Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 september 2009, 15:08
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Vanuit het perspectief van een consument heb je ook helemaal gelijk. Je kunt je dan ook mischien voorstellen dat wij uitermate onaangenaam verrast waren toen het duidelijk werd dat Philips onze naam al op de sticker had staan zonder dat er een goedkeuring was (en nog steeds niet heeft).
Om nog verdere onduidelijkheid te voorkomen, hebben we alle dealers direct op de hoogte gebracht. Verder is het ook duidelijk dat Philips ondanks dat het een logo CI+ voert niet compatible is, hoewel men zich daar niet van bewust was.
Intussen is Philips hard bezig om de problemen opgelost te krijgen en tevens verbeteringen door te voeren die in onze ogen essentieel zijn voor een iDTV product dat door Ziggo gecertificeerd is. Een voorbeeld daarbij is de beperking tot 40+10 kanalen, geen channel lock etc.
Ik hoop dat je met "channel lock" niet bedoelt dat het sorteren niet meer mogelijk is. En daarmee samenhangend de zenders een eigen voorkeurnummer te kunnen geven.
Oud 19 september 2009, 15:13
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

@Anoniem?

Wat zijn '40+10 kanalen'?
Oud 19 september 2009, 15:14
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
@Anoniem?

50?
Oud 19 september 2009, 16:00
Mark69's schermafbeelding
Mark69 Mark69 is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-een-plus
DTV: Samsung / Philips CI+ 37PFL9604 (FW..26.066.0)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SheikYerbouti Bekijk bericht
Ik hoop dat je met "channel lock" niet bedoelt dat het sorteren niet meer mogelijk is. En daarmee samenhangend de zenders een eigen voorkeurnummer te kunnen geven.
Ik lees " channel lock" als wat in de Samsungs zit, de mogelijkheid voor de eigenaar om na beveiliging met code bepaalde kanalen te blokkeren voor de overige gebruikers. Ik wil bijvoorbeeld niet, dan mijn kinderen naar Private Spice kunnen kijken, alleen omdat er een totaalpakket aan zenders op zit. Nu kan je blokkeren op leeftijd, maar als het signaal niet goed meegeleverd wordt, dan heb je daar niets aan. Soms is het ook irritant als je zelf steeds een code moet invoeren, omdat iets boven de 12 jaar is. Met een channel lock zou je dan zelf een volledige blokkering van een kanaal kunnen instellen. Maar goed, dat is mijn interpretatie van "Channel Lock" .
Sortering doet het volgens mij op alle gecertificeerde producten van Ziggo tot nu toe, dus waarom zou dat er afgaan?
Oud 19 september 2009, 16:04
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
channel lock biedt de mogelijkheid een kanaal te vergrendelen met een pincode.
Oud 19 september 2009, 16:06
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
@Anoniem?

De EPG is op dit moment beperkt tot maximaal 50 kanalen.
Oud 19 september 2009, 16:34
SANEX^'s schermafbeelding
SANEX^ SANEX^ is offline
Member

DTV: Samsung H360R
Standaard

Citaat:
De EPG is op dit moment beperkt tot maximaal 50 kanalen.
Wat houdt dat concreet in? Dat je alleen EPG op de eerste 50 zenders hebt, of hoe moet ik zoiets interpreteren?
Oud 19 september 2009, 17:24
Member

Standaard

Citaat:
channel lock biedt de mogelijkheid een kanaal te vergrendelen met een pincode.
OK, prima feature. Maar ik vind niet dat Ziggo daar richting fabrikanten iets over te zeggen zou moeten hebben. Als ik als consument zoiets op mijn TV wil, dan koop ik dus een Samsung en geen Philips.
Maar die discussie is hier al vaker gevoerd.
Oud 19 september 2009, 17:57
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
OK, prima feature. Maar ik vind niet dat Ziggo daar richting fabrikanten iets over te zeggen zou moeten hebben. Als ik als consument zoiets op mijn TV wil, dan koop ik dus een Samsung en geen Philips.
Maar die discussie is hier al vaker gevoerd.
Inderdaad, doordat Ziggo zich (weer) gaat bemoeien met de functionaliteit van apparatuur krijg je alleen maar weer van die eenheidsworst. Ik zie liever dat de fabrikanten worden gestimuleerd door signalen uit de markt om met creatieve en goede functionaliteit te komen. Wat kan mij het schelen wat er op kanalen te zien is die niet in mijn pakket zitten, dus zou ik graag zien dat ik per kanaal kan aangeven of er wel of niet EPG informatie moet worden verzameld. En zelfs van een deel van de kanalen die wel in mijn pakket zitten wil ik niet dat de TV EPG informatie verzameld omdat ik die kanalen niet of nauwelijks bekijk en liever mijn EPG overzichtelijk en snel houd.

Nog zo'n argument om voor de ene of de ander TV fabrikant te kiezen is een goede ondertiteling ondersteuning. Persoonlijk zou ik graag zien dat fabrikanten de ondertiteling ondersteuning zo flexibel mogelijk maken zodat de klant kan aangeven of die wel of niet automatisch ondertiteling wil zien en in welke taal en van welk type ondertiteling dat moet zijn (normale of doven en slechthorenden), maar ook de mogelijkheid bied om dat per kanaal weer anders in te kunnen stellen.

Goede ondersteuning voor teletekst met veel pagina geheugen, veel instellingsmogelijkheden voor kinder sloten, voldoende memory voor eenvoudige timeshifting doeleinden van het te bekijken kanaal, ondersteuning van RDS, wel of geen EPG banners tijdens zappen, enzovoort. Allemaal zaken waarbij Ziggo zich vooral niet moet gaan bemoeien met de aanwezigheid en werking van dergelijk functionaliteit zodat de concurrentie de fabrikanten dwingt om met steeds betere oplossingen te komen.
Oud 19 september 2009, 22:14
Tommie33's schermafbeelding
Tommie33 Tommie33 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
dit beweert philips, ze moeten het echter nog wel waarmaken
ik vertrouw er wel op dat het goed komt. Heb mijn CAM besteld. Volgende week eens lekker klooien ;-)
Je moet er iets voor over hebben om een early adaptor te zijn toch?
Als je dat niet wil zijn dan moet je gewoon een paar maanden wachten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten