Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Mededelingen

Digitale TV - DVB-C en CI+ Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 augustus 2009, 15:40   #51
Ziggoetoo
Member

Ziggoetoo's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrb Bekijk bericht
Net nog even getest met de zojuist beschikbaar gekomen firmware Q5492-26.38.22 (voor de 9604) - maar hetzelfde effect (certificate expired). Het lijkt dus niet op te lossen met nieuwe firmware.
(BTW: met deze firmware in korte tijd al 2 crashes gehad)
Nlrb heeft dit gisteren geplaatst. De update van gister helpt dus niks.
Ziggoetoo is offline  
Oud 28 augustus 2009, 15:41   #52
misfit_nl
Junior Member

misfit_nl's schermafbeelding
Standaard

Lezen is ook een kunst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggoetoo Bekijk bericht
De update van gister helpt dus niks.
misfit_nl is offline  
Oud 28 augustus 2009, 21:21   #53
anoniem
Cable Expert

anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FriendlyGhost Bekijk bericht
@ nlrb

Voor zover mij bekend komen de Ziggo-CAM's pas in september op de markt en in de test is een CI+ CAM gebruikt. Is dat een originele Ziggo-CAM of een standaard Neotion CI+ CAM? Is het een officiële Ziggo test geweest?
Een aantal mensen (externe testers) beschikt over een officiele CI+CAM van ziggo. Inmiddels zijn ook een groot aantal dealers voorzien van eerste samples.
anoniem is offline  
Oud 29 augustus 2009, 00:53   #54
jojootje
Senior Member

jojootje's schermafbeelding
Standaard

PHP-code:
Citaat van AnoniemInmiddels zijn ook een groot aantal dealers voorzien van eerste samples
We kunnen dus gaan kopen Anoniem?
jojootje is offline  
Oud 29 augustus 2009, 10:26   #55
anoniem
Cable Expert

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojootje Bekijk bericht
PHP-code:
Citaat van AnoniemInmiddels zijn ook een groot aantal dealers voorzien van eerste samples
We kunnen dus gaan kopen Anoniem?
nee, ik schreef sample.
De dealers hebben maar 1 sample ontvangen. Met deze sample kunnen ze zelf wat ervaring opdoen. De echte leveringen naar de dealers zal over een paar weken plaatsvinden. Gisteren zou de eerste batch gelevert moeten zijn aan onze logistiek partner. De modules worden vervolgens verpakt met een smartcard en manuals en gaan dus vervolgens naar de dealers.
anoniem is offline  
Oud 29 augustus 2009, 10:32   #56
Lammersh
Senior Member

Lammersh's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
nee, ik schreef sample.
De dealers hebben maar 1 sample ontvangen. Met deze sample kunnen ze zelf wat ervaring opdoen. De echte leveringen naar de dealers zal over een paar weken plaatsvinden. Gisteren zou de eerste batch gelevert moeten zijn aan onze logistiek partner. De modules worden vervolgens verpakt met een smartcard en manuals en gaan dus vervolgens naar de dealers.
Beste anoniem,

Zijn ze over een paar weken dan volop of mondjesmaat leverbaar?

Laatst gewijzigd door Lammersh; 29 augustus 2009 om 12:17
Lammersh is offline  
Oud 29 augustus 2009, 10:50   #57
ArnoudBM
Member

ArnoudBM's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fjacobse Bekijk bericht
Ik (als volstrekte leek) lees eigenlijk dat er een certificaat is verlopen. Dat kan gebeuren, die certificaten zijn maar een bepaalde tijd geldig.
hmmm, in een andere context heb ik we wat ervaring met certificaten. Dit verhaal triggert me om me af te vragen wat er gaat gebeuren met TV's waarvan het certificaat nu wel in orde is, maar over 5 jaar of zo verloopt?
(Ik neem overigens aan dat het certificaat in de TV-firmware zit.)
ArnoudBM is offline  
Oud 29 augustus 2009, 12:12   #58
double0dennis
Senior Member

double0dennis's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maruyama Bekijk bericht
Ik weet niet hoe je aan die info komt/
Alphacrypt werkt nu wel gewoon in bv een 37pfl8404. Op got staan hier berichten genoeg over.
Of begrijp ik u nu niet helemaal
Ik denk het laatste. Bij digitale televisie kunnen naast het gewone beeld allerlei extra gegevens verzonden worden. Voor CI+ zijn er een aantal specifieke instructies.

Als deze instructies in een oudere TV aankomen, dan worden die genegeerd. Zulke TV's kennen geen CI+ instructies en weten niet wat ze er mee aanmoeten. Een CI+ televisie zal wel reageren op die instructies. Dat moet omdat de TV anders niet compatible met CI+ is.

De CI+ specificatie is in principe backward compatible met de oude CI CAMS. Je kunt gewoon een CI CAM zoals de Alphacrypt in je TV schuiven en de TV kan ermee overweg. Echter, de TV zal zich zelf altijd aan de CI+ specificatie houden en de CI+ specifieke instructies opvolgen.

Laat nu een van de instructies uit de CI+ specificatie zijn dat de TV de opdracht krijgt om het kanaal alleen weer te geven als er een CI+ CAM in het slot zit. De TV, die zich netjes aan de specificatie houdt, zal checken of er inderdaad een CI+ CAM aanwezig is. Zo niet, dan wordt het kanaal niet weergegeven.

Waarom werkt de Alphacrypt dan gewoon op dit moment? De instructie om dat te weigeren wordt nog niet meegezonden. Ziggo heeft echter officieel aangegeven dat ze wel voornemens zijn om de Alphacrypt in CI+ televisies te gaan blokkeren. Ik herhaal de reden nog maar eens: "om verwarring in de toekomst te voorkomen" (lees: gewoon omdat het kan).

Ik denk dat ze het liefst de Alphacrypt ook in gewone CI televisies hadden willen weren. Dat is echter niet zo makkelijk. In tegenstelling tot een CI+ televisie, reageert een CI televisie niet op CI+ specifieke signalen. De eenvoudige truc die ze voor CI+ televisies kunnen toepassen werkt niet voor CI televisies.

Er zijn ongetwijfeld andere trucs maar het is niet uit te sluiten dat daardoor bepaalde settop boxen ook niet langer werken. Dat kunnen ze zelfs bij Ziggo niet maken. Op dit moment wordt de Alphacrypt dan ook niet actief geblokkeerd op oudere TV's.

Ik ben er wel van overtuigd dat ze op dit moment bezig zijn om een manier uit te knobbelen om de Alphacrypt in de toekomst alsnog te blokkeren. Ze moeten wel want anders maken ze zichzelf ongeloofwaardig. Dat hele gedoe rond de introductie van CI+ is immers gekomen omdat de contentproviders betere beveiliging zouden eisen dan CI kan bieden. Als de Alphacrypt gewoon zal blijven werken dan is dat argument niet geloofwaardig meer. Wie zou dan nog een CI+ CAM willen accepteren? Voor de klanten biedt CI+ geen enkel voordeel. De enige reden dat mensen ermee akkoord gaan is de onzekerheid over de werking van de Alphacrypt. Een knap gebruik van je machtspositie zou ik willen zeggen...
double0dennis is offline  
Oud 29 augustus 2009, 13:31   #59
anoniem
Cable Expert

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
Beste anoniem,

Zijn ze over een paar weken dan volop of mondjesmaat leverbaar?
de eerste batch is 15.000
anoniem is offline  
Oud 29 augustus 2009, 17:31   #60
rn.mast@zonnet.nl
Senior Member

rn.mast@zonnet.nl's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArnoudBM Bekijk bericht
(Ik neem overigens aan dat het certificaat in de TV-firmware zit.)
Het kan niet zitten in het updateable firmware, want dat is voor iedereen gelijk.
rn.mast@zonnet.nl is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten