Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 oktober 2009, 14:39
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Ja, of de CAM verkeerd om in de televisie (jaja, dat kan ook, had ik ook gedaan in mijn 5604 )

Heb je wel 'Common Interface' in het (hoofd)-menu erbij staan?
Als je naar het instellingen menu gaat, zie je dit direct staan.
Zoniet, dan maakt de tv geen contact met de CAM en zit deze verkeerd om in de tv.
Oud 2 oktober 2009, 15:41
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Dat klinkt of je smartcard niet werkt (zie opmerkingen hiervoor: zit hij er goed om in) of dat je smartcard niet geregistreerd staat bij Ziggo. Probeer je smartcard eens bij iemand anders in een digitale ontvanger en kijk of hij dan wel werkt als je zeker weet dat hij goed in de CAM zit.

Een verlopen of niet geregistreerde smartcard zal zorgen dat je alleen nederland 1 en het ziggo kanaal kunt kijken. Net zoals je zonder CAM in de TV ziet. Kun je wel zien in de menu's dat de CI+ cam herkend wordt? Als je de status niet kunt uitlezen: zit de CAM wel goed in de TV ?
Je kunt in het CI+ CAM menu ook zien of de smartcard herkend wordt. Uit mijn hoofd zit het onder het submenu Irdeto Conditional Access en dan Smartcard status. Als de smartcard herkend wordt, dan staat er als status D00-4 (geloof ik) en eronder staat het nummer van de smartcard. Zit de kaart er niet goed in dan is de status E04 (wederom geloof ik) met daarachter een melding van de vorm "plaats smartcard".
Oud 2 oktober 2009, 19:03
mapel's schermafbeelding
mapel mapel is offline
Member

Ziggo Internet: Basis
DTV: cam+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Je kunt in het CI+ CAM menu ook zien of de smartcard herkend wordt. Uit mijn hoofd zit het onder het submenu Irdeto Conditional Access en dan Smartcard status. Als de smartcard herkend wordt, dan staat er als status D00-4 (geloof ik) en eronder staat het nummer van de smartcard. Zit de kaart er niet goed in dan is de status E04 (wederom geloof ik) met daarachter een melding van de vorm "plaats smartcard".
Kun je hier iets precieser over zijn hoe je in dit menu komt?Ik neem aan dat dit dan ook voor de 8404 geldt.
Oud 3 oktober 2009, 13:09
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mapel Bekijk bericht
Kun je hier iets precieser over zijn hoe je in dit menu komt?Ik neem aan dat dit dan ook voor de 8404 geldt.
Voor de 8404:
druk op de Options-toets,
selecteer Common Interface > Irdeto Access > OK
Status Irdeto Access > OK
Status SmartCard > OK
Dan zie je als het goed is de melding Status: D00-4 Card In en daaronder je kaartnummer. Als dat er niet staat zit je kaart en/of je CAM niet goed in het toestel, of is er iets anders niet goed.
Druk op de rode toets (Uit) om het menu te verlaten. Succes!
Oud 3 oktober 2009, 18:50
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Hoe komt het nou dat het lijkt alsof Philips de meeste problemen heeft met de irdeto CI+?

Bij de andere merken loopt het toch veel probleemlozer.
Oud 3 oktober 2009, 19:04
mulman's schermafbeelding
mulman mulman is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
Standaard smartcard verkeerd om

Jullie zijn geweldig, erg bedankt..het werkt ... inderdaad gewoon de smartcard er verkeerd in.. wat stom eigenlijk he.. maar hier nu met een smile naar de TV aan het kijken..

Citaat:
Dat klinkt of je smartcard niet werkt (zie opmerkingen hiervoor: zit hij er goed om in) of dat je smartcard niet geregistreerd staat bij Ziggo. Probeer je smartcard eens bij iemand anders in een digitale ontvanger en kijk of hij dan wel werkt als je zeker weet dat hij goed in de CAM zit.

Een verlopen of niet geregistreerde smartcard zal zorgen dat je alleen nederland 1 en het ziggo kanaal kunt kijken. Net zoals je zonder CAM in de TV ziet. Kun je wel zien in de menu's dat de CI+ cam herkend wordt? Als je de status niet kunt uitlezen: zit de CAM wel goed in de TV ?
Oud 5 oktober 2009, 08:23
Tinuzje's schermafbeelding
Tinuzje Tinuzje is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
En je computers/router/internet-modem en overige apparaten waar de netvoeding ook standby staat? Haal je altijd van alles de stekker uit het stopcontact ? En je koelkast en andere huishoudelijke apparaten ? Je zou schrikken wat daarmee kan gebeuren. Een moderne TV is niet anders dan dit soort apparaten. Die ontploft net zo vaak als de lader van een mobiele telefoon.
Laders van mobiele telefoons moet je ook uit het stopcontact halen na het laden!
Dat verbruikt ook erg veel stroom btw.
En je hebt van die stekkerdozen met een killer knop.
Al je apparatuur daar in, ben je klaar, een druk op de knop en de boel is uit.
Koelkasten staan niet standby, die staan gewoon aan
Oud 5 oktober 2009, 08:28
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Het is inmiddels alweer 2 weken geleden dat ik op de gok een Ziggo CI+ CAM pakketje heb gehaald. Ik ben er nog steeds blij mee.

De volgende 'issue' dient zich hiermee aan:
Hoelang zal de 'preview' periode van de meegeleverde smartcard zijn?
2 weken
Oud 5 oktober 2009, 14:07
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinuzje Bekijk bericht
Koelkasten staan niet standby, die staan gewoon aan
Maar kunnen wel in brand vliegen als ze defect raken.

Ik bedoelde met mijn reactie dat TV's niet specialer zijn dan andere electrische apparaten en niet eerder in brand vliegen of exploderen als ze standby staan. Die naam hebben ze echter wel gekregen, maar dat stamt nog uit het verleden toen TV's grote bakbeesten waren waar de beeldbuis voorzien was van hoogspanning en daardoor vol trokken met stof wat brandgevaarlijk is. Tegenwoordig is een (lcd) TV niet anders dan elk willekeurig apparaat en ook niet brandgevaarlijker.

Maar we worden nu erg offtopic
Oud 5 oktober 2009, 15:24
Junior Member

Standaard

klopt, erg offtopic
Maar ik vind wel dat mesnen beter moeten nadenken over alles standby laten staan.
Zowel vanuit mileu als veiligheidsoverwegingen!
Kleine moeite groot plezier!

Om weer ontopic te komen, ik ben erg blij om te horen dat steeds meer types dankzij updates ook van de CAM kunnen genieten!
Nu maar hopen dat binnenkort alles officieel word goedgekeurt, dan hoeft niemand zich meer zorgen te maken!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten