Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 september 2009, 20:32
RogerSch's schermafbeelding
RogerSch RogerSch is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Dat overwegen we ook, voorzover de Philips update niet te lang gaat duren.
Goed bezig Ziggo
Oud 16 september 2009, 21:06
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Ff een kleine update:

- Ik heb alle zenders opnieuw laten zoeken. Dat duurde in m'n beleving aanzienlijk langer dan zonder de CAM module. (Maar misschien ben ik gewoon te ongeduldig )

- De zenders Ned 1, 2 en 3 HD komen automatisch op de goede plaats (Kanaalnummers resp. 1, 2 en 3)

- Na het opnieuw zoeken van alle zenders kreeg ik ook 9 (geloof ik) analoge zenders. Geen idee wat ik ermee moet .

- Ik krijg wel meldingen dat het signaal gescrambled is als ik bijv. het Eurosport HD-kanaal kies (Maar ook bij enkele andere zenders). Ik moet dan 2x een ander kanaal kiezen en daarna weer terug voordat de melding niet meer verschijnt.

- In navolging op het vorige puntje: Deze zelfde melding krijg ik natuurlijk ook bij de zenders/zenderpakketten waar ik niet voor betaald heb, maar de melding is, vind ik, op zich veel te afschrikwekkend c.q. gebruikersonvriendelijk. Ik zou me heel goed voor kunnen stellen dat mensen hiervan schrikken en direkt (onnodig) de helpdesk van Ziggo gaan bellen.

- De EPG lijkt vooralsnog goed te werken. (Ik zal nog ff terugzoeken welke issues hiermee waren)

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (Tenzij dit draadje hier niet voor bedoeld is. In dat geval hoor ik dat graag en hou me dan gedeisd )
Oud 16 september 2009, 21:17
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
Ff een kleine update:

- Ik heb alle zenders opnieuw laten zoeken. Dat duurde in m'n beleving aanzienlijk langer dan zonder de CAM module. (Maar misschien ben ik gewoon te ongeduldig )

- De zenders Ned 1, 2 en 3 HD komen automatisch op de goede plaats (Kanaalnummers resp. 1, 2 en 3)

- Na het opnieuw zoeken van alle zenders kreeg ik ook 9 (geloof ik) analoge zenders. Geen idee wat ik ermee moet .

- Ik krijg wel meldingen dat het signaal gescrambled is als ik bijv. het Eurosport HD-kanaal kies (Maar ook bij enkele andere zenders). Ik moet dan 2x een ander kanaal kiezen en daarna weer terug voordat de melding niet meer verschijnt.

- In navolging op het vorige puntje: Deze zelfde melding krijg ik natuurlijk ook bij de zenders/zenderpakketten waar ik niet voor betaald heb, maar de melding is, vind ik, op zich veel te afschrikwekkend c.q. gebruikersonvriendelijk. Ik zou me heel goed voor kunnen stellen dat mensen hiervan schrikken en direkt (onnodig) de helpdesk van Ziggo gaan bellen.

- De EPG lijkt vooralsnog goed te werken. (Ik zal nog ff terugzoeken welke issues hiermee waren)

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen (Tenzij dit draadje hier niet voor bedoeld is. In dat geval hoor ik dat graag en hou me dan gedeisd )
Let wel er zijn staan met deze software nog altijd issues open. De software is immers NIET goedgekeurd. Ik ga hier niet de hele buglijst plaatsen, een aantal van je bevindingen staan op de buglijst.
Oud 16 september 2009, 21:29
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

Ik zal ongetwijfeld nog tegen (voor mij) nieuwe issues/bugs aanlopen, maar vooralsnog ben ik er wel blij mee dat het grotendeels gewoon werkt.

Sterker nog: Ik heb m'n vrouw zelfs uit kunnen leggen dat er nog wat 'eigenaardigheden' zijn, maar dat die in de loop der tijd ongetwijfeld opgelost zullen gaan worden.
Ze zapt er in ieder geval lustig op los
Oud 16 september 2009, 22:09
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

TomF,

Weetje toevallig de produktieweek van je toestel?

Ik heb zelf een 9604 uit week 22. Ik zag dat nlrb een 8404 uit week 20 had, en die werkt nog niet met CI+.

Heb je toevallig ook de laatste firmware geïnstaleerd?

Groet
Oud 16 september 2009, 22:37
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

- Het eerste gedeelte van het serienummer is: VN1D 0924

- Vanaf het moment van aanschaf van de TV (begin juli) heb ik de site van Philips met enige regelmaat gechecked en ik heb telkens de nieuwste firmware geinstalleerd.
Concreet antwoord op jouw vraag: Ja, ik heb de laatste firmware op de TV staan.
Oud 16 september 2009, 22:48
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
- Het eerste gedeelte van het serienummer is: VN1D 0924

- Vanaf het moment van aanschaf van de TV (begin juli) heb ik de site van Philips met enige regelmaat gechecked en ik heb telkens de nieuwste firmware geinstalleerd.
Concreet antwoord op jouw vraag: Ja, ik heb de laatste firmware op de TV staan.
Mijn 9664 komt ook uit fabriek VN (Hongarije) en heeft productieweek 28, ik hoop dat de CAM daar dus ook mee zal werken. Vrijdag krijg ik hem en zal ik mijn bevindingen ook plaatsen....
Oud 16 september 2009, 22:48
FriendlyGhost's schermafbeelding
FriendlyGhost FriendlyGhost is offline
Member

DTV: Philips 32PFL9604 met Ziggo CI+-CAM
Standaard

TomF,

Bedankt voor je snelle reactie.

Het eerste gedeelte van het serienummer van mijn tv is VN1C 0922.

Mijn tv is dus 2 weken eerder geproduceerd en het is dus de vraag of de certificaten al aangepast waren ten tijde van de productie van mij tv. Het verschil zit mogelijkerwijs in het vierde karakter. Een C of een D.

Zijn er toevallig personen waarbij de CI+CAM werkt en die een tv hebben uit produktieweek 22?

Laatst gewijzigd door FriendlyGhost; 16 september 2009 om 22:53 Reden: tekst aangepast
Oud 16 september 2009, 23:05
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FriendlyGhost Bekijk bericht
TomF,

Mijn tv is dus 2 weken eerder geproduceerd en het is dus de vraag of de certificaten al aangepast waren ten tijde van de productie van mij tv. Het verschil zit mogelijkerwijs in het vierde karakter. Een C of een D.
Ik heb daar weer een "B" staan....VN1B, ben benieuwd wat nou bepaald of hij gaat werken of niet, of het puur met de weken te maken heeft of iets anders....
Oud 16 september 2009, 23:39
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

Standaard

Ha Jeroen. Harde werker

Ik heb nog steeds geen flauw idee waarom CI+ wel of juist niet werkt in bepaalde Philips TV's.
Maar jouw TV gelukkig wel.

Wil je zo vriendelijk zijn om alle issues hier te posten? Daar kunnen we allemaal van leren
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten