Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 september 2009, 14:57
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Zou er wellicht sprake zijn van enige invloed van KPN (en misschien ook Tele2 e.d)? Ik bedoel dit:
Tot voor enige tijd was het aanbod van de kabelaars (Ziggo, UPC) enerzijds en de ADSL-leveranciers (KPN, Tele2) ongeveer gelijk: internet, telefoon en digitale TV. Sinds enige tijd bieden Ziggo et al HDTV aan, gevolgd door verhoging van de internetsnelheid tot meer dan 100 Mb/s. En daar komt nu ook nog ondersteuning van CI+ door Ziggo bij. KPN en Tele2 hebben ’t nakijken. Het zou maar zo kunnen zijn dat KPN met Philips (beiden met in ieder geval Nederlandse roots) een deal gesloten heeft dat Philips de ondersteuning op papier van CI+ in de praktijk nog wat vertraagt totdat KPN een redelijk alternatief (ook HDTV en hogere internetsnelheden) kan aankondigen. Misschien komt KPN zelfs wel met een (Philips-)module die in een CI+-slot past; dat zou ook mooi de hardnekkige geruchten omtrent een “eigen” Philips CI+-module kunnen verklaren, alleen zou die dan niet voor Ziggo zijn maar voor KPN. Ik noem deze module bewust geen CAM omdat er in het geval van ADSL wel wat meer dan alleen CAM-mogelijkheden nodig zijn om het via een Ethernetkabel aan de praat te krijgen.

Ik geef toe: dit heeft een heel hoog FUD-gehalte! Maar het wil er bij mij niet in: LG, Samsung en Sony hebben geen enkele moeite met CI+ ("Ziggo style") en Philips kan het maar niet goed krijgen (als zeker sinds april niet), dat geloof je toch niet!
Ik denk dat Philips de enige is die weerstand heeft geboden aan de werkwijze van Ziggo. De overige merken lopen als schoothondjes achter Ziggo aan en denken niet aan de klant maar aan hun eigen omzet.
Philips gaat / moet nu wel actie ondernemen omdat ander hun goede naam er aan gaat.
Oud 22 september 2009, 15:16
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lammersh Bekijk bericht
Ik denk dat Philips de enige is die weerstand heeft geboden aan de werkwijze van Ziggo. De overige merken lopen als schoothondjes achter Ziggo aan en denken niet aan de klant maar aan hun eigen omzet.
Philips gaat / moet nu wel actie ondernemen omdat ander hun goede naam er aan gaat.
Maar dat gaat dan toch eerst wel weer eens zes weken duren (en hoelang daarna nog, we hebben al zovaak een termijn gehoord die niet is waargemaakt). Zegt het spreekwoord niet dat van uitstel afstel komt? Want dan is er ook nog het al weer enige weken oude gerucht ergens op dit forum dat het met al verkochte toestellen sowieso niet meer goed gaat komen.
Oud 22 september 2009, 15:28
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Ik denk dat Philips de zaak gewoon onderschat heeft, en nu pas in een veel te laat stadium tegen allerlei problemen oploopt.
Zie de Ziggo stickers op hun TV's, ze lopen maar al te graag als schoothondje achter Ziggo aan.
En vergeet niet dat ze zelf samen met Panasonic, Samsung en Sony in de CI+ club zitten, Ziggo zit daar nog niet eens in.
Samsung verdient trouwens ook geen schoonheidsprijs doordat ze pas op een laat moment hebben besloten de 2009 serie TV's met CI+ uit te rusten, en nu met twee series zitten, met Ci-slot en met CI+ slot.
Sony heeft het goed voor elkaar, en Panasonic heeft nog niks, pas de 2010 modellen.
Oud 22 september 2009, 15:31
Lammersh's schermafbeelding
Lammersh Lammersh is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus / Ubee EVW 3200
DTV: Philips 37PFL7606H/12 met SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk2304 Bekijk bericht
Maar dat gaat dan toch eerst wel weer eens zes weken duren (en hoelang daarna nog, we hebben al zovaak een termijn gehoord die niet is waargemaakt). Zegt het spreekwoord niet dat van uitstel afstel komt? Want dan is er ook nog het al weer enige weken oude gerucht ergens op dit forum dat het met al verkochte toestellen sowieso niet meer goed gaat komen.
Ik denk dat het wel snel goed komt. Mijn TV werk al vanaf de installatie storingsvrij, voor mij is er nog maar een probleempje en dat is TT en daar is nu nog wel mee te leven.
Laten we wel hopen dat Philips nu echt iets gaat doen voor zijn gedupeerde klanten, een paar regeltjes software schrijven kan toch niet zo moeilijk zijn.
Oud 22 september 2009, 15:40
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
Ik denk dat het wel snel goed komt. Mijn TV werk al vanaf de installatie storingsvrij, voor mij is er nog maar een probleempje en dat is TT en daar is nu nog wel mee te leven.
Laten we wel hopen dat Philips nu echt iets gaat doen voor zijn gedupeerde klanten, een paar regeltjes software schrijven kan toch niet zo moeilijk zijn.
Dat kon nog wel eens tegenvallen. Als je ziet dat de firmware van hedendaagse tv's tientallen megabytes groot is deze dagen dan kan ik je vertellen dat er aardig wat regeltjes code in zitten.

Het vervelende is dat het iets meer werk is dan gewoon een paar regeltjes code kloppen. Een snelle hack is zo gemaakt maar als je niet uitkijkt treden er allerlei ongewenste bijwerkingen op. (Het zijn net medicijnen die patches )

Dus nadat die paar regeltjes geklopt zijn, dan moet die hele firmware intern bij Philips door een uitgebreid testtraject heen om te controleren of er niet ineens allerlei gekke dingen gebeuren. Het kan dus even duren voor die nieuwe release beschikbaar is. Eigenlijk is dat maar goed ook want elke dag een nieuwe release met nog wat extra snelle hacks is ook niet iets om vrolijk van te worden.
Oud 22 september 2009, 20:01
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Die interpretatie van jou lijkt me niet te kloppen, aangezien hetgeen niet werken van Philips over basisfunctionaliteit gaat, namelijk het niet goed herkennen van het certificaat. Het niet werken heeft niets met eventuele extra features te maken.
Oud 22 september 2009, 22:05
john61's schermafbeelding
john61 john61 is offline
Senior Member

Standaard

ik las het volgende op de site van ziggo bij persbericht het volgende

NB: Ziggo en Philips werken gezamelijk aan de certificering van de Philips CI+ TV sets. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, maar nog niet door Ziggo gecertificeerd.

Laatst gewijzigd door john61; 22 september 2009 om 22:13
Oud 22 september 2009, 23:20
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john61 Bekijk bericht
ik las het volgende op de site van ziggo bij persbericht het volgende

NB: Ziggo en Philips werken gezamelijk aan de certificering van de Philips CI+ TV sets. Op dit moment zijn deze sets alleen CI+ gecertificeerd, maar nog niet door Ziggo gecertificeerd.
Dat is dan een gezamelijke uitspraak van Philips en ZIGGO. In de mail die ik van Philips kreeg stond exact hetzelfde.
Oud 23 september 2009, 13:23
JoostBoZ's schermafbeelding
JoostBoZ JoostBoZ is offline
Member

Standaard

Ik heb er toch maar weer eens een chatsessie aan gewaagd met een Philips medewerker.

Welkom bij Philips Chat, u chat met xxx. Hoe kan ik u helpen?
Bezoeker: Goedemiddag
XXX: Goedemiddag
Bezoeker: Ik heb een korte vraag: ik heb een CI+ CAM van Ziggo aangeschaft. Helaas werkt deze niet op mijn nieuwe Philips TV (een 42PFL8654H/12). Ik heb op internet gelezen dat dit een bekend probleem is en dat hiervoor door Philips een software update voor ontwikkeld wordt. Kunt u aangeven of dit inderdaad zo is? En zo ja, wanneer ik deze update kan downloaden.
XXX: Deze tv is CI+ gecertificeerd door Philips en nog niet ZIGGO gecertificeerd, wanneer dit wel het geval is dat is nog niet bekend.
Bezoeker: Oke, ik snap dat hij nog niet door Ziggo is gecertificeerd want de CI+ CAM doet het simpelweg in mijn tv (nog) niet. Waarom is mijn tv dan wel CI+ gecertificeerd?
XXX: De tv zelf is geschikt voor CI+ en Philips is samen met ZIGGO bezig om te zorgen dat hij ook geschikt is voor ZIGGO.
Bezoeker: Ok, duidelijk. En daarvoor komt dus die software uit?
XXX: Dat is niet bekend of dit door middel van een update zal zijn of daar aanpassingen bij ZIGGO
Bezoeker: Dan heb ik nog een laatste vraag: Is er enig zicht op de doorlooptijd van het oplossen van dit probleem?
XXX: Hier is nog niets bekend over wanneer dit helemaal opgelost is.
Bezoeker: Dan wacht ik het rustig af. Bedankt voor uw uitleg in ieder geval.
XXX: Graag gedaan en een fijne dag
Bezoeker: Fijne dag

Lijkt er nu toch echt op dat Ziggo en Philips een gezamelijk statement aan het uitbrengen zijn en dat de doorlooptijd nog wel een een paar weken (misschien wel maanden) zal beslaan.

Overigens opvallend dat hier dus de optie wordt opgelaten dat er een oplossing wordt bedacht waarbij er wijzigingen doorgevoerd gaan worden aan de kant van Ziggo ("Dat is niet bekend of dit door middel van een update zal zijn of daar aanpassingen bij ZIGGO").
Oud 23 september 2009, 13:37
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

Dat er mogelijk aanpassingen bij ZIGGO komen, is weer een Philips-verhaal. Anoniem heeft duidelijk aangegeven dat de wijzigingen van Philips moeten komen. Philips geeft wel duidelijk aan dat de toestellen CI+ gecertificeerd zijn maar nog niet Ziggo gecertificeerd, waarmee ze naar mijn gevoel aangeven dat er een duidelijk verschil is tussen CI+ en Ziggo gecertificeerd. Om mijn vraag wat de verschillen zijn tussen CI+ en Ziggo geeft men geen inhoudelijk antwoord, enkel dat men in overleg is.We wachten maar weer af.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten