrypt zal mensen toch er toe doen neigen een CI+ toestel te kopen.

Er is recent een wezenlijke concurrentiestrijd tussen TV-leveranciers ontstaan m.b.t. de kwaliteit van upscalen van SD-content via de interne decoder. Hierdoor en door de komst van HDTV-uitzendingen zal de verkoop van nieuwe toestellen een enorme push krijgen, dus voor de invoering van CI+ lijkt het nu of nooit.
Oud 29 augustus 2009, 19:05
ArnoudBM's schermafbeelding
ArnoudBM ArnoudBM is offline
Member

DTV: Sony 32V5500 met CI+; Humax 5050c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rn.mast@zonnet.nl Bekijk bericht
Het kan niet zitten in het updateable firmware, want dat is voor iedereen gelijk.
Nou, dat lijkt me nou juist wel: als het certificaat daar niet in zit, heb je geen mogelijkheid het te vervangen en zal de TV het nooit gaan doen.
Oud 29 augustus 2009, 19:37
rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
rn.mast@zonnet.nl rn.mast@zonnet.nl is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArnoudBM Bekijk bericht
Nou, dat lijkt me nou juist wel: als het certificaat daar niet in zit, heb je geen mogelijkheid het te vervangen en zal de TV het nooit gaan doen.
Als er een unieke sleutel in de TV zit dan zit dat misschien net als bij een PC in de processor, maar tot nu toe heb ik nog niet veel gelezen over sleutels in TV's. Wel types, en firmwareversies van TV's en sleutels in insteekkaarten die periodiek via het netwerk moeten worden aangepast.
Oud 29 augustus 2009, 21:22
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Ik herinner mij ergens een uitspraak van een Ziggo Official dat actieve blokkering niet aan de orde is, maar dat de werking over enkele jaren niet meer gegarandeerd kan worden. Mogelijk hangt dat samen met de levensduur van de nu ondersteunde losse decoders.
Wat zit jij nu voor een onzin te verkopen hier? Als Alphacrypt niet meer gaat werken zeg jij dus dat na een x aantal jaren de losse decoders ook niet meer werken, begrijp ik dat goed uit je verhaal?
Dat Alphacrypt niet meer werkt in een tv met ci+ capaciteiten (en andersom ook), dat is bekend maar dat de losse decoders ook niet meer gaan werken na intro van ci+ tv's is natuurlijk volkomen onzin.
Een aantal van de opnamebeperkingen zijn nu ook al gerealiseerd/aanwezig in de losse "gecertificeerde" decoders.

Gert.

Laatst gewijzigd door catastrofus; 29 augustus 2009 om 21:43
Oud 29 augustus 2009, 22:21
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
De werking van de Alphacrypt is nooit gegarandeerd omdat deze CAM nooit officiëel ondersteund is. Als Ziggo de mogelijkheid krijgt om de Alphacrypt te blokkeren dan zullen ze het niet nalaten.

In feite doen ze het nu al. Op korte termijn zal de Alphacrypt worden geweigerd bij elk CI+ systeem in het Ziggo netwerk. Aangezien nieuwe TV's meer en meer de CI+ standaard gaan ondersteunen, zullen er dus steeds minder TV's in het netwerk zijn die de Alphacrypt kunnen gebruiken. Op deze manier wordt de Alphacrypt langzaam maar zeker uitgeroeid.

Ziggo officials kunnen hier bij hoog en laag beweren dat ze de Alphacrypt niet actief blokkeren. Hun acties bewijzen het tegendeel. En ik zeg u dit: de enige reden waarom die Alphacrypt het vooralsnog op oude systemen blijft doen is omdat men op dit moment niet de mogelijkheid heeft om de Alphacrypt te blokkeren zonder dat daar ook bepaalde externe decoders last van krijgen.

Op zich is het logisch dat Ziggo de Alphacrypt in CI+ systemen gelijk blokkeert. CI+ CAMS zouden veel minder goed inburgeren als de Alphacrypt het gewoon blijft doen. Zeg nu zelf: welke CAM zou u nemen als u de keuze zou hebben en zou weten dat Ziggo geen stappen tegen de Alphacrypt gaat ondernemen? Ik vermoed dat u niet zit te wachten op al die extragratis beperkingen die CI+ bij u in de huiskamer brengt...

Ik ben het met u eens dat het voor CI+ nu of nooit is. Daarom probeert Ziggo het ook zo snel mogelijk bij iedereen door de strot te duwen. Hoe sneller die ellendige Alphacrypt uit het netwerk verbannen is, hoe vrolijker de contentproviders zullen zijn.[/sarcasme]
Oud 30 augustus 2009, 17:56
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Test setup:
  • Philips 32pfl9604h/12 met firmware Q5492-26.38.13
  • Philips 37pfl8404h/12 met firmware Q5481-26.38.14
  • Neotion CI+ CAM met Ziggo smartcard
Helaas is het niet gelukt de 9604 of 8404 met CI+ CAM werkend te krijgen.

De TV komt met de volgende foutmelding:
"Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (Host certificate invalid - expired)."
Zie http://i613.photobucket.com/albums/t...tion_error.jpg

Op een gegeven moment wijzigt de foutmelding zelfs in:
"Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (geen nieuwe pogingen meer mogelijk)."
Zie http://i613.photobucket.com/albums/t...ion_error2.jpg
Interessante opmerking van Anoniem elders:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
...op dit moment nog niet helemaal:
dit is correct zal in de komende weken op het netwerk West worden aangepast. De introductie is immers ook nog niet gestart
Er zit dus toch een fout bij Ziggo, niet bij Philips.
Oud 30 augustus 2009, 18:02
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Er zit dus toch een fout bij Ziggo, niet bij Philips.
Een foutje of worden de Philips modellen nog bewust van het Ziggo netwerk geweerd?
Oud 30 augustus 2009, 18:16
Svoexs's schermafbeelding
Svoexs Svoexs is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in one extra
DTV: humax 5050c, 37PFL9604
Standaard

Krijg ook steeds meer het idee dat Philips bewust word geweerd door Ziggo. De antwoorden van Philips zijn redelijk duidelijk. Ziggo daarintegen komt met geweldige technische verhalen die volslagen onduidelijk zijn, het is net of alle philips eigenaren aan het lijntje worden gehouden.

Laatst gewijzigd door Svoexs; 30 augustus 2009 om 18:23
Oud 30 augustus 2009, 19:18
john61's schermafbeelding
john61 john61 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svoexs Bekijk bericht
Krijg ook steeds meer het idee dat Philips bewust word geweerd door Ziggo. De antwoorden van Philips zijn redelijk duidelijk. Ziggo daarintegen komt met geweldige technische verhalen die volslagen onduidelijk zijn, het is net of alle philips eigenaren aan het lijntje worden gehouden.
we krijgen ook de zelfde antwoorden van philips , dan mag ik toch aannemen dat ze dit niet zomaar uit de duim zuigen ? philips zegt ook dat het wachten is op ziggo .philips is bij het begin van het ontwikkelen van CI+ betrokken geweest.
als ziggo dit bewust doet dan vraag ik me af waarom ?
ik wacht af hoe dit verloopt
Oud 30 augustus 2009, 19:33
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john61 Bekijk bericht
we krijgen ook de zelfde antwoorden van philips , dan mag ik toch aannemen dat ze dit niet zomaar uit de duim zuigen ? philips zegt ook dat het wachten is op ziggo .philips is bij het begin van het ontwikkelen van CI+ betrokken geweest.
als ziggo dit bewust doet dan vraag ik me af waarom ?
ik wacht af hoe dit verloopt
.

De antwoorden van Ziggo zijn op dat punt ook niet anders, het enige verschil is dat de antwoorden op feiten zijn berust. De eerste waarnemingen van gebruikers zijn in die zin niet anders dan wat door Ziggo is gemeld.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten