Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 september 2009, 23:47
neorej's schermafbeelding
neorej neorej is offline
Member

Standaard

<p>
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Ha Jeroen. Harde werker <a href="images/smilies/icon_smile.gif" border="0" alt="" title="Smile" smilieid="1" class="inlineimg" /></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Ik heb nog steeds geen flauw idee waarom CI+ wel of juist niet werkt in bepaalde Philips TV's.</p>
<p>Maar jouw TV gelukkig wel.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Wil je zo vriendelijk zijn om alle issues hier te posten? Daar kunnen we allemaal van leren <a href="images/smilies/icon_smile.gif" border="0" alt="" title="Smile" smilieid="1" class="inlineimg" />
</p>
<p> vooralsnog geen problemen, maar als ik iets mocht ondervinden laat ik het weten.</p>
<p><font size="1"><i>Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.11) Vodafone/1.0/HTC_Diamond/1.97.172.4</i></font></p>

Laatst gewijzigd door neorej; 17 september 2009 om 07:00
Oud 17 september 2009, 07:31
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Ik zal de issues hier blijven posten:
Bij RTL4 en SBS6 zit geen Teletekst. (Ik heb overigens lang niet alle zenders gecheckt)
Oud 17 september 2009, 08:03
neorej's schermafbeelding
neorej neorej is offline
Member

Standaard

goedemorgen,

ik zou nog even mijn type nr doorgeven.
37PFL8404H/12
serial no: VN1E 0931 028766
assembled in Hungary

gr jeroen
Oud 17 september 2009, 08:59
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

Heeft iemand al extraatjes gevonden bij het gebruik van de CI+ CAM module?
- Kun je bijvoorbeeld al time-shiften?
- Kun je dingen opnemen? (Ik heb eigenlijk niet eens gekeken of er op de module een aansluiting zit voor een (micro/mini) SD-kaartje).

Welke features zijn eigenlijk beloofd bij CI+ CAM?
Oud 17 september 2009, 09:01
yoerivandersman's schermafbeelding
yoerivandersman yoerivandersman is offline
Junior Member

Standaard

hoe is de zapsnelheid bij gebruik van de CI+ cam. sneller of langzamer of net zo snel als zonder cam??
Oud 17 september 2009, 09:08
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

Ik vond de zapsnelheid inclusief CI+ CAM bij veel kanalen iets langzamer dan zonder de module. (De zapsnelheid is bij dit toestel toch al niet 'vlot' te noemen.)
Ik zal vanavond ff 'klokken'. Dat is wat objectiever

Ik heb vandaag de TV nog niet verder getest (Tja, ik moet nou eenmaal werken )
Ik weet bijvoorbeeld niet of sommige issues (Zoals de 'scrambled'-melding) inmiddels 'vanzelf opgelost' zijn omdat de TV een nachtje in stand-by heeft gestaan. Ik bedoel: mogelijk heeft de TV nu verse certificaatjes.
Oud 17 september 2009, 10:27
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
Heeft iemand al extraatjes gevonden bij het gebruik van de CI+ CAM module?
- Kun je bijvoorbeeld al time-shiften?
- Kun je dingen opnemen? (Ik heb eigenlijk niet eens gekeken of er op de module een aansluiting zit voor een (micro/mini) SD-kaartje).

Welke features zijn eigenlijk beloofd bij CI+ CAM?
Voor zover ik weet zijn er nog geen toestellen beschikbaar met een CI+ slot waarin ook zoiets als een harde schijf zit, laat staan dat ze al gecertificeerd zijn. En voor time shift heb je dat toch nodig lijkt me. De hele truc met CI+ is nu juist dat de provider en/of content leverancier kunnen bepalen of je iets zou mogen opnemen en zo ja, hoe lang die opname dan "geldig" blijft.
Er is dus bij mijn weten nog geen opname apparatuur (HD/Blueray recorder, (Windows) media centre PC oid.) met een CI+ slot. Als die er komen en gecertificeerd worden ben ik zeker één van de belangstellenden. Voorlopig zou ik al blij zijn als mijn eigen toestel gecertificeerd zou worden. Opnemen doe ik dan nog wel analoog (gebeurt toch niet meer zo vaak).
Oud 17 september 2009, 10:28
yoerivandersman's schermafbeelding
yoerivandersman yoerivandersman is offline
Junior Member

Standaard

dat zou inderdaad wel erg jammer zijn en voor mij een reden om hem niet te kopen. want ik vind dit nu al erg traag gaan. (is mijn enige ergernis aan mijn 9604) ik ben wel benieuwd of dit niet te verbeteren zou zijn met een firmware update. ben benieuwd wat je klokt
Oud 17 september 2009, 10:35
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

@Henk,

Ik las ergens op dit mooie forum dat er CI+ CAM modules zijn waar een aansluiting voor een SD-kaartje op zit.
Als je bijv. een SD-kaartje van 16 of 32 Gb in de CAM module zou plaatsen, dan kun zou je in principe (Relatief kort) kunnen time-shiften/opnemen.

Gokje 1: Misschien zijn er wel externe harddisks met een SD-adapter. Die zijn gemiddeld genomen veel sneller en groter.

Gokje 2: Misschien zijn er wel apparaatjes op de markt waarin je meerdere SD-kaartjes kunt plaatsen. Je krijgt dan een soort SSD.
Oud 17 september 2009, 10:42
Henk2304's schermafbeelding
Henk2304 Henk2304 is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32C350 met Ziggo CI+ CAM (Smit); Samsung SMT-C7140; Samsung UE46C6000 met KPN iTV
Standaard

Citaat:
@Henk,

Ik las ergens op dit mooie forum dat er CI+ CAM modules zijn waar een aansluiting voor een SD-kaartje op zit.
Als je bijv. een SD-kaartje van 16 of 32 Gb in de CAM module zou plaatsen, dan kun zou je in principe (Relatief kort) kunnen time-shiften/opnemen.

Misschien zijn er wel externe harddisks met een SD-adapter. Die zijn gemiddeld genomen veel sneller en groter.
Ok dat wist ik niet. Maar ik vraag me af of een aansluiting aan de CAM je wel in staat stelt om op te nemen. De DVB-C tuner zelf zit in de TV. De CAM wordt toch alleen maar gebruikt voor de autenticatie en decodering? Zo kan ik zonder CAM nu al naar Nederland 1 HD kijken. Je zou eerder verwachten dat er dan een SD kaartje in je TV gestoken zou moeten worden. Daarvoor kun je dan misschien ook wel een (forse) USB-stick gebruiken of een externe USB hard disk?

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten